4.5
de Constantin Ciobanu, FOTO: Mihai Dăscălescu, vineri, 12 ianuarie

Febra disco

Ultima dată când v-am dat întâlnire aici cu un model al diviziei bavareze mă văitam puțin de faptul că BMW a cam ucis conceptul de model M. Puritatea literei a fost alterată de faptul că nimeni nu prea își mai dorește un M simplu. Ești sărac dacă nu ai un M Competition, un CS, fără a împinge discuția spre CSL.

Și cum în tolba fiecăruia se află un baston de mareșal și inspirat în același timp de tot felul de derapaje logice contemplate de-a lungul timpului, îmi permit o extravaganță gratuită: ”Mă bucur că BMW a ascultat nemulțumirea mea și uite că a lansat un model M pur: BMW M2.” În același timp, acest M2 este o radiografie extrem de fidelă a cum arată, în viziunea constructorului german, un model sport în ziua de astăzi. Gata cu logoreea, să trec la fapte.

A, era să uit. Pentru a-mi băga mințile-n cap, Frank van Meel, CEO BMW M Division, a anunțat că în viitor, entry level pentru modelele M vor fi versiunile Competition. Gata și cu momentul meu de glorie.

  • Musk, vineri, 12.01.2024 15:31

    Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.

  • Small is Better, vineri, 12.01.2024 16:33

    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu

  • Musk, vineri, 12.01.2024 16:39

    Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate

  • Andrei, vineri, 12.01.2024 19:49

    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.

  • Banditos, sâmbătă, 13.01.2024 10:01

    Ne-a placut "Designul exterior" E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete. Ne auzim peste 30 de ani.

  • ConstantinCiobanu, luni, 15.01.2024 10:01

    @Andrei Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!

  • Andrei, luni, 15.01.2024 19:28

    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent. Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal. Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.

  • ConstantinCiobanu, marţi, 16.01.2024 11:12

    @Andrei Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.

  • Andrei, miercuri, 17.01.2024 21:34

    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top). Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta. Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?