BMW Seria 5
Uzina
Când te îndrepți dinspre Munchen spre zona nord-vestică a Austriei, în față ți se ridică un perete muntos. Este prima redută a Alpilor înainte ca aceștia să se dezvolte într-un lanț care din avion pare interminabil. Aici, unde piscurile încep să se dezbrace de vegetație, dai de o zonă pitorească și care mustește de liniște. Ești în Berchtesgaden, o comună muntoasă cunoscută în special pentru faptul că a reprezentat zona de relaxare a lui Adolf Hitler în perioada celui de-al treilea Reich.
Locul e fabulos. De jur împrejur ai ziduri de stâncă, iar pe unul dintre vârfurile astea, ca-ntr-un cuib de păsări răpitoare, se află un hotel pe care îl poți accesa pe un singur drum de acces, o șosea care șerpuiește fără oprire până sus sau până jos, în funcție de sensul de mers. Ăsta e și motivul pentru care locul a primit porecla foarte inspirată "Cuibul Vulturilor".
Aici, în zona asta plină de poveste și de viraje, mă întâlnesc într-o dimineață răcăroasă, în care zăpezile târzii din Alpi încă se văd de jur împrejurul meu, cu noul M550i xDrive. E un reprezentant special al familiei Seria 5, pentru că e singurul V8 pe care-l pune BMW la dispoziție până la apariția viitorului M5.
O scurtă introducere, să știm cum să-l luăm. E puțin cam complicat, dar merită puțină atenție.
BMW și-a împărțit recent mașinile în trei categorii. Prima este cea a familiilor "normale" de versiuni, care încep cu un diesel sau o benzină de bază și merg până spre șase cilindri în linie. Avem, apoi, gama i Performance, care ascunde versiunile hibride plug-in (și, în viitor, electrice) ale modelelor BMW: deocamdată, noi cunoaștem și putem cumpăra 330e, 530e sau 740e.
În sfârșit, a treia categorie este gama de versiuni M Performance, în care se încadrează între versiunile BMW clasice și vârfurile M2, M3, M4, M5 și M6. În general, acestea sunt recunoscute prin denumiri complicate care combină litera M cu numele clasice de versiuni: M140i, M240i sau M550i.
A nu se confunda modelele M Performance cu pachetele M Sport, opțiuni prin care clienți versiunilor clasice BMW își pot condimenta mașinile cu kituri estetice și pe alocuri tehnice care fac ca până și un 520d să arate ca un M. Versiunile M Performance Și M-urile pline sunt construite și setate de inginerii diviziei BMW M, în timp ce celelalte sunt compromisuri de imagine care nu oferă performanțe, ci cel mult prestigiu.
Gata, lecția de așezare în spațiu s-a terminat, trecem la treabă.
Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance