BMW Seria 5

4.4 Benzina Biturbo (M5) 600CP 4x4 Aut8

Interior

4.5

Mi-am început testul cu acele scaune excelente pe care BMW le-a pregătit pentru noul M5. Prețul pentru scaunele M multifuncționale este de 1.950 de euro, dar trebuie să mă credeți pe cuvânt că merită fiecare cent. Sunt confortabile, dar în același timp te "îmbracă" elegant în momentele în care virajele se succed cu rapiditate.

Postul de conducere este unul înalt, iar acest lucru m-a suprins. Mă așteptam să găsesc un scaun amplasat destul de jos și o poziție din care să nu observ cu ușurință capota mașinii. N-a fost așa.

Volanul gros, specific modelelor M, este garnisit cu două butoane de culoare roșie: M1 și M2. Atunci când ți-ai găsit setarea potrivită pentru suspensii, motor, accelerație, evacuare și sistemele electronice, o poți memora pe unul dintre aceste două butoane. În momentul în care îți dorești să treci pe modul de rulare favorit, tot ce ai de făcut este să apeși de două ori pe butonul pe care ți-ai înregistrat setarea, iar mașina se transformă instantaneu.

Pentru noul M5, BMW a găsit o nouă formă a selectorului de viteze. Eu zic că nu-i una prea reușită estetic, dar ergonomia face parte din tehnica nemților, iar în acest caz nu găsesc nimic de reproșat. Rapiditatea schimbărilor de treaptă se poate seta cu ajutorul a două butoane amplasate în partea de sus a selectorului, în timp ce modurile de lucru ale motorului, suspensiilor, evacuării și direcției sunt poziționate pe partea stângă a tunelului median.

Și pentru că tot am amintit de sistemul de evacuare, BMW M5 vine cu un mod prietenos cu vecinii. Prin accesarea acestuia, zgomotele transmisie în exterior sunt diminuate, iar astfel niciun vecin nu trebuie să știe când ai venit sau când ai plecat de acasă. Iar dacă tot am amintit de sunete speciale, BMW continuă să ofere și pe M5 un "zumzăit" deranjant în difuzoare atunci când accelerezi. 

Sistemul de infotainment oferit pe M a fost preluat de pe versiunile normale Seria 5, iar intrumentarul de bord poate fi personalizat în funcție de modul de conducere selectat.

Materialele folosite la interior sunt de finisate excelent și te vor încânta ori de câte ori le vei pipăi, iar accesoriile din fibră de carbon îți reamintesc că te-ai urcat pe bune într-un M5, și nu într-un Seria 5 cu pachet M.

  • Corocsenie Adrian, joi, 07.06.2018 13:31

    Numai ,,buna'' pe drumurile noastre :))

  • @Automarket, joi, 07.06.2018 13:46

    La Ne-a placut modificati va rog Egonomia cu Ergonomia. On-Topic: Super test super masina. O adevarata bijuterie pe roti.

  • andrei, joi, 07.06.2018 14:55

    M2 ramane singurul M apropiat de ceea ce trebuie sa fie unul si de vechea reteta. In plus, suna excelent, chiar si la exterior, iar puterea mai scazuta il face mult mai interesant de condus, pentru ca il muncesti mai mult si te implica mai mult decat un mastodont de 2t. M5 este mai mult un GT super rapid, decat o masina sport.

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 07.06.2018 15:26

    @andrei - De curiozitate şi fără ironie - ce înţelegi tu prin "vechea reţetă"? Din punctul meu de vedere sunt două direcţii: BMW M1 şi BMW M535i E12. BMW M5 e fix pe conceptul celui de-al doilea.

  • AutoDataNet, joi, 07.06.2018 15:39

    se aștepta un motor puțin diferit.

  • someone, joi, 07.06.2018 20:56

    " am duble personalitate si-o dezvolt pe-a treia" ca sa parafrazez titlul. @autodata: si eu ma asteptam v8-ul cu cilindrul unic de 500cmc, adica 4000, dar se pare ca acest motor mai are de asteptat. insa ma gandesc ca daca tot lucreaza asa mult la el trebuie sa fie o mini centrala nucleara. si musai hybrida

  • Kirotractor, vineri, 08.06.2018 09:39

    Eram tentat să zic că-i o mașină inutilă. Dar nu-i, dacă există cerere și pentru inutilități :-) Explicația e simplă de fapt: eterna vanitate umană, cu tentacule extinse explicabil și pe felia auto - pe care n-am totuși de gînd s-o disec într-un eseu superlong gen @Inexorabil (nu-i o critică, ba dimpotrivă.) Cred oricum că un 540i (3.0 l, 340 CP) e mai mult decît suficient oricărui pasionat de conducere dinamică sub aparența unei caroserii *understated* - la noi zic, că-n Vest (=nemți/Autobahn) un M550i (tot 4,4 l, 462 CP, 0-100 km/h în 4.0 s cam slăbuțe :-)) ar mai avea poate o logică. Ultimul M5 e fun-tastic deci, însă - ca și Cornel Ș. - nu văd cum și-ar putea justifica prețul cu 35K euro mai mare în raport cu M550i. Orice am comenta noi însă, cursa puterii va continua bine-mersi și la sedanuri, mult peste diabolicul nr. 666. Probabil că ăsta e totuși ultimul M5 cu motor clasic (și nu hibrid/electric), așa că amatorii de *collectibles* ar trebui să se grăbească.

  • Alex.Seremet.BMW, vineri, 08.06.2018 13:08

    @Kirotractor - Mergând doar pe latura raţională, de ce aş avea nevoie de M550i? Sau, în general, de maşini sport? Da, poate nu există o nevoie raţională de un sedan la fel de rapid ca un Ferrari 458 Italia. Legat de preţ, ce trebuie înţeles este că M5 nu este doar un BMW Seria 5 cu un motor mai mare. Şi asta nu este doar un slogan de marketing. Şasiul, spuspeniile, cutia de viteze, sistemul de răcire al motorului, toate sunt diferite. În plus, spre deosebire de modelele "obişnuite", M5 vine cu o gamă largă de echipamente în standard - culoare, jante, piele Merino, suspensie adaptivă, direcţie integală, acces confort, HUD, navigaţie mare etc.

  • Kirotractor, vineri, 08.06.2018 15:28

    Ai perfectă dreptate, @Alex - ar fi și culmea să n-ai, într-o lume irațională cum e a noastră. Și-n care, dacă tot se adîncește continuu prăpastia dintre avuți și amărășteni, e și păcat să nu le vinzi *vise* accesibile doar primilor. ...Evident că și c-o marjă de profit babană, fiindcă respectivii oricum n-o simt. Pe de altă parte, eu nu fac parte din targetul actualilor clienți BMW - din fericire înclin să cred - da-n orice caz nu pe mine trebuie să mă convingi că un sedan de 600 CP și două tone e preferabil unei sportive de 300 CP și o tonă. La juma de preț, clar. Deși admir realizările mărcii, ba chiar aș putea fi considerat fan BMW, din moment ce acum vreo patru decenii resuscitam un 328 interbelic, dezgropat dintr-un șopron în Giulești. ...Și readus la viață cu 3 carburatoare de Fiat 600 + alte improvizații, dar așa erau vremurile... În fine, spor la treabă-ți urez - că ți-o faci bine !

  • Alex.Seremet.BMW, sâmbătă, 09.06.2018 00:22

    Trebuie, te rog, să-mi povestești!!!! 328-ul e mașina mea de suflet! Cui a aparținut, ce s-a întâmplat cu ea? E o minunăție ce spui tu acolo! Asta este o poveste care musai nu trebuie să se piardă! Te invit să ne dai un mesaj pe Facebook România și să intrăm în contact. Mă înclin cu mult respect și admirație! Cât despre discuția despre clienții BMW, stereotipuri și lume rațională, îmi permit să spun dor că e păcat o judecată după niște clișe. Pot să te asigur că sunt mulți pasionați frumoși și printre psionații noi de BMW. Asta este singurul lucru unde vedem lucrurile diferit și îmi permit această remarcă în contradictoriu doar pentru că sunt un pasionat care vorbește altui pasionat.

  • Bogdan, sâmbătă, 09.06.2018 00:41

    ALFA GIULIA QV l o facut praf si pe bmw asta de 600 de cai pe NURBURGRING.

  • nume, sâmbătă, 09.06.2018 17:27

    Cinci stele pentru un consum mediu de 20 de litri la 100 de kilometri, aproape dublul valorii anuntate de producator. GJ.

  • adi_10, luni, 11.06.2018 16:33

    intreb si eu sa nu adorm...consuma 20%, dublu fata de fisa tehnica, totusi ii dati 5 stele. ca sa nu mai spunem ca 20% reprezinta un consum f mare pt orice masina, nu poti spune ca este o cifra mica sau macar medie. deci care a fost ideea? In rest foarte frumoasa, numai buna sa te uiti la ea, ca 120.000 de euro nu este o suma pentru buzunarul romanilor care muncesc;)

  • Kirotractor, marţi, 12.06.2018 16:20

    @Alex: Din păcate (sau din fericire ;-)) nu am cont Facebook - unii prieteni știu de ce. Și povestea-i prea lungă pt comments, plus că nu (mai) am pozele de-acum 4 decenii. Altfel ar fi meritat un articol povestea, ba poate și-o cărțulie. Și mai trist e că nici mașina nu mai există decît în amintirea puținilor amici rămași prin zonă - vîndută-n anii post-loviluție pe mai nimic de proprietarul ei (nu eu, ci fiul răposatului modest dr. de circumscripție Vlăsceanu, plecat de-atunci spre alte mediane și el.) În rest - tot ca-ntre pasionați nu neapărat *fanboys* - taman amintirea nu f. puternicului, dar maniabilului fiindcă ușorului 328 mă face să nu prea apreciez mastodonții sportivi, oricîți cai le-ar necheza sub capotă. :-) M5 rămîne deci o mașină(rie) redutabilă, utilă cred eu mai ales ca *vitrină tehnologică* pentru BMW.

  • snushu, marţi, 19.06.2018 13:33

    BMW Seria 5? Sau BMW M5 ? :) ca idee