4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, vineri, 16 mai

Senzații tari

BMW M5 este un nume cu greutate în industria auto. Încă de la începuturi, a ținut morțiș să se afirme și, putem spune, că a reușit de fiecare dată. Atunci când a debutat, în 1984, M5 era cel mai rapid sedan, de serie, din lume, și ascundea sub capotă o variantă îmbunătățită a motorului de pe M1.

Motorul cu șase cilindri a fost păstrat și pentru a doua iterație. Marea schimbare a venit odată cu a treia generație M5: a fost pentru prima dată când acest model era echipat cu un motor V8. Și nu orice V8, ci unul aspirat natural.

A urmat apoi a patra generație, care a împins și mai mult limita. Generația E60 a renunțat la V8 în favoarea unui V10, la fel, aspirat natural. A fost, dacă vrei, vârful iceberg-ului, cel mai cel M5 pe care îl poți deține, chiar și în ziua de azi.

Apoi, emisiile de CO2 au început să fie îngrijorarea tuturor, iar acest lucru s-a răsfrânt, mai ales, asupra mașinilor de performanță. În 2011 debutează M5 din generația F10: primul M5 turbo. Unitatea V10 a dispărut, iar în locul său a venit un V8 twin-turbo de 4.4 litri.

Desigur, cu anii, această configurație a pompat cifre impresionante de putere. Dar, pentru fanii înrăiți, parcă nu a fost de ajuns. Unde mai pui că, odată cu debutul acestei configurații, germanii au instalat un sistem de tracțiune integrală.

Derulăm pe repede înainte până anul trecut, când germanii de la BMW s-au găsit în fața unei decizii foarte importante: fie să retragă acest model emblematic, fie să îl cedeze electrificării. Desigur că au optat pentru a doua variantă, spre nemulțumirea fanilor. Dar aceștia din urmă trebuie să înțeleagă că, în contextul actual din industria auto, aceasta era singura variantă posibilă.

Așadar, avem în față primul BMW M5 Plug-in Hybrid din istorie. Pe hârtie, este mai încet până la 100 de km/h față de vechea iterație, chiar dacă este cel mai puternic M5, de serie, din istorie. Dar, cifrele nu sunt singurele care contează. Nu-i așa? Exact asta am încercat să aflăm în testul nostru cu noul M5.

Ți-am pregătit și un video, așa cum te-am obișnuit.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW M5 SEDAN

  • NIET Downsizing, vineri, 16.05.2025 14:03

    C 43 AMG 408 CP 4motion ( 2.0L si cca. 1750 kg.) nu reuseste in regim urban sa coboare sub 17 litri/100 km. !!! P.S. M5 ține cu casa.

  • rotila, vineri, 16.05.2025 14:31

    cum altfel sa testezi o masina de 700 de cai decat pe zapada?

  • Snow, vineri, 16.05.2025 18:56

    Am avut placerea sa conduc modelul anterior. Mi-a placut atat de mult incat - daca nu ar fi impozitul de aproape 10.000 de lei pe an - l-as avea probabil in garaj. La mana a doua se gaseste in jur de 60.000 de Euro. Modelul actual mi se pare prea greu pentru a fi considerat o masina sport. Sper ca atunci cand il voi conduce sa-mi schimb parerea ... dar sunt usor sceptic ! Partea buna : impozitul maruntel, de hibrid. Putin sub 500 de lei pe an.

  • dany, vineri, 16.05.2025 21:11

    Tocmai am vizionat un filmulet cu un Fiat 124 Spider care iesea dintr-o parcare, in forma de spirala aflata la subsolul blocului, printr-un derapaj controlat desi viteza era mica. BMW-ul asta e orice doar masina sport nu. Nu conteaza tehnnologia, nu conteaza ca voi laudati tinuta de drum. Masa aia enorma nu are cum sa nu se simta inertial pe viraje. Toata presa straina critica aceasta masina, toti se stramba si fac grimase prin filmuletele in care e testata.... Asta e masina de autostrada si drumuri lungi, atat.