Interior
Trebuie să mărturisesc din start că-mi va lipsi clasicul schimbător de pe tunelul median. Mda, s-a evaporat și de pe ”noua” Serie 3. În schimb, într-un gest de mărinimie și oarecum de revenire în simțiri, BMW a decis ca Seria 3, indiferent de motorizare, să primească standard padele pentru schimbarea manuală a vitezelor. Pentru că, da, Seria 3 nu mai este disponibilă cu o cutie manuală.
Vorbim despre un cockpit relativ nou, asta chiar dacă acesta este un facelift pentru jumătatea carierei, adică un motiv să mai introduci niște tapițerii diferite. Standard, fiecare Seria 3 va primi ecranul curbat orientat către șofer, ecran compus dintr-un instrumentar de 12,3 inch (31,24 cm) în spatele volanului şi un display central cu o diagonală a ecranului de 14.9 inch (37,85 cm).
Maneta selectorului de viteze pentru transmisia Steptronic cu opt trepte are un nou design. Este poziționată în panoul de control de pe consola centrală, împreună cu butonul Start/Stop, controlerul iDrive, butoanele Driving Experience Control, frâna de parcare şi alte funcţii ale automobilului. Slavă Domnului că nu a dispărut și controlerul iDrive, ca la alte modele, altfel șocul ar fi fost ceva mai mare. Ergonomic, chiar dacă au dispărut niște lucruri din jurul șoferului, este încă un loc familiar, comenzile sunt acolo unde le știai, sistemul de operare BMW 8 vine cu o interfață grafică pentru tabloul de bord cu informații grupate în zonele pe care le știai. Deci, la capitolul ergonomie, nu prea pot aduce reproșuri.
O poziție la volan ceva mai înaltă, sau cel puțin așa am rămas eu cu impresia. Se prea poate ca performanțele mașinii să-mi fi indus nevoia unui post de pilotaj și nu de condus. Bancheta spate oferă un spațiu, să-i zicem corect. Cel puțin la nivelul picioarelor ar fi acceptat oricând un plus de centimetri. Un portbagaj suficient pentru nevoile unei familii cu ai săi 480 litri. Ce pot să vă mai spun este că apreciez sobrietatea interiorului, care, acompaniat de o finisare și materiale fără reproș, îți induce acel aer de eleganță clasică, atemporală.
Aruncând o privire la concurență, descoperim un portbagaj de 510 litri la DS 9, de 420 litri la Audi S4 și 455 litri la C43. Cu alte cuvinte, în această zonă fii și tu atent când îți faci bagajele pentru concediu. Ai spațiu, dar nu cât să emigrezi pe plajă sau pârtie cu două șifoniere.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.