Performante
Acesta este un M340i mai lent cu doar 0,4 secunde până la 100 km/h, decât vechea generație M3. Cu alte cuvinte sunt 4.4 secunde, o valoare impresionantă pentru un model oarecum civil. Viteza este, evident, limitată la 250 km/h.
Mercedes-AMG C43 4Matic propune o rețetă aproape identică. Vorbim de un patru cilindri în linie, de 2 litri, care dezvoltă 408 CP și 500 Nm, tracțiune integrală și o cutie automată cu 9 trepte. Plus un motoraș electric de 14 CP. Deși este ușor mai viril, are 40 kg în plus, iar până la 100 km/h este mai lent cu 0.2 secunde decât M340i.
Audi S4 TDI quattro și dieselul său V6 de 3 litri dezvoltă 341 CP și 700 Nm. Evident sistem quattro și o cutie automată clasică cu 8 trepte. Tot un mild hybri cu propulsor electric de 11 CP și 60 Nm și o baterie de 0,5 kWh capacitate utilă. 4.8 secunde sunt necesare modelului pentru a ajunge al 100 km/, iar viteză maximă este limitată la 250 km/h.
DS 9 E-Tense 360 4x4, numele zici că este secvență de ceva cromozom, se laudă cu un propulsor termic de 1.6 litri care dezvoltă 200 CP și 300 Nm, la care mai adăugăm două motoare electrice – unul de 110 CP și 320 Nm și un al doilea de 113 CP și 166 Nm. Fiind un plug-in hybrid, vorbim și de o baterie de 11.9 kWh capacitate utilă, care se poate încărca la curent alternativ de maxim 7.4 kW. Transmisie automată cu 8 trepte, iar tracțiunea integrală este ”asumată” de un propulsor electric de pe puntea spate, cel de 113 CP. Cele 1.984 kg ale acestui francez chic ajung la 100 km/h în 5.6 secunde și tot la 250 km/h se oprește.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.