Performante
De obicei, la acest capitol ne uitam doar în fișa tehnică și analizam cât de repede se scurg competitorii către 100 de km/h. De data aceasta mă voi uita și în vitrina cu trofee, acolo unde BMW M4 CS a adus un timp fantastic pe circuitul de la Nurburgring. Cei aproape 21 de kilometri ai Iadului Verde au fost parcurși în doar 7 minute și 38 de secunde.
Accelerația de la 0 la 100 de km/h se scurge în doar 3.9 secunde, un timp simțitor mai bun decât cele 4.2 secunde ale unui M4 standard. De asemenea, viteza maximă crește și ea și ajunge la 280 de km/h, un prag mult mai demn de indicativul diviziei de performanță.
Dacă ne uităm în segment, o să vedem că un Mercedes-AMG C63 Coupe are nevoie de 4 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, deși are 476 de cai sub capotă. Audi RS5 Coupe are același timp de accelerare, deși are 10 cai în minus, dar să nu uităm de prezența sistemului de tracțiune integrală quattro, care ajută mult în acest sens.
Am lăsat la final același rival care pare să-i pună probleme bavarezului. Este vorba despre Porsche 911 GTS, care ajunge la 100 de km/h în doar 3.7 secunde.
Comparațiile sunt valabile și în sens invers, pentru că M4 CS este BMW-ul care se simte cel mai aproape de un Porsche, dar vedema sta la Ținută de Drum.
Bine găsit titlul, deși la modul obiectiv ar fi fost mai corect *Asasin SUPRA-plătit*, din moment ce un M5 (600 CP, 4x4) costă mai puțin. Și aici cred că-i vorbirea de o demonstrație de forță/tehnologie din partea BMW. Clar însă că bavarezii nu l-ar produce nici pe M4 CS dacă n-ar exista... cerere - inclusiv din partea unor pasionați (era să scriu maniaci :-)) de genul americanului ăla cu M4 CS cireașă pe tortul unui M2 - dacă nu cumva, doamne feri, bomboană pe colivă. Acu nu știu cîți practicanți ai turelor pe circuit(ele ungurești) sînt pe la noi, dar se va vinde probabil și aici. Rămîn totuși la părerea că și un *modest* M140i îți poate *rupe capu* cu maxim succes. Și cu cheltuială mult mai mică.