Motor / Transmisie
BMW promovează agresiv gama sa de modele din gama i, dar pe furiș nu uită de rădăcinile sale sportive și de un detaliu care a pictat frumos istoria automobilului de la origini până în prezent: motorul V12. Așa că își face cruce, își mușcă limba, se pregătește de ocările ecologiștilor și lansează o mașină care închide gura puriștilor și onorează cum se cuvine cei 30 de ani de motoare V12 în gama bavareză.
BMW Seria 7 este binecuvântat de forța impresionantă a unui motor V12 de 6.6 litri care dezvoltă 610 cai putere la 5500 rpm. Cuplul motor este și el impresionant: 800 de Nm la 1550 de rotații. În traducere liberă, nemții au construit un motor pe benzină care oferă mai mult cuplu și trage mai devreme decât un diesel.
Cum se simte asta la interior? Depinde de modul de rulare pe care îl alegi. În Comfort și EcoPro simți că solicitarea cuplului maxim te împinge puternic în scaune. În modul Sport, aproape că simți cum îți smulge capul de pe umeri.
Și e o senzație extrem de ciudată pentru că am trăit-o, de obicei, doar în supercaruri.
Cei 12 cilindri ordonați frumos în V sub capota lui M760Li xDrive sunt acompaniați de o transmisie automată cu 8 rapoarte. Când vine vorba să rulezi liniștit, ca un client tipic de Seria 7, liniaritatea este impecabilă, treptele se succed pe nesimțite. Când trezești la viață cei 610 cai putere, cutia parcă o ia razna: devine extrem de alertă și se încăpățânează să schimbe chiar pe undeva pe la 7000 de rotații. Moment în care simți cum mașina se smucește sub tine și înțelegi că litera M lipită de hayon are rostul ei.
Evacuarea a fost calibrată pentru două tipuri de clienți: cuminți și golani. Dacă sunteți un pic din amândouă, atunci BMW M760Li xDrive o să vă placă. În modul compact auzi o banală limuzină turată la maxim. În modul Sport, tonalitatea evacuării se schimbă radical, devine gravă și este însoțită de pocnituri scurte.
E ca și cum ai avea altă mașină sub tine. Una care se mișcă de fiecare dată când o turezi la maxim în Park sau Neutral, doar de dragul acelui sunet care te prinde și nu-ți mai dă drumul asemeni unui nisip mișcător. Urechile tale o să-și dorească să se hrănească cu sunetul motorului V12 dimineață, la prânz și seara.
autonomie 400 km ... cool