Consum
Nu ar fi prea multe de zis la acest capitol. Limuzina este o sfidare la adresa celor care își aleg mașini economice, mai ales pentru rularea urbană. Indicatorul computerului de bord s-a fixat la 20 de litri/100 de km în oraș și n-am reușit să-l mai dezlipesc de acolo. Culmea, valoarea s-a păstrat indiferent de aglomerație și de stilul de mers. De parcă BMW refuză să treacă sau să scadă sub acel prag în mediul urban.
În afara Bucureștiului, cu modul EcoPro activat și fără excese prea mari, consumul a coborât până la aproximativ 13 litri/100 de km. Una peste alta, ca să vă scutesc de calcule dificile, vă spun doar că un plin al rezervorului de 78 de litri a ajuns pentru 330 de kilometri. Cu exagerările de rigoare.
În fișa oficială, BMW anunță o medie de 12.8 litri/100 de kilometri. Comparat cu principalul și singurul său rival, adică Mercedes-AMG S63 4Matic cu ampatament lung, consumul lui Seria 7 este mai mare cu aproape 3 litri. Acest aspect nu-i interesează decât pe amatorii de statistici, dar am zis să menționăm undeva și această diferență. Ea derivă și din faptul că modelul Mercedes folosește un motor mai mic, adică un V8 de 4.0 litri.
Concluzia este una simplă în cazul lui BMW 760Li xDrive: dacă folosești modul de rulare EcoPro ai șanse să treci de o autonomie de 400 de kilometri. Dacă uiți de el, o să te oprești destul de des pe la benzinărie.
autonomie 400 km ... cool