BMW Seria 5
Personalitate multiplă
Aproape 5 ore petrecute în avion, alte două ore în care am mers pe șoselele din Slovenia și o echipă veselă care ne-a așteptat în orășelul Portoroz. Am bătut tot acest drum pe a testa noua generație BMW M5, un sedan de performanță care, de-a lungul timpului, a reușit să dea naștere unor pasiuni greu de explicat celor care nu iubesc mirosul de bezină și de frâne încinse.
Cu noul M5, inginerii germani au vrut să le demontreze puriștilor că plăcerea de a conduce poate fi obținută chiar și atunci când preferatul tău "M" are tracțiune integrală. Și nu-i pentru prima dată când nemții testează nervii fanilor: trecerea de la V10 la V8 nu a fost văzută cu ochi buni de puriști, însă, cu timpul, "conflictul" s-a stins. Să sperăm că, și de această dată, cei mai înfocați suporteri BMW vor da uitării acest pas și se vor bucura de beneficiile noii tehnologii.
Prognoza meteo era una excelentă pentru un test drive cu o mașină de calibrul lui M5: cer senin și temperaturi de până în 30 de grade Celsius. Dar și mai important, nu existau șanse de ploaie, fenomen care ar fi știrbit și alterat din puțina experiență pe care avea s-o avem cu noul M5. Traseul pregătit de organizatori nu a trecut de 200 de kilometri, distanță pe care aveam s-o împart cu un alt coleg din presă. Iar drumurile fabuloase ale Sloveniei nu ni s-au arătat prea mult: o porțiune destul de lungă de autostradă, câteva zone virajate și extrem de înguste pentru a te "juca" cu un M5 și sate mișunând de localnici.
Cu toate acestea, am reușit să descifrăm o mică parte din secretele pe care inginerii constructorului bavarez le-au ascuns adânc în sufletul noului M5.
Numai ,,buna'' pe drumurile noastre :))