Tehnologie
Acum, dacă nici BMW nu stă bine la capitolul tehnologie, de alții ce să mai zic. Plecând de la exterior, vreau să bifez farurile LED integrale și LED adaptive, care sunt disponibile opțional (pot fi identificate ușor grație accentelor albastre). O notă personală, din câte faruri am ”degustat” la ceas de seară, cele de la BMW sunt printre cele mai bine adaptate pentru trafic, iar această afirmație se bazează pe feedback-ul primit de la colegii de trafic din sens opus – adică la câte flash-uri îmi iau dacă las farurile pe modul auto.
Pășesc la interior pentru a reaminti faptul că Seria 3 a primit sistemul de operare BMW 8. Introducem în scenă și asistentul personal Inteligent BMW care în timp va accepta tot mai multe comenzi. La o discuție informală, seara, cu oficialii BMW am fost informați că ușor, se va renunța la comenzile prin gesturi, interacțiunea cu mașina în viitor se va realiza prin voce, comenzi fizice și tactile. Funcția BMW ConnectedDrive Update permite mașinii să primească ultimile versiuni de soft și hărți pentru sistemul de navigație( sistemul de navigație este dotare standard).
Echiparea standard include avertizare de coliziune frontală cu intervenţie a frânei, care detectează prezenţa bicicliştilor, precum şi a automobilelor şi pietonilor, tempomat cu funcţie de frânare, afişarea limitei de viteză cu indicator de interzicere a depăşirii, asistare manuală pentru limitarea vitezei şi avertizarea de părăsire a benzii cu revenire pe bandă. Opţiunile includ avertizarea de schimbare a benzii, BMW Head-Up Display şi Driving Assistant Professional, care cuprinde asistentul de control al direcţiei şi al benzii şi sistemul tempomat activ cu funcţie Stop&Go, asistare automată pentru limitarea vitezei, funcţia de monitorizare a traseului şi detectarea semaforului.
Am mai găsit pe lista de sisteme: Parking Assistant Plus - cu funcţii Park View, Panorama View şi Remote 3D View – şi BMW Drive Recorder sunt disponibile ca opţiuni. Ultimul poate înregistra imagini din trafic, aproximativ 40 de secunde, în momentul producerii unei coliziuni. Astfel ai o dovadă 360 grade a vinovăției sau nu. Și deja clasica monitorizare a automobilului via aplicația My BMW.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.