Consum
Acum, dacă îmi este permisă o mică secundă de sinceritate, nu prea înțeleg rostul acestei electrificări la M340i. Pentru că un ochi aruncat pe fișa tehnică a modelului înainte de facelift indică o masă de 1.745 kg, emisii de 172 g/km și un consum mediu declarat de 7.5 litri. Ajungând în prezent, în Germania, m-am urcat într-un M340i care cântărește la gol 1.800 kg, are emisii de 177 g/km și BMW anunță un consum mediu de 7.8 litri.
Trecând peste această mică observație și secunda personală de slăbiciune, ajung la momentul în care acest M340i xDrive poate fi și înger și demon. Într-o Germanie rurală, liniștită, cu sisteme care îți măsoară viteza la orice intrare în localitate, am obținut lejer un consum de 8.4 litri. Aici trebuie să luați în calcul și micile ruperi de ritm, sau mai precis acele sprinturi nevinovate de la 50 la 100 km/h la ieșirile din localitate.
De regulă am vrut să chinuit motorul pe intervale cât mai scurte de timp, așa că lipeam pedala de podea. Am avut parte și de o secțiune superbă, cu viraje frumos legate, pentru treapta a treia. Aici nu are sens să vă spun despre consum, m-am concentrat pe alte detalii pe care le voi explica puțin mai jos.
Ei, și acum am o misiune extrem de grea: să identific niște rivali pentru acest M340i, care este extrem de aproape de un monolog pe scenă. Probabil, cel mai apropiat rival este Mercedes-AMG C43 4Matic. Mda, poate nu este corect să nominalizăm o versiune AMG, dar atât am găsit în curtea Mercedes. Puțin mai gurmand, modelul celor de la Mercedes își dorește 8.7 litri și are emisii de 197 g/km.
Îmi voi permite aroganța de a invita la această masă și un model diesel, pentru că atât s-a putut din partea Audi. Este vorba despre Audi S4 TDI quattro. Cu cei 7.1 litri ai săi, nu pot spune că este mult mai frugal decât M340i. La capitolul emisii vorbim despre 185 g/km.
O să mă opresc la un DS 9 E-Tense 360 4x4. Hai că i-am făcut onoarea unui DS de a-l pune în aceeași propoziție cu BMW, Mercedes și Audi. Am făcut asta pentru că este un plug-in hybrid, care ar consuma 1.8 litri la 100 km rulați și are emisii de 41 g/km. Acum știm cu toții că WLTP este un ciclu care însumează un rulaj de 23,26 km pe dinamometru. Cu o baterie încărcată, e firesc să rulezi EV măcar 23 km.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.