Tinuta de drum
Cu suspensia M Sport adaptivă care coboară mașina cu 10 milimetri față de versiunile normale și cu direcția integrală la purtător, M550i se transformă serios față de o versiune clasică a lui Seria 5, fie ea și transformată în armă dinamică prin activarea modului Sport. Mai mult, faptul că modelul german beneficiază de integrală xDrive, sistem care continuă însă să trimită în majoritatea timpului, adică atunci când condițiile de aderență sunt normale, puterea spre roțile din spate, reprezintă o asigurare în plus că mașina va sta pe viraje ca pe șine.
Aparițiile hardware sunt dublate de faptul că șoferul are la dispoziție pe M550i un mod Sport Individual care te ajută să-ți construiești mașina după dorințe. Îți plac suspensiile rigide, dar nu vrei o direcție "grea"? Nicio problemă, se rezolvă. Îți dorești un șasiu mai elastic și un răspund imediat al motorului? Și asta se rezolvă. Practic, mașina îți permită să modifici câțiva parametri dinamici care o transformă radical în câteva secunde. Și poți să-ți produci "cocktail-ul" dorit dacă nu ești mulțumit cu abordarea nativă a mașinii.
Pe scurt, pentru a vorbi despre toate modurile de rulare de care poate să dispună noua versiune a lui Seria 5 am avea nevoie de trei articole întregi. Ce trebuie să-ți rămână în cap este faptul că M550i nu este un atlet în adevăratul sens al cuvântului, ci un sportiv echilibrat care face față mai multe discipline. Nu e Usain Bolt (un M4 rezolvă acest aspect), ci Ashton Eeaton, americanul care a câștigat proba de decatlon la Rio 2016 fiind cel mai bun sportiv per total într-o disciplină care caută omul care "duce" 10 probe diferite.
Accelerația nu e o problemă pentru M550i xDrive, virajele abordate ultrasportiv vor scoate din mașină o ușoară aplecare spre subvirare, însă trasa este corectată imediat cu precizie de bisturiu de sistemele electronice ale mașinii. Ce se simte însă este masa proprie a mașinii la frânare, acolo unde creierul îți este deja convins că mașina poate multe, însă inerția îți poate juca feste chiar și cu pachetul de frâne M Sport la purtător. De notat că în cadrul testului mașinile au fost încălțate cu jante de 18 inch cu anvelope de iarnă din cauza zonei muntoase în care a avut loc testul, deci este posibil ca și asta să fi avut un cuvânt de spus în comportamentul dinamic al mașinii. În mod normal, M550i xDrive vin standard cu jante de 20 de inch.
Recapitulare: dacă preferi o rulare sportivă echilibrată, fără exagerări, M550i xDrive va sta pe viraje ca pe șine. Dacă ești tipul care scoate untul din mașini, vei simți un comportament ușor subvirator și inerție pe frânare. În ambele cazuri, însă, mașina îți inspiră îndeajuns de multă încredere încât să te facă să-ți dorești să o conduci mai mult și mai mult și mai mult.
Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance