BMW Seria 7

6.6 Benzina Biturbo (M760Li) 610CP 4x4 Aut8 Amp. Lung

Motor / Transmisie

5.0

BMW promovează agresiv gama sa de modele din gama i, dar pe furiș nu uită de rădăcinile sale sportive și de un detaliu care a pictat frumos istoria automobilului de la origini până în prezent: motorul V12. Așa că își face cruce, își mușcă limba, se pregătește de ocările ecologiștilor și lansează o mașină care închide gura puriștilor și onorează cum se cuvine cei 30 de ani de motoare V12 în gama bavareză.

BMW Seria 7 este binecuvântat de forța impresionantă a unui motor V12 de 6.6 litri care dezvoltă 610 cai putere la 5500 rpm. Cuplul motor este și el impresionant: 800 de Nm la 1550 de rotații. În traducere liberă, nemții au construit un motor pe benzină care oferă mai mult cuplu și trage mai devreme decât un diesel.

Cum se simte asta la interior? Depinde de modul de rulare pe care îl alegi. În Comfort și EcoPro simți că solicitarea cuplului maxim te împinge puternic în scaune. În modul Sport, aproape că simți cum îți smulge capul de pe umeri.

Și e o senzație extrem de ciudată pentru că am trăit-o, de obicei, doar în supercaruri.

Cei 12 cilindri ordonați frumos în V sub capota lui M760Li xDrive sunt acompaniați de o transmisie automată cu 8 rapoarte. Când vine vorba să rulezi liniștit, ca un client tipic de Seria 7, liniaritatea este impecabilă, treptele se succed pe nesimțite. Când trezești la viață cei 610 cai putere, cutia parcă o ia razna: devine extrem de alertă și se încăpățânează să schimbe chiar pe undeva pe la 7000 de rotații. Moment în care simți cum mașina se smucește sub tine și înțelegi că litera M lipită de hayon are rostul ei.

Evacuarea a fost calibrată pentru două tipuri de clienți: cuminți și golani. Dacă sunteți un pic din amândouă, atunci BMW M760Li xDrive o să vă placă. În modul compact auzi o banală limuzină turată la maxim. În modul Sport, tonalitatea evacuării se schimbă radical, devine gravă și este însoțită de pocnituri scurte.

E ca și cum ai avea altă mașină sub tine. Una care se mișcă de fiecare dată când o turezi la maxim în Park sau Neutral, doar de dragul acelui sunet care te prinde și nu-ți mai dă drumul asemeni unui nisip mișcător. Urechile tale o să-și dorească să se hrănească cu sunetul motorului V12 dimineață, la prânz și seara.

  • Nicolae, joi, 12.10.2017 12:06

    autonomie 400 km ... cool

  • dan_grc, joi, 12.10.2017 13:05

    @Nicolae Este asemănătoare cu a lui Mercedes C180, care are rezervor de 38 litri în standard, vorbim de 4 cilindri benzina. Despre acest test pot să spun că cei care se plâng de puzderia de dieseluri testate, ar trebui să se bucure, practic este ca o gură de aer proaspăt :). Foarte posibil să fie ultimul V12 produs de Bmw.

  • Andy, joi, 12.10.2017 13:10

    Limuzina la superlativ. Nu pot insa sa nu zambesc cand ma gandesc ca-s destui care critica modele de volum care au pretul de pornire X, iar varianta testata costa 2X sau 2.5X (in general varianta de top). Asta e lumea masinilor noi. Get used to it.

  • ~, joi, 12.10.2017 14:50

    @automarket iar ati scris o mica prostiuta. Rivalul lui M760LI xDrive este Mercedes-AMG S 65L, nu Mercedes-AMG S63 4Matic cum ati scris in articol. S65 este cel cu V12 si 630 CP, iar S63 este cu V8 4.0L dupa cum ati spus si voi In rest, jos palaria pentru test-drive.

  • zen, joi, 12.10.2017 15:21

    Cum ar fi sa poti alege intre un M760Li si un B7 Alpina? https://www.alpina-automobiles.com/en/models/b7-biturbo/highlights/

  • Adrian C, joi, 12.10.2017 16:39

    @zen Asa e....grea decizie. Dar totusi daca alegi rational, cand vrei sa stai pe locul din spate dreapta si sa lasi soferul sa te duca la destinatie, alegi M760Li. Daca ai de gand sa iti conduci septarul, alegi Alpina. Sunt sigur ca Alpina ofera mai multa adrenalina la volan....

