Interior
Mi-am început testul cu acele scaune excelente pe care BMW le-a pregătit pentru noul M5. Prețul pentru scaunele M multifuncționale este de 1.950 de euro, dar trebuie să mă credeți pe cuvânt că merită fiecare cent. Sunt confortabile, dar în același timp te "îmbracă" elegant în momentele în care virajele se succed cu rapiditate.
Postul de conducere este unul înalt, iar acest lucru m-a suprins. Mă așteptam să găsesc un scaun amplasat destul de jos și o poziție din care să nu observ cu ușurință capota mașinii. N-a fost așa.
Volanul gros, specific modelelor M, este garnisit cu două butoane de culoare roșie: M1 și M2. Atunci când ți-ai găsit setarea potrivită pentru suspensii, motor, accelerație, evacuare și sistemele electronice, o poți memora pe unul dintre aceste două butoane. În momentul în care îți dorești să treci pe modul de rulare favorit, tot ce ai de făcut este să apeși de două ori pe butonul pe care ți-ai înregistrat setarea, iar mașina se transformă instantaneu.
Pentru noul M5, BMW a găsit o nouă formă a selectorului de viteze. Eu zic că nu-i una prea reușită estetic, dar ergonomia face parte din tehnica nemților, iar în acest caz nu găsesc nimic de reproșat. Rapiditatea schimbărilor de treaptă se poate seta cu ajutorul a două butoane amplasate în partea de sus a selectorului, în timp ce modurile de lucru ale motorului, suspensiilor, evacuării și direcției sunt poziționate pe partea stângă a tunelului median.
Și pentru că tot am amintit de sistemul de evacuare, BMW M5 vine cu un mod prietenos cu vecinii. Prin accesarea acestuia, zgomotele transmisie în exterior sunt diminuate, iar astfel niciun vecin nu trebuie să știe când ai venit sau când ai plecat de acasă. Iar dacă tot am amintit de sunete speciale, BMW continuă să ofere și pe M5 un "zumzăit" deranjant în difuzoare atunci când accelerezi.
Sistemul de infotainment oferit pe M a fost preluat de pe versiunile normale Seria 5, iar intrumentarul de bord poate fi personalizat în funcție de modul de conducere selectat.
Materialele folosite la interior sunt de finisate excelent și te vor încânta ori de câte ori le vei pipăi, iar accesoriile din fibră de carbon îți reamintesc că te-ai urcat pe bune într-un M5, și nu într-un Seria 5 cu pachet M.
Numai ,,buna'' pe drumurile noastre :))