BMW Seria 5

4.4 Benzina BiTurbo (M550i) 462CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

4.5

Cu suspensia M Sport adaptivă care coboară mașina cu 10 milimetri față de versiunile normale și cu direcția integrală la purtător, M550i se transformă serios față de o versiune clasică a lui Seria 5, fie ea și transformată în armă dinamică prin activarea modului Sport. Mai mult, faptul că modelul german beneficiază de integrală xDrive, sistem care continuă însă să trimită în majoritatea timpului, adică atunci când condițiile de aderență sunt normale, puterea spre roțile din spate, reprezintă o asigurare în plus că mașina va sta pe viraje ca pe șine.

Aparițiile hardware sunt dublate de faptul că șoferul are la dispoziție pe M550i un mod Sport Individual care te ajută să-ți construiești mașina după dorințe. Îți plac suspensiile rigide, dar nu vrei o direcție "grea"? Nicio problemă, se rezolvă. Îți dorești un șasiu mai elastic și un răspund imediat al motorului? Și asta se rezolvă. Practic, mașina îți permită să modifici câțiva parametri dinamici care o transformă radical în câteva secunde. Și poți să-ți produci "cocktail-ul" dorit dacă nu ești mulțumit cu abordarea nativă a mașinii.

Pe scurt, pentru a vorbi despre toate modurile de rulare de care poate să dispună noua versiune a lui Seria 5 am avea nevoie de trei articole întregi. Ce trebuie să-ți rămână în cap este faptul că M550i nu este un atlet în adevăratul sens al cuvântului, ci un sportiv echilibrat care face față mai multe discipline. Nu e Usain Bolt (un M4 rezolvă acest aspect), ci Ashton Eeaton, americanul care a câștigat proba de decatlon la Rio 2016 fiind cel mai bun sportiv per total într-o disciplină care caută omul care "duce" 10 probe diferite.

Accelerația nu e o problemă pentru M550i xDrive, virajele abordate ultrasportiv vor scoate din mașină o ușoară aplecare spre subvirare, însă trasa este corectată imediat cu precizie de bisturiu de sistemele electronice ale mașinii. Ce se simte însă este masa proprie a mașinii la frânare, acolo unde creierul îți este deja convins că mașina poate multe, însă inerția îți poate juca feste chiar și cu pachetul de frâne M Sport la purtător. De notat că în cadrul testului mașinile au fost încălțate cu jante de 18 inch cu anvelope de iarnă din cauza zonei muntoase în care a avut loc testul, deci este posibil ca și asta să fi avut un cuvânt de spus în comportamentul dinamic al mașinii. În mod normal, M550i xDrive vin standard cu jante de 20 de inch.

Recapitulare: dacă preferi o rulare sportivă echilibrată, fără exagerări, M550i xDrive va sta pe viraje ca pe șine. Dacă ești tipul care scoate untul din mașini, vei simți un comportament ușor subvirator și inerție pe frânare. În ambele cazuri, însă, mașina îți inspiră îndeajuns de multă încredere încât să te facă să-ți dorești să o conduci mai mult și mai mult și mai mult.

  • Nicu, vineri, 07.07.2017 11:06

    Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance

  • mircea, vineri, 07.07.2017 11:41

    @Nicu Desigur, enumerarea e una ilustrativă, nu avea pretenția să fie o listă completă. De altfel, X5 hibrid plug-in are test pe Automarket de ceva vreme: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-x5-hibrid-70745.html

  • Adi, vineri, 07.07.2017 13:19

    Bordul ala e din anii 2000...

  • Andrei, vineri, 07.07.2017 16:45

    @Adi Esti optimist, mie nu mi se pare din mileniul asta. Dar e ceva mai modern decat la Audi. E Classe le da ... clasa...

  • mike, sâmbătă, 08.07.2017 11:17

    E63 AMG S 4Matic+ 0-100 km - 3,3 secunde

  • OPC, sâmbătă, 08.07.2017 13:51

    Corect dar asta e omologul lui E 43 AMG , respectiv Audi S6 , poate si al unui Lexus GS-F care e undeva intre M5 si M 550i .

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 15:57

    Ce dracu faci cu 460 cp,4×4 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:02

    Testati bai frate masini normale pentru oameni normali nu bombe cu niste preturi exorbitante care si le permit 4-5 prosti in romania si le folosesc sa se duca la piine!

  • Adyi, sâmbătă, 08.07.2017 16:06

    Ce draq faci cu 460 cp,4×4,V8 de la Comarnic la Brasov intro zi de vineri?

  • vianu, duminică, 09.07.2017 22:53

    De parca nu gasesti teste si cu masini normale, iaca s-a trezit nemultumitu' ca n-are ce face cu uzina asta romanu nostru care merge de la Comarnic la Brasov intr-o zi de vineri...ce tragedie nationala frate! daca nu stii ce faci cu ea...faci exact acelasi lucru ca si cu una de 100 un cal, cu o cazatura luata din targ cu numere de Bulgaria, cu una in leasing sau una furata din Constanta. Multumit? Daca nu, poti merge pe jos, pe bicicleta sau cu CFRu' pana la Brasov. On-topic...unul dintre cele mai bune articole din ultima vreme, se simte ca masina a placut. PS...un test cu Nano cam pe cand? Daca merg intr-o vineri de la Comarnic la Brasov? Am auzit ca asafac toti indienii de pe traseu: ii pun manere si il imping ca pe un carucior....e adevarat ce se spune?

  • Nelu Pantofaru', luni, 10.07.2017 09:42

    Felicitari Automarket pentru Test! Ma bucur ca am ocazia sa vad teste si cu astfel de masini... o fiara pe 4 roti.