Motor / Transmisie
Să nu uităm de unde plecăm, și anume de la BMW X3. Este primul model al constructorului care este disponibil cu motoare pe benzină și diesel cu tehnologie micro-hibrid la 48V, cu system plug-in hybrid sau propulsie exclusiv electrică – cazul de față.
BMW X3 este construit pe o platformă nativă cu propulsie spate, prin urmare, faptul că iX3 este tot o propulsie nu trebuie să ne mire, eventual să ridicăm o sprânceană că nu este xDrive.
BMW iX3 marchează debutul generației a cincea a tehnologiei eDrive. Ce este nou? Cam tot, plecând de la idee și până la executare. Motorul electric, electronica și transmisia sunt împachetate în aceeași carcasă, sistemul de propulsie fiind mult mai compact. Volumul ocupat este, astfel, cu 30% mai mic. BMW se laudă și cu faptul că noul motor electric, care dezvoltă 210 kW/ 286 CP și 400 Nm oferă o eficiență de 93%.
Cum platforma X3 este una nativă RWD, firesc, și iX3 este o propulsie. Tot pachetul propulsor este în spate, este surprinzător de compact, nu răpește spațiu util de la bordul modelului.
Puterea, firesc, este disponibilă din clipa în care talpa dreaptă ajunge să privească în ochi pedala de accelerație. În mod cert, cei 286 CP și 400 Nm au libertatea ponderată. Ai parte de accelerații viguroase, dar nu și de micile ruperi de aderență care pot contribui la puseuri de tahicardie la volan. Reprizele sunt impresionante, în special cele la viteze mai mari, de genul 70-80 km/h. În primul rând, feedback-ul pozitiv este generat de lipsa timpilor morți specifici unui angrenaj mecanic.
Sunt diferențe evidente de mapare/livrare a puterii între cele trei moduri de rulare – Eco Pro, Comfort și Sport, dar ai suficiente resurse și în modul Eco Pro. Suficiente cât să fii puțin peste marea majoritate a modelelor ICE din trafic.
Într-o electrică suntem obișnuiți cu liniștea. Însă clienții BMW nu sunt obișnuiți cu asta. Vor ca timpanul lor să fie mângâiat de note înalte. Ceea ce se întâmplă, mulțumită notelor create de Hans Zimmer. Compozițiile acestuia sunt disponibile opțional doar pentru cei care aleg linia de echipare Impressive.
Practic, BMW a vrut să înnobileze tăcerea cu care ne obișnuiesc modelele electrice. Și a vrut să le ofere un surogat celor care plâng după sunetul motoarelor termice. Ai sunete diferite la pornirea și oprirea motorului, precum și o arie înălțătoare, spațială atunci când ești în modul Sport. Seamănă mult cu ce am auzit în Interstellar. Asta și pentru că Hans Zimmer, pentru cei care nu știu, este compozitorul unor coloane sonoare considerate capodopere pe marele ecran: Gladiatorul, Interstellar, Ultimul Samurai, king Arthur, Pirații din Caraibe, Lion King și lista poate continua.
Daca acu' vreo cinci-zece ani le-ai fi spus fanilor ca Bmw o sa inceapa sa vanda masini cu sute de cai putere dar cu viteza maxima de 180km/h,te-ar fi trimis in periplu la Sapoca via Balaceanca si Voila.