BMW Seria 5
Evoluția speciei
Limitele performanțelor umane au fost provocate pe măsura trecerii timpului în moduri care anterior nu păreau posibile. Uitați-vă la cursele de sprint din atletism. În anii '60, ținta de netrecut a tuturor atleților era infama bornă de 10 secunde pentru sprintul pe 100 de metri. Când Jim Hines a reușit 9.95 în 14 octombrie 1968 la Jocurile Olimpice din Mexic, lumea l-a considerat un extraterestru.
A fost nevoie de aproape 20 de ani pentru ca oamenii să reușească să coboare sub 9.9 secunde: Ben Johnson la Mondialele de Atletism din 1987, la Roma. Și tot Ben Johnson a reușit să doboare recordul și să coboare sub 9.8 secunde, un an mai târziu.
Și totuși, nimeni nu-și putea imagina pe atunci cum un băiat din Jamaica va reuși să răstoarne cifrele și să le transforme în vârfuri care par intangibile. Usain Bolt și al său incredibil 9.58.
În lumea BMW M5, lucrurile au stat oarecum asemănător. Când inginerii mărcii bavareze și-au imaginat o versiune sportivă a lui Seria 5, undeva pe la mijlocul anilor '80, cei 286 de cai putere dezvoltați de motorul de 3.5 litri transformau modelul german în cel mai rapid sedan din lume. Dacă ai fi putut să prevezi viitorul și i-ai fi anunțat atunci pe fanii mărcii că M5 va ajunge în 2017 să aibă 600 de cai putere, ți-ar fi râs în față. Gândiți-vă că Ferrari F40, cea mai rapidă mașină din lume la acea vreme, abia aduna 478 de cai dintr-un V8 twin-turbo.
Probabil că nici cel mai optimist inginer nu și-ar fi imaginat o evoluție atât de abruptă a acestui model iconic din gama BMW. În 33 de ani, M5 a ajuns de la 286 la 600 CP și la un sprint 0-100 km/h care a coborât de la 6.1 la 3.4 secunde.
Dar limitele sunt făcute pentru a fi provocate. La nici un an de la prezentarea primului M5 cu integrală (putere, putere, dar să nu exagerăm), BMW a dezvoltat M5 Competition, model care devine cel mai puternic model de serie din istoria mărcii germane. Cu 625 CP și cu 3.3 secunde pentru 0-100 km/h, fișa tehnică a mașinii îți cam lasă gura apă. Așa că nu am putut să refuzăm invitația celor de la BMW de a testa mașina pe circuitul spaniol Ascari și prin împrejurimi. Iar ce am descoperit acolo ne-a demonstrat că joaca de-a motoarele poate naște mașini fabuloase.
Doar că, în cazul lui M5 Competition, nu e vorba doar de putere, ci de modul în care reușește mașina asta să o așeze pe asfalt.
Citez ,, Nu ne-a placut - design interior conservator '' Pai cum vreti sa arate ? Ca un Lexus aiuristic si obositor sau ca un Audi cu 3 monitoare strambe la bord ?