Consum
Cea de a cincea generație a sistemului eDrive include și o baterie de înaltă tensiune cu o densitate energetică mai mare cu aproximativ 20% decât în cazul actualelor modelele electrice BMW. Bateria este poziționată în podea, are o capacitate brută de 80 kWh, din care 74 kWh sunt utilizabili. BMW anunță, conform ciclului de testare WLTP, un consum mediu de 19 kWh/ 100 km.
Principalii rivali, Mercedes-Benz EQC și Jaguar I-Pace se laudă cu valori ceva mai mari pentru consumul mediu, 22.2 kWh și respectiv 22 kWh. Cei drept, rivalii oferă motorizări semnificativ mai puternice. Și, FOARTE IMPORTANT, tracțiune integrală. EQC se laudă cu un motor de 408 CP și 760 Nm alimentat dintr-o baterie de 80 kWh, iar Jaguar I-Pace oferă 400 CP și 696 Nm alimentați dintr-o baterie de 90 kWh (capacitate brută).
Pentru că interacțiunea cu iX3 nu a fost prea lungă, undeva la 20 de ore, ne-am concentrat pe a descoperi cât de eficient este sistemul de propulsie, cât din eficiența clamată de BMW este reală. Condițiile de testare nu au fost favorabile unui vehicul electric, dar nici extrem de aprige. O temperatură medie de 10-12 grade, senin, fără precipitații.
La începerea testului bateria era încărcată complet, dar autonomia afișată era irelevantă pentru că mașina se raportează la consumul mediu curent. Și cum valoarea medie moștenită era pe la 29 kWh, autonomia era spre 300 km. Am resetat valorile și am pornit spre Câmpina.
Un drum ușor în urcare, folosind climatizarea (iar la început și încălzirea în scaun) m-a teleportat la Câmpina cu un consum mediu de 18.8 kWh, având o viteză medie de 76.4 km/h. Valoare care putea fi ușor mai mică, dar eram încă în perioada de descoperire a mașinii.
La întoarcere, ușor mai ponderat, ușor mai ”documentat”, ușor ajutat de relief, am obținut un consum ”ușor” mai mic – 12.7 kWh/ 100 km, cu o viteză medie de 74 km/h. De aici rezultă un consum mediu pe ruta București – Câmpina – București de 15.75 kWh, ceea ce este o valoare senzațională pentru un SAV de peste 2.3 tone (aici includ și șoferul).
Da, am adoptat un stil de condus atent din dorința de a descoperi zonele de eficiență. La 80 km/h, mașina pare a oferi cel mai bun raport consum/viteză rulare. Cu alte cuvinte, la o valoare de 15.7 kWh, iX3 este capabil de o autonomie de 470 km, puțin peste cei 460 de kilometri anunțați de BMW.
Atunci când se utilizează terminale de curent alternativ (AC), CCU – unitatea de încărcare combinată permite încărcarea monofazică până la 7,4 kW şi încărcare trifazică până la 11 kW. Conectarea automobilului într-o staţie de încărcare rapidă curent continuu (DC) permite puteri de încărcare mult mai mari: până la 150 kW. La o astfel de stație, bateria poate ajunge de la 0 la 80% în 34 minute. La un terminal trifazat de 11 kW, bateria se încarcă în 7 ore și 30 minute.
Daca acu' vreo cinci-zece ani le-ai fi spus fanilor ca Bmw o sa inceapa sa vanda masini cu sute de cai putere dar cu viteza maxima de 180km/h,te-ar fi trimis in periplu la Sapoca via Balaceanca si Voila.