  • Kirotractor, joi, 12.10.2017 18:05

    De unde le-o-ți scoate, fraților, p-astea cu rezervor 38 litri la C-Klasse? Că sub 59 n-a avut niciodată, iar actuala generație are 66. Ontopic acum, mastodonți bivalenți (adică și sportivi) ca BMW-ul testat se vor mai produce încă destul timp, cererea existînd mai ales pe la cămilarii miliardari - zic și eu, cu riscul să mă electrocutez :-) cînd oi atinge viitorul E-Șeptar de 1.333 kW.

  • Kirotractor, joi, 12.10.2017 18:20

    P.S: Testul e f. la obiect și plastic scris, dar am o unică nelămurire: cum vine autonomia de 330 km cu 78 l benzină? - care ar implica un consum mediu mai mare și decît cel constatat în oraș (unde s-ar fi ars fix 66 litri.)

  • dan_grc, joi, 12.10.2017 18:46

    @kirotractor Actuala generatie are 66 de litri, dar este optional, pentru cine nu vrea sa plateasca in plus, are 41 de litri, nu 38, am gresit.

  • nume, joi, 12.10.2017 20:14

    Altii fac masini electrice cu autonomie de 500+ km si suspensii care ridica masina in caz de impact lateral; BMW baga control prin gesturi si ala limitat / prost optimizat. Noroc cu Mirica, care aplauda cu toata inima toate rahaturile.

  • @nume, joi, 12.10.2017 20:58

    aia care fac masini ce se ridica in caz de impact lateral, ce masini electrice au ? Macar Bmw are un model, iar aici este un articol despre altceva, nu pentru fan boy Tesla.

  • REALLY, joi, 12.10.2017 22:11

    aia care fac masini care se ridica in caz de accident dar uita sa modifice si designul macar putin asa de rusinea concurentei ca totusi farurile generatiei din 2012 sunt mai interesante si par mai evoluate decat cele de pe noul a8...sa renunti la ecranul ala care iesea din bord ca sa revii la o pozitionare sub nivelul marii, pardon a ochilor ca modelele din anii 95-2000 asta da evolutie .

  • nume, joi, 12.10.2017 22:24

    Corect. Este vorba despre Seria 7. Adica varful de gama al BMW. Adica tot ce are mai bun de oferit marca bavareza. Si ca sa vezi, cea mai tare chestie la masina asta e ca poti da muzica mai tare doar rotind un deget in aer. Apoi, ce sa vezi?! Seria 7 nu e singur in segmentul lui. Si cand te uiti la concurenta, vezi suspensii care ridica masina in caz de impact lateral, vezi sisteme mild hybrid, chestii cu rol functional, nu material pentru baietii de la marketing. Iar referitor la faza cu Tesla, fan boy sau nu, nu schimba cu nimic faptul ca BMW sau altii nu au fost in stare sa faca nici pana acum o masina competitiva, cu autonomie de 500+ km.

  • LOL, joi, 12.10.2017 22:26

    Am mari indoieli ca ala care are bani de asa ceva o sa sufere din cauza consumului. Sa fim seriosi... Totusi, pt cei care viseaza la asa ceva, mai stati vreo 15 ani. O sa fie plin OLX de m760li trecut pe GPL, proaspat adus din Germania, condus DOAR de o batrana pana la piata si inapoi.

  • TheArrogantOne, vineri, 13.10.2017 10:59

    ridicatul masinii lateral tradeaza o slabiciune a usilor la impactul lateral, cine stie, poate ca au trebuit sa taie din materiale ca iesea masina prea grea si consuma prea mult, si asa au gasit o solutie care sa ia ochii fraierilor , aplaudacilor si lingailor Audi, niciodata nu vom uita SOT din 2012. On topic; respect BMW pt ca in Era de plin ecofascism inca mai sunt unii producatori care sa respecte dorintele clientilor care cer motoare adevarate

  • nume, vineri, 13.10.2017 21:49

    Desigur. Si prezenta sistemului MHEV tradeaza o viitoare scumpire a carburantilor. Cat despre baietii cu design-ul, nu a zis nimeni ca noul A8 te da pe spate. Partea amuzanta e ca nici Seria 7 nu sta mai bine la acest capitol. Parca e un Seria 3 pe steroizi. Nici nu e de mirare ca va primi un facelift la numai 2 ani de la lansare. Atentie, nu am nimic cu Seria 7. Pana la urma-urmei e prima limuzina care foloseste carbon la platforma, are faruri cu laser si ofera directie integrala. Din pacate, unii se uda doar pentru ca pot da muzica mai tare rotind un degent.

  • GuguValentin99, marţi, 24.10.2017 01:29

    Cum te inscrii pentru test drive? :)