Interior

4.0

Trebuie să mărturisesc din start că-mi va lipsi clasicul schimbător de pe tunelul median. Mda, s-a evaporat și de pe ”noua” Serie 3. În schimb, într-un gest de mărinimie și oarecum de revenire în simțiri, BMW a decis ca Seria 3, indiferent de motorizare, să primească standard padele pentru schimbarea manuală a vitezelor. Pentru că, da, Seria 3 nu mai este disponibilă cu o cutie manuală.

Vorbim despre un cockpit relativ nou, asta chiar dacă acesta este un facelift pentru jumătatea carierei, adică un motiv să mai introduci niște tapițerii diferite. Standard, fiecare Seria 3 va primi ecranul curbat orientat către șofer, ecran compus dintr-un instrumentar de 12,3 inch (31,24 cm) în spatele volanului şi un display central cu o diagonală a ecranului de 14.9 inch (37,85 cm).

Maneta selectorului de viteze pentru transmisia Steptronic cu opt trepte are un nou design. Este poziționată în panoul de control de pe consola centrală, împreună cu butonul Start/Stop, controlerul iDrive, butoanele Driving Experience Control, frâna de parcare şi alte funcţii ale automobilului. Slavă Domnului că nu a dispărut și controlerul iDrive, ca la alte modele, altfel șocul ar fi fost ceva mai mare. Ergonomic, chiar dacă au dispărut niște lucruri din jurul șoferului, este încă un loc familiar, comenzile sunt acolo unde le știai, sistemul de operare BMW 8 vine cu o interfață grafică pentru tabloul de bord cu informații grupate în zonele pe care le știai. Deci, la capitolul ergonomie, nu prea pot aduce reproșuri.

O poziție la volan ceva mai înaltă, sau cel puțin așa am rămas eu cu impresia. Se prea poate ca performanțele mașinii să-mi fi indus nevoia unui post de pilotaj și nu de condus. Bancheta spate oferă un spațiu, să-i zicem corect. Cel puțin la nivelul picioarelor ar fi acceptat oricând un plus de centimetri. Un portbagaj suficient pentru nevoile unei familii cu ai săi 480 litri. Ce pot să vă mai spun este că apreciez sobrietatea interiorului, care, acompaniat de o finisare și materiale fără reproș, îți induce acel aer de eleganță clasică, atemporală.

Aruncând o privire la concurență, descoperim un portbagaj de 510 litri la DS 9, de 420 litri la Audi S4 și 455 litri la C43. Cu alte cuvinte, în această zonă fii și tu atent când îți faci bagajele pentru concediu. Ai spațiu, dar nu cât să emigrezi pe plajă sau pârtie cu două șifoniere.

  • Andrei, luni, 05.06.2023 12:16

    Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.

  • dan_grc, luni, 05.06.2023 12:52

    Aceasta variantă reprezintă cel mai bun compromis performanțe preț, concurenta este considerabil mai scumpă, arată perfect la exterior și putea să fie și la interior, dacă ecranul ar fi fost integrat mai elegant .

  • Andrei, luni, 05.06.2023 14:14

    Foarte bun, cu doua erori: tractiune integrala si mizeria aia de plansa de bord. Ce cauta D9 in comparatie e naucitor.

  • @Andrei, luni, 05.06.2023 15:04

    Da, nu știu. DS 9 se adresează cu totul altei clienteli. DS 9 e ce as lua eu dacă m-ar interesa un sedan.

  • petrush, luni, 05.06.2023 20:39

    @Andrei,bmw e in topul accidentelor cauzate de condus imprudent?? langa porsche? de ce cumparam asenenea masini? ca sa traim petuculos!

  • Mihai, luni, 05.06.2023 22:32

    Cui se adreseaza: Familisti :)) Nu, pe bune acuma, chiar trebuie sa invatam copiii de mici sa fie cocalari? Tocmai ce a fost prins un retard pe autostrada circuland cu vreo 240 km/h ca sa le arate celor 3 copii din masina cat de rapida este. Mai oameni buni, cand o sa incetati si voi sa faceti reclama acestor arme??? Carui roman ii trebuie 250km/h in conditiile in care viteza maxima pe autostrazi este 130 km/h in toate tarile normale din UE. Singura tara "handicapata" e Germania care sustine producatorii lor si nu a impus inca limite, desi UE se chinuie sa le explice ca ceea ce fac ei PUTE. Revenind la masina, nu mi-as lua BMW nici daca ar ramane ultima marca pe piata.

  • Seriff, marţi, 06.06.2023 11:21

    @Mihai poti sa iti iei Spring, te reprezinta perfect.

  • dan_grc, marţi, 06.06.2023 11:56

    Spuse Mihai care promovează electrice de 500-600 de cai ...

  • Demis, marţi, 06.06.2023 12:12

    O mașina perfecta din toate pct. de vedere !

  • andrei, marţi, 06.06.2023 12:26

    nu e nicio mizerie plansa de bord. arata senzatie live. si zi mersi ca mai ai idrive controller. alte modele l-au pierdut si dai doar click pe ecran.

  • bravos, marţi, 06.06.2023 13:23

    imi place la nebunie tapiteria lolo!