Motor / Transmisie
Pentru a vorbi despre motorul de sub capota lui M5 Competition trebuie să vorbim despre motorul de pe M5-ul "clasic". Pentru că e vorba, în mare, de același V8 Twin Turbo de 4.4 litri. Cei 25 de cai putere în plus nu sunt însă un artificiu "din pix", ci au venit cu o serie de modificări inginerești pe care le vor înțelege cu adevărat în special fanii hardcore ai mecanicii.
La prima vedere, M5 Competition nu ar avea mare logică în gama BMW. Are doar 25 de cai în plus (625 în loc de 600), iar cuplul maxim este identic: 750 Nm de care mașina asta se folosește între 1800 și 5800 de rotații pe minut. Pasionații de statistică vor observa că în cazul cuplului se schimbă doar plaja de turații pe care e disponibil momentul maxim (până la 5800 rpm în loc de 5600 rpm pe M5). Cutia este un Steptronic M cu opt trepte recalibrat pentru noile cerințe dinamice ale motorului.
Dar M5 Competition nu este construit pentru a fi cumpărat de cei care-și doresc sprint pe linie dreaptă, chit că la nivelul accelerației vorbim de 3.3 secunde, deci de o îmbunătățire de 0.1 secunde față de M5. Imaginați-vă un Usain Bolt care, pe lângă faptul că sprintează fabulos, a primit un echipament de concurs special care-l ajută să reușească timpi asemănători, dar alergând în zig-zag. Pentru că asta e M5 Competition: un alter ego ceva mai agil al lui M5. O mașină care pe lângă faptul că "duce" la nivel de accelerație, se agață de viraje cum nu s-a agățat niciodată un M5 în toată istoria acestui model.
M5 Competition nu iese însă în evidență neapărat prin viteza maximă sau prin accelerație, ci prin faptul că mașina îți permite, prin câteva artificii despre care vom vorbi mai ales la categoria Ținută de drum, să intri în viraje cu o viteză mai ridicată, să păstrezi o viteză superioară în viraj și implicit să accelerezi de la un nivel superior de viteză. Așa că nimeni nu va cumpăra M5 Competition pentru că este un "M5 mai puternic", ci pentru faptul că, pentru niște mii spre zeci de mii de euro în plus (prețul nu e cunoscut încă), vor avea la dispoziție cel mai agil M5 construit vreodată de bavarezi.
Probabil că un nume mai bun pentru M5 Competition ar fi fost M5 Apex Edition. Sau M5 Cornering Edition. Sau M5 Track Edition. Înțelegeți voi ideea.
În rest, rămâne cum s-a stabilit deja în testul Automarket cu M5: când ai la dispoziție un cuplu monstruos, de 750 Nm, imediat după ce piști pedala de accelerație, singura nevoie pe care o resimți este cea de a găsi șoselele perfecte pentru a stoarce calitate din mașina asta. Noi am avut la dispoziție atât circuitul Ascari în ritm susținut de un pace car pilotat de nimeni altul decât pilotul BMW Bruno Spengler, campion în DTM cu marca germană (ne puteți urî nelimitat pentru asta, înțelegem perfect), cât și un drum de munte virajat și îngust pe care M5 Competition s-a descurcat admirabil. Chiar și în contextul în care testul a avut loc în paralel cu cel al "balerinului" M2 Competition, despre care vom scrie într-un articol ulterior.
Cât despre sunetul baritonal al V8-ului propus de BMW prin sistemul de evacuare M Sport modificat, lucrurile stau cât se poate de sănătos. Dacă tot nu-l mai putem asculta live pe Freddie Mercury, măcar de sub capotă să vină sunete paradisiace.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?