Consum
Până în momentul în care noul Audi A3 se va lansa și în versiune cabrio, BMW Seria 2 Cabriolet fluieră cam singur în biserică. Este singurul cabriolet compact cu patru locuri regulamentare pe care-l găsești pe piață, singurele alternative fiind roadsterele concurenților, adică modelele cabrio cu două locuri precum Audi TT, Mercedes-Benz SLC și poate Nissan 370Z Roadster.
Bine, cele patru locuri sunt patru mai degrabă pe hârtie. Dar despre asta vorbim la interior. Până una alta, dacă numeri tetierele, Seria 2 Cabriolet iese pe plus în fața celorlalți.
Problema e că cele două locuri în plus ale lui Seria 2 Cabriolet înseamnă o greutate mai mare