Motor / Transmisie
2.0 litri, patru cilindri, turbocompresor Twinscroll cu tehnologie Valvetronic, 184 de cai putere atinși la 5000 rpm și un cuplu maxim de 270 Nm care devine disponibil de la 1250 de rotații pe minut, deci cam din momentul în care apeși pedala atunci când motorul e la ralanti. Pentru că mai jos nu prea stă decât atunci când intră sistemul Start-Stop.
Roțile motrice sunt spate. Pe Seria 2 Cabrio, singura integrală e pe versiunea M240i, din care explodează 340 de cai putere.
Am avut în plus o cutie de viteze cu opt trepte în versiunea sa sport care costă aproape 4000 de euro, dar de care te vei îndrăgosti pentru că-ți va oferi liniștea și confortul de care ai nevoie atunci când vei intra în stare de croazieră pe serpentine. Și un consum mai bun decât cel al manualei.
Da, mărcile auto consacrate au rezolvat și problema cutiei, iar cutiile automate au devenit atât de bune, încât nu mai ai cum să cosumi mai puțin decât automata, chiar dacă ți se pare că ești pilot la nevoie și prieten cu propriul portofel la cealaltă nevoie.
Am făcut această introducere fără a respira pentru a scăpa de datele tehnice seci pe care le afișează Seria 2 Cabrio în versiunea sa 220i. Asta pentru că dacă ieși dintre pătrățelele caierului de matematică, ai la dispoziție un ansamblu motor-cutie care lucrează aproape perfect, schimbarea treptelor fiind realizată onctuos și fluid atunci când urci în viteză în ritm relaxat, dar abrupt dacă apeși pedala la fund în modul Sport. Moment în care acul turometrului o ia razna de la retrogradările în trepte.
Dar 220i n-o să te lipească cu ceafa de tetiere și nici n-o să-ți rupă coloana violent atunci când intri în kickdown. E un motor care mai are o versiune superioară de 252 de cai putere pe care o vei regăsi sub indicativul 230i, deci vorbim practic de varianta "moale" a acestuia. Fără ca moale să însemne în vreun moment că simți că mașina ar avea nevoie de mai mulți cai pentru a te face să trăiești momentul.
Dacă aș fi pus în situația de alege o motorizare pe benzină pe Seria 2 Cabrio, probabil că aș alege acest 220i. E prima alternativă pe care-o ai peste "baza" cu 3 cilindri și 136 cai și îți oferă senzații corecte având în vedere dimensiunile, masa și segmentul mașinii. Bineînțeles că, dacă vrei senzații, poți alege și ceva mai "sănătos". Dar nu face compromisuri: du-te direct la M240i, o versiune recent lansată care scoate 340 de cai putere și-ți oferă sentimente apropiate de cele pe care le poți trăi pe M2, care din păcate nu e disponibil în variantă cu plafon deschis.
O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?