
Tehnologie
Partea interesantă când vine vorba de M550i este faptul că face parte dintr-o familie de modele foarte recent înnoită, ceea ce înseamnă că moștenește automat toate plusurile tehnologice pe care le regăsim pe noua generație Seria 5.
Iar dacă Seria 5 vine cu ceva care s-o scoată în evidență, acesta este nivelul tehnologiilor de la bord. Poate să ți se pară că nemții au fost conservatori cu designul, că au marșat pe evoluție în loc de revoluție, că bordul e mai mult sau mai puțin același lucru, însă îți garantez că nu există element tehnologic de ultimă oră în lumea auto care să nu fie prezent într-un fel sau altul în dotarea standard sau opțională a acestei mașini.
La fel ca pe Seria 7, întâlnirea cu tehnologia începe la câțiva metri înainte să urci în mașină, atunci când pui mâna pe cheia care seamănă cu un telefon mobil de dimensiuni mici și care-ți oferă un display pe care verifici statusul mașinii (uși, poziție, autonomie) indiferent de locul în care te afli. Cheia costă 252 de euro.
Seria 5 preia și capabilitățile de parcare automată din telecomandă, element foarte util celor care au locuri de parcare înguste în care e greu să deschizi ușile, de exemplu. Noi ne-am jucat cu sistemul și ni se pare o invenție utilă în cazuri destul de rare. Dar probabil că există parcări și parcări în lumea asta.
Controlul sistemului multimedia cu ajutorul gesturilor face și el parte din peisajul tehnologic semnat de Seria 5. După cum am spus și mai sus, e ușor să te adaptezi și să înțelegi faptul că poți schimba volumul prin mișcări circulare ale degetului arătător și după o perioadă scurtă de acomodare ți se pare absolut normal să faci asta. Atât de normal, că te trezești rotind degetul degeaba în propria mașină după ce o lași pe cea de test în garajul său. Mai mult, ceea ce poate să pară o bucată de tehnologie la îndemână se transformă într-un vârf digital atunci când testezi, de exemplu, VW Golf facelift. Mașină care se laudă cu Gesture Control, dar care dă atât de multe rateuri la acest capitol încât preferi să nu le folosești niciodată.
Pachetul audio de pe mașina testată era semnat de Harman Kardon și oferă o experiență acustică excelentă, dar nu la fel de "izolaționistă" precum cea pe care o ai într-un Seria 7 dotat cu pachetul Bowers&Wilkins.
De notat faptul că Seria 5 intră în trendul recent al industriei cu dreptul și beneficiază și de rulare semi-autonomă, sistem pe care l-am testat pe autostrada germană. E un cruise control adaptiv inteligent care menține viteza în funcție de trafic, frânează până la 0 dacă e nevoie și repornește când cel din față a luat-o din loc. Mai mult, ține și direcția, deci vei avea mai puțini nervi în traficul aglomerat și nu vei risca niciodată să-l lovești pe cel din fața ta într-un moment de neatenție. Pentru că mașina frânează în locul tău.
Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance