Tinuta de drum
Pentru acest capitol simt că aș avea nevoie de trei articole generoase, doar că programul strict al testului a făcut să nu pot merge pentru perioade lungi de timp în compania modurilor oferite de M5. Pentru că noul sedan de performanță are o personalitate multiplă.
Cu motorul, direcția și suspensia setate pe Efficiency, noul BMW M5 este extrem de confortabil. Sedanul înghite fără niciun fel de problemă orice denivelare apărută în asfalt, iar la interior nimic nu-ți poate deranja starea de spirit. Se simte exact ca un Seria 5 pe care l-ai configurat bine. Acum, s-o luăm ușor. Punem evacuarea pe modul "zgomotos", iar în cabină încep să pătrundă din ce în ce mai multe sunete capabile să trezească "huliganul" din tine.
Următorul pas: direcția trece pe Sport. Hm, da, acum încep să regret faptul că nu merg la sală, pentru că aș avea nevoie de ceva mai multă putere să ghidez corespunzătorul noul M5. Renunț la această idee, pentru că în setarea standard direcția este precisă și oferă suficient feedback pentru a ataca virajele strânse sau pentru a realiza manevre de parcare. Și toate acestea fără să transpir inutil.
Un nou pas: motorul și suspensia trecute în modul Sport. Acum, lucrurile s-au schimbat serios. Pedala de accelerație trebuie atinsă cu finețe, iar denivelările nu mai par atât de inofensive. Ultimul pas este să trec totul (mai puțin direcția) în modul Sport Plus și să dezactivez o parte din sistemele de siguranță. Așa s-au desfășurat cei 7 kilometri de viraje în urcare pe un drum secundar din Slovenia.
Noul M5 devorează cu o poftă amețitoare orice porțiune de asfalt pe care o găsește. Motorul urcă rapid în ture, cutia nu schimbă nici atunci când ajungi la limita maximă a turațiilor, iar peisajul se desfășoară într-un ritm amețitor.
Tracțiunea integrală lucrează din plin pentru ca tu să ai aderența potrivită în orice moment și nimic să nu-ți deranjeze tura de forță.
Mașina nu pare să fie deranjată de nimic, iar dacă o provoci vei simți un comportament neutru. Și asta pentru că nu m-am încumetat să selectez modul 4WD Sport sau pe cel 2WD. Și nu pentru că nu mi-am dorit acest lucru, ci pentru că drumul foarte îngust nu se preta la o asemenea decizie. Pentru prima dată am preferat să-mi stăpânesc pornirile naturale și să nu acționez conform instinctului. Păstrez aceste două moduri pentru un test în România, într-un cadru sigur.
Numai ,,buna'' pe drumurile noastre :))