Interior
Dincolo de portiere o să descoperi o ambianță ușor austeră, dar presărată din plin cu elemente sportive capabile să-ți mângâie ego-ul.
Scaunele față sunt unele cu adevărat speciale. Pentru că știe ce transpirații reci se vor scurge pe spatele pasagerilor față atunci când mașina asta ajunge pe circuit, BMW a creat niște decupaje în spătare, oferind mai mult aer. Suportul lateral al scaunelor este impecabil, tetiera preia blând toate capetele care cad pe spate în momentul accelerației, iar amestecul de piele cu alcantara te face să te simți special.
Nu mai vorbesc despre logo-ul M4 aplicat pe spătarul scaunelor, iluminat atunci când deschizi mașina. Cred că e prima mașină din lume care vine cu acest detaliu mărunt, dar atât de spectaculos.
Ca și partea superioară a volanului, planșa de bord este îmbrăcată în Alcantara. În plus, vine cu logo-ul CS perforat chiar în dreptul pasagerului dreapta.
Portierele sunt și ele o adevărată operă de artă: construite din fibră de carbon, pe care o vezi și o atingi cu plăcere. Problema ar fi că, în timp, orice lovitură sau zgârietură va lăsa urme inestetice. Fibra de carbon folosită la nivelul portierelor, scaunele speciale, lipsa unor elemente de confort esențiale în segmentul premium, cum este climatizarea pe două zone, sunt compromisurile care ajută M4 Club Sport să cântărească doar 1580 de kilograme, cu 32 de kilograme mai ușor decât un M4 standard.
Revenind la interior, trebuie să mărturisesc cu smerenia unui bărbat care admite că și-a înșelat soția, că îmi place foarte mult și bucata de textil, cusută în culorile M (același motiv ca și pe centurile de siguranță), folosită pentru a trage ușa atunci când ești în interior.
Nu-mi place însă că, folosirea unor fețe de uși din fibră de carbon a dus la dispariția spațiilor de depozitare din portiere. Nu ai unde să mai arunci sticlele, portofelul și alte nimicuri. De fapt, dacă ar fi să fac o confesiune, cred că în M4 CS începi să apreciezi cu adevărat spațiile de depozitare dintr-o mașină. Sunt atât de puține, încât o să te exaspereze detaliul ăsta. Ca de altfel și lipsa unui mâner montat pe plafon în dreptul pasagerului dreapta. Ar ajuta mult atunci când pe cel de la volan îl ia valul și se urcă pe accelerație în viraje.
Nu are rost să vă spun că pe locurile din spate se stă la limita decenței, iar portbagajul este suficient pentru bagajele pe care le luați câteva zile la circuit. Încape și un cort, încap și niște saci de dormit, dacă vreți să campați chiar pe marginea circuitului. 445 de litri, adică este ușor mai mic decât cel al lui Audi RS5, dar cu mult mai mare decât al rivalilor Porsche 911 și Mercedes C63 AMG Coupe.
Bine găsit titlul, deși la modul obiectiv ar fi fost mai corect *Asasin SUPRA-plătit*, din moment ce un M5 (600 CP, 4x4) costă mai puțin. Și aici cred că-i vorbirea de o demonstrație de forță/tehnologie din partea BMW. Clar însă că bavarezii nu l-ar produce nici pe M4 CS dacă n-ar exista... cerere - inclusiv din partea unor pasionați (era să scriu maniaci :-)) de genul americanului ăla cu M4 CS cireașă pe tortul unui M2 - dacă nu cumva, doamne feri, bomboană pe colivă. Acu nu știu cîți practicanți ai turelor pe circuit(ele ungurești) sînt pe la noi, dar se va vinde probabil și aici. Rămîn totuși la părerea că și un *modest* M140i îți poate *rupe capu* cu maxim succes. Și cu cheltuială mult mai mică.