Consum

4.0

Acum, dacă îmi este permisă o mică secundă de sinceritate, nu prea înțeleg rostul acestei electrificări la M340i. Pentru că un ochi aruncat pe fișa tehnică a modelului înainte de facelift indică o masă de 1.745 kg, emisii de 172 g/km și un consum mediu declarat de 7.5 litri. Ajungând în prezent, în Germania, m-am urcat într-un M340i care cântărește la gol 1.800 kg, are emisii de 177 g/km și BMW anunță un consum mediu de 7.8 litri.

Trecând peste această mică observație și secunda personală de slăbiciune, ajung la momentul în care acest M340i xDrive poate fi și înger și demon. Într-o Germanie rurală, liniștită, cu sisteme care îți măsoară viteza la orice intrare în localitate, am obținut lejer un consum de 8.4 litri. Aici trebuie să luați în calcul și micile ruperi de ritm, sau mai precis acele sprinturi nevinovate de la 50 la 100 km/h la ieșirile din localitate.

De regulă am vrut să chinuit motorul pe intervale cât mai scurte de timp, așa că lipeam pedala de podea. Am avut parte și de o secțiune superbă, cu viraje frumos legate, pentru treapta a treia. Aici nu are sens să vă spun despre consum, m-am concentrat pe alte detalii pe care le voi explica puțin mai jos.

Ei, și acum am o misiune extrem de grea: să identific niște rivali pentru acest M340i, care este extrem de aproape de un monolog pe scenă. Probabil, cel mai apropiat rival este Mercedes-AMG C43 4Matic. Mda, poate nu este corect să nominalizăm o versiune AMG, dar atât am găsit în curtea Mercedes. Puțin mai gurmand, modelul celor de la Mercedes își dorește 8.7 litri și are emisii de 197 g/km.

Îmi voi permite aroganța de a invita la această masă și un model diesel, pentru că atât s-a putut din partea Audi. Este vorba despre Audi S4 TDI quattro. Cu cei 7.1 litri ai săi, nu pot spune că este mult mai frugal decât M340i. La capitolul emisii vorbim despre 185 g/km. 

O să mă opresc la un DS 9 E-Tense 360 4x4. Hai că i-am făcut onoarea unui DS de a-l pune în aceeași propoziție cu BMW, Mercedes și Audi. Am făcut asta pentru că este un plug-in hybrid, care ar consuma 1.8 litri la 100 km rulați și are emisii de 41 g/km. Acum știm cu toții că WLTP este un ciclu care însumează un rulaj de 23,26 km pe dinamometru. Cu o baterie încărcată, e firesc să rulezi EV măcar 23 km.

  • Andrei, luni, 05.06.2023 12:16

    Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.

  • dan_grc, luni, 05.06.2023 12:52

    Aceasta variantă reprezintă cel mai bun compromis performanțe preț, concurenta este considerabil mai scumpă, arată perfect la exterior și putea să fie și la interior, dacă ecranul ar fi fost integrat mai elegant .

  • Andrei, luni, 05.06.2023 14:14

    Foarte bun, cu doua erori: tractiune integrala si mizeria aia de plansa de bord. Ce cauta D9 in comparatie e naucitor.

  • @Andrei, luni, 05.06.2023 15:04

    Da, nu știu. DS 9 se adresează cu totul altei clienteli. DS 9 e ce as lua eu dacă m-ar interesa un sedan.

  • petrush, luni, 05.06.2023 20:39

    @Andrei,bmw e in topul accidentelor cauzate de condus imprudent?? langa porsche? de ce cumparam asenenea masini? ca sa traim petuculos!

  • Mihai, luni, 05.06.2023 22:32

    Cui se adreseaza: Familisti :)) Nu, pe bune acuma, chiar trebuie sa invatam copiii de mici sa fie cocalari? Tocmai ce a fost prins un retard pe autostrada circuland cu vreo 240 km/h ca sa le arate celor 3 copii din masina cat de rapida este. Mai oameni buni, cand o sa incetati si voi sa faceti reclama acestor arme??? Carui roman ii trebuie 250km/h in conditiile in care viteza maxima pe autostrazi este 130 km/h in toate tarile normale din UE. Singura tara "handicapata" e Germania care sustine producatorii lor si nu a impus inca limite, desi UE se chinuie sa le explice ca ceea ce fac ei PUTE. Revenind la masina, nu mi-as lua BMW nici daca ar ramane ultima marca pe piata.

  • Seriff, marţi, 06.06.2023 11:21

    @Mihai poti sa iti iei Spring, te reprezinta perfect.

  • dan_grc, marţi, 06.06.2023 11:56

    Spuse Mihai care promovează electrice de 500-600 de cai ...

  • Demis, marţi, 06.06.2023 12:12

    O mașina perfecta din toate pct. de vedere !

  • andrei, marţi, 06.06.2023 12:26

    nu e nicio mizerie plansa de bord. arata senzatie live. si zi mersi ca mai ai idrive controller. alte modele l-au pierdut si dai doar click pe ecran.

  • bravos, marţi, 06.06.2023 13:23

    imi place la nebunie tapiteria lolo!