BMW Seria 5

4.4 Benzina Biturbo (M5) 600CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

5.0

Pentru acest capitol simt că aș avea nevoie de trei articole generoase, doar că programul strict al testului a făcut să nu pot merge pentru perioade lungi de timp în compania modurilor oferite de M5. Pentru că noul sedan de performanță are o personalitate multiplă.

Cu motorul, direcția și suspensia setate pe Efficiency, noul BMW M5 este extrem de confortabil. Sedanul înghite fără niciun fel de problemă orice denivelare apărută în asfalt, iar la interior nimic nu-ți poate deranja starea de spirit. Se simte exact ca un Seria 5 pe care l-ai configurat bine. Acum, s-o luăm ușor. Punem evacuarea pe modul "zgomotos", iar în cabină încep să pătrundă din ce în ce mai multe sunete capabile să trezească "huliganul" din tine.

Următorul pas: direcția trece pe Sport. Hm, da, acum încep să regret faptul că nu merg la sală, pentru că aș avea nevoie de ceva mai multă putere să ghidez corespunzătorul noul M5. Renunț la această idee, pentru că în setarea standard direcția este precisă și oferă suficient feedback pentru a ataca virajele strânse sau pentru a realiza manevre de parcare. Și toate acestea fără să transpir inutil.

Un nou pas: motorul și suspensia trecute în modul Sport. Acum, lucrurile s-au schimbat serios. Pedala de accelerație trebuie atinsă cu finețe, iar denivelările nu mai par atât de inofensive. Ultimul pas este să trec totul (mai puțin direcția) în modul Sport Plus și să dezactivez o parte din sistemele de siguranță. Așa s-au desfășurat cei 7 kilometri de viraje în urcare pe un drum secundar din Slovenia.

Noul M5 devorează cu o poftă amețitoare orice porțiune de asfalt pe care o găsește. Motorul urcă rapid în ture, cutia nu schimbă nici atunci când ajungi la limita maximă a turațiilor, iar peisajul se desfășoară într-un ritm amețitor. 

Tracțiunea integrală lucrează din plin pentru ca tu să ai aderența potrivită în orice moment și nimic să nu-ți deranjeze tura de forță.

Mașina nu pare să fie deranjată de nimic, iar dacă o provoci vei simți un comportament neutru. Și asta pentru că nu m-am încumetat să selectez modul 4WD Sport sau pe cel 2WD. Și nu pentru că nu mi-am dorit acest lucru, ci pentru că drumul foarte îngust nu se preta la o asemenea decizie. Pentru prima dată am preferat să-mi stăpânesc pornirile naturale și să nu acționez conform instinctului. Păstrez aceste două moduri pentru un test în România, într-un cadru sigur. 

  • Corocsenie Adrian, joi, 07.06.2018 13:31

    Numai ,,buna'' pe drumurile noastre :))

  • @Automarket, joi, 07.06.2018 13:46

    La Ne-a placut modificati va rog Egonomia cu Ergonomia. On-Topic: Super test super masina. O adevarata bijuterie pe roti.

  • andrei, joi, 07.06.2018 14:55

    M2 ramane singurul M apropiat de ceea ce trebuie sa fie unul si de vechea reteta. In plus, suna excelent, chiar si la exterior, iar puterea mai scazuta il face mult mai interesant de condus, pentru ca il muncesti mai mult si te implica mai mult decat un mastodont de 2t. M5 este mai mult un GT super rapid, decat o masina sport.

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 07.06.2018 15:26

    @andrei - De curiozitate şi fără ironie - ce înţelegi tu prin "vechea reţetă"? Din punctul meu de vedere sunt două direcţii: BMW M1 şi BMW M535i E12. BMW M5 e fix pe conceptul celui de-al doilea.

  • AutoDataNet, joi, 07.06.2018 15:39

    se aștepta un motor puțin diferit.

  • someone, joi, 07.06.2018 20:56

    " am duble personalitate si-o dezvolt pe-a treia" ca sa parafrazez titlul. @autodata: si eu ma asteptam v8-ul cu cilindrul unic de 500cmc, adica 4000, dar se pare ca acest motor mai are de asteptat. insa ma gandesc ca daca tot lucreaza asa mult la el trebuie sa fie o mini centrala nucleara. si musai hybrida

  • Kirotractor, vineri, 08.06.2018 09:39

    Eram tentat să zic că-i o mașină inutilă. Dar nu-i, dacă există cerere și pentru inutilități :-) Explicația e simplă de fapt: eterna vanitate umană, cu tentacule extinse explicabil și pe felia auto - pe care n-am totuși de gînd s-o disec într-un eseu superlong gen @Inexorabil (nu-i o critică, ba dimpotrivă.) Cred oricum că un 540i (3.0 l, 340 CP) e mai mult decît suficient oricărui pasionat de conducere dinamică sub aparența unei caroserii *understated* - la noi zic, că-n Vest (=nemți/Autobahn) un M550i (tot 4,4 l, 462 CP, 0-100 km/h în 4.0 s cam slăbuțe :-)) ar mai avea poate o logică. Ultimul M5 e fun-tastic deci, însă - ca și Cornel Ș. - nu văd cum și-ar putea justifica prețul cu 35K euro mai mare în raport cu M550i. Orice am comenta noi însă, cursa puterii va continua bine-mersi și la sedanuri, mult peste diabolicul nr. 666. Probabil că ăsta e totuși ultimul M5 cu motor clasic (și nu hibrid/electric), așa că amatorii de *collectibles* ar trebui să se grăbească.

  • Alex.Seremet.BMW, vineri, 08.06.2018 13:08

    @Kirotractor - Mergând doar pe latura raţională, de ce aş avea nevoie de M550i? Sau, în general, de maşini sport? Da, poate nu există o nevoie raţională de un sedan la fel de rapid ca un Ferrari 458 Italia. Legat de preţ, ce trebuie înţeles este că M5 nu este doar un BMW Seria 5 cu un motor mai mare. Şi asta nu este doar un slogan de marketing. Şasiul, spuspeniile, cutia de viteze, sistemul de răcire al motorului, toate sunt diferite. În plus, spre deosebire de modelele "obişnuite", M5 vine cu o gamă largă de echipamente în standard - culoare, jante, piele Merino, suspensie adaptivă, direcţie integală, acces confort, HUD, navigaţie mare etc.

  • Kirotractor, vineri, 08.06.2018 15:28

    Ai perfectă dreptate, @Alex - ar fi și culmea să n-ai, într-o lume irațională cum e a noastră. Și-n care, dacă tot se adîncește continuu prăpastia dintre avuți și amărășteni, e și păcat să nu le vinzi *vise* accesibile doar primilor. ...Evident că și c-o marjă de profit babană, fiindcă respectivii oricum n-o simt. Pe de altă parte, eu nu fac parte din targetul actualilor clienți BMW - din fericire înclin să cred - da-n orice caz nu pe mine trebuie să mă convingi că un sedan de 600 CP și două tone e preferabil unei sportive de 300 CP și o tonă. La juma de preț, clar. Deși admir realizările mărcii, ba chiar aș putea fi considerat fan BMW, din moment ce acum vreo patru decenii resuscitam un 328 interbelic, dezgropat dintr-un șopron în Giulești. ...Și readus la viață cu 3 carburatoare de Fiat 600 + alte improvizații, dar așa erau vremurile... În fine, spor la treabă-ți urez - că ți-o faci bine !

  • Alex.Seremet.BMW, sâmbătă, 09.06.2018 00:22

    Trebuie, te rog, să-mi povestești!!!! 328-ul e mașina mea de suflet! Cui a aparținut, ce s-a întâmplat cu ea? E o minunăție ce spui tu acolo! Asta este o poveste care musai nu trebuie să se piardă! Te invit să ne dai un mesaj pe Facebook România și să intrăm în contact. Mă înclin cu mult respect și admirație! Cât despre discuția despre clienții BMW, stereotipuri și lume rațională, îmi permit să spun dor că e păcat o judecată după niște clișe. Pot să te asigur că sunt mulți pasionați frumoși și printre psionații noi de BMW. Asta este singurul lucru unde vedem lucrurile diferit și îmi permit această remarcă în contradictoriu doar pentru că sunt un pasionat care vorbește altui pasionat.

  • Bogdan, sâmbătă, 09.06.2018 00:41

    ALFA GIULIA QV l o facut praf si pe bmw asta de 600 de cai pe NURBURGRING.

  • nume, sâmbătă, 09.06.2018 17:27

    Cinci stele pentru un consum mediu de 20 de litri la 100 de kilometri, aproape dublul valorii anuntate de producator. GJ.

  • adi_10, luni, 11.06.2018 16:33

    intreb si eu sa nu adorm...consuma 20%, dublu fata de fisa tehnica, totusi ii dati 5 stele. ca sa nu mai spunem ca 20% reprezinta un consum f mare pt orice masina, nu poti spune ca este o cifra mica sau macar medie. deci care a fost ideea? In rest foarte frumoasa, numai buna sa te uiti la ea, ca 120.000 de euro nu este o suma pentru buzunarul romanilor care muncesc;)

  • Kirotractor, marţi, 12.06.2018 16:20

    @Alex: Din păcate (sau din fericire ;-)) nu am cont Facebook - unii prieteni știu de ce. Și povestea-i prea lungă pt comments, plus că nu (mai) am pozele de-acum 4 decenii. Altfel ar fi meritat un articol povestea, ba poate și-o cărțulie. Și mai trist e că nici mașina nu mai există decît în amintirea puținilor amici rămași prin zonă - vîndută-n anii post-loviluție pe mai nimic de proprietarul ei (nu eu, ci fiul răposatului modest dr. de circumscripție Vlăsceanu, plecat de-atunci spre alte mediane și el.) În rest - tot ca-ntre pasionați nu neapărat *fanboys* - taman amintirea nu f. puternicului, dar maniabilului fiindcă ușorului 328 mă face să nu prea apreciez mastodonții sportivi, oricîți cai le-ar necheza sub capotă. :-) M5 rămîne deci o mașină(rie) redutabilă, utilă cred eu mai ales ca *vitrină tehnologică* pentru BMW.

  • snushu, marţi, 19.06.2018 13:33

    BMW Seria 5? Sau BMW M5 ? :) ca idee