Design
Încă un BMW în accepțiunea clasică a designului. Seria 3 este coloana vertebrală a mărcii, modelul care dă, probabil, cea mai mare consistență mărcii. Prin urmare, propuneri avangardiste la capitolul design veți găsi în altă parte. Aici, încă se merge pe conservatorism. Și nu pot spune că cei de la BMW greșesc amarnic. Dacă am acceptat cu inima larg deschisă noul i7, pe care-l găsesc fabulos la capitolul design. Mașina trebuie văzută pentru a fi înțeleasă, imaginile nu o ajută prea mult, la nivelul Seria 3 nu sunt încă pregătit să accept astfel de extravaganțe.
Farurile și grila au fost redesenate. Privit de la distanță, ”treiarul” are un parfum de Seria 5. Mașina a câștigat puțină maturitate și parcă este o idee mai sobră. Evident, este o părere personală.
Modelele BMW Performance propun o grilă BMW cu design mesh, jante M de 18 inch în standard sau, opţional, de 19 inch, ornamente trapezoidale ale sistemului de evacuare, capace M pentru oglinzile exterioare în negru lucios.
Pachetul M Sport Pro este o apariţie nouă pe lista de opţiuni. Disponibil ca o extensie a pachetului M Sport, precum şi pentru modelele BMW Performance, acest pachet include ornamentele M High-gloss Shadowline extinse, lumini M Shadowline şi un sistem de frânare M Sport cu etriere roşii.
Mă feresc să trag o concluzie ceva mai lungă pentru că aș pica într-un ”laudatio” ușor jenant. Sunt șanse ca o parte din această bună impresie să vină și dintr-un subiectivism generat de faptul că acest M340i în particular, dar Seria 3 în general, bifează destul de multe puncte pe care le doresc de la o mașină. Dacă mecanic este delicios acest M340i, este posibil ca planșa de bord să nu fie pe placul tuturor. Iar sistemul de operare BMW 8 implică o perioadă de acomodare pentru a fi fluent în navigare prin meniuri.
Faină mașina, dar știm bine ca e "the last hurrah". Păcat că marca asta a devenit magnet pentru șoferi debili și e în topul statisticilor cu accidente cauzate de condus imprudent.