BMW Seria 2 Cabriolet

2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8
4.3
de Mircea Meşter, Foto: Mircea Meșter, vineri, 26 august

Amplificator

Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de zona de pe Glob de pe care citești aceste rânduri. Puțini privesc aceste mașini ca pe unele bune la casa omului în orice lună a anului, pentru că atunci când temperaturile coboară sub 10-15 grade e deja ușor cam forțat să te plimbi pe șosele cu plafonul descoperit și cu pletele înghețate în vânt.

De fapt, nici vara pe soare năucitor nu prea merge să conduci decapotat. E foarte cald, iar soarele-ți va arde instantaneu partea de față care se nimerește să stea în calea razelor. Dacă nu ai o cremă de protecție foarte bună și o pălărie sau o șapcă, ai șanse reale să oprești după 50 de kilometri și să te dai bătut pentru că te-a lovit insolația.

Rămân, deci, câteva ferestre de temperatură perfectă pentru a gusta cu jind din fructul cabrio. Dar e cumva o loterie să nimerești fix în vacanță zilele alea și să nu fii nevoit să fugi de nebun prin munți de fiecare dată când se nimerește o zi ca alea perfecte de vară în care nu e nici foarte cald, dar nici nu plouă.

Am făcut o introducere cam lungă pentru a ajunge la esență: de ce ai da, în cazul ăsta, niște bani grei pe o mașină pe care o poți folosi la adevărata ei valoare timp de câteva zile pe an? Sau, poate, câteva săptămâni în total?

Ei bine, pentru că în zilele alea, cât de puține sunt ele, o să ai ocazia de a te simți la volan așa cum nu ai cum să te simți în niciun fel de altă mașină, indiferent de câți cai are. De fapt, sentimentul de libertate pe care ți-l oferă o mașină cabrio nu are în general legătură cu caii, ci eventual cu sunetul pe care-l scoate motorul atunci când ești pe șosea proaspăt asfaltată și în jurul tău e o pădure deasă. Sau un tunel. Sau vârfurile Alpilor. Sau malul unui lac căruia-i vezi fundul. Sau dealurile pline de viță de vie și măslini ale Toscanei. Sau castelele de pe Valea Loarei. 

Cabrioletul e o mașină care are asupra călătoriei același efect pe care îl au sarea și piperul asupra mâncării: potențează, amplifică plăcerea pe care o simți atunci când ești doar tu, volanul, cerul și sunetul. Și eventual persoana potrivită în dreapta. Iar dacă nimerești și peisajul corect în jurul tău, lucrurile devin cu adevărat fascinante. 

Ei bine, în testul de azi luăm exemplul concret al lui BMW 220i Cabrio, una dintre mașinile care-ți pot oferi momentele de liniște și contemplare de care ai cu siguranță nevoie în zilele alea din an în care vrei să fii doar tu cu șoseaua. Și cu aerul.

  • MAVERICK_SS, vineri, 26.08.2016 10:49

    O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 11:03

    @Maverick_SS În sudul Germaniei și nordul Italiei.

  • G4.56, vineri, 26.08.2016 11:48

    O alta manipulare marca BMW. Pretul nesimtit nu ma mai mira deja. A devenit ceva natural pentru nemtii. Sunt in stare sa ceara pret si pe staniolul la ciocolata ( o fosta vb batraneasca ) . BMW 218I 136CP cabrio basic costa 33.840 € adica putin peste 34 mii daca adaugam si una din nuantele metalizate din paletarul de culori. In acest pret ofera cateva dotari destul de penibile pt o masina absolut premium si ca target si ca imagine. Suspensia spate Multi-link vine din varianta a doua de echipare ( adica cea prezentata in test ) care costa cu vreo 7 mii mai mult. De astfel Climatizarea Automata este optionala , mai dai 600 euro pe ea + packet multifunctional ajunge la vreo 2.000 euro ( asta daca vrei clima automata, daca nu stai cu A/C manual si te roade invidia pe vecinu cu Logan Prestige ca el are clima semi-automata in 10 mii euro, iar tu care ai cheltuit o avere pe primul tau BMW nu ai ) . Dar un lucru este cert: Va fii remiza la punti rigide spate :))))))) .

  • LR, vineri, 26.08.2016 13:05

    "Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de meridianul de pe care citești aceste rânduri." Mircea, nu înțeleg, ce treabă are meridianul cu anotimpul cu meridianul? Sigur nu are treabă cu latitudinea?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 14:41

    @LR Ai dreptate. Am încercat să folosesc o deviație a expresiei "de pe alte meridiane" în sensul "din alte zone ale Pământului", dar am reformulat pentru claritate. Mulțumiri.

  • LR, vineri, 26.08.2016 14:45

    @Mircea Cu plăcere. Și altădată :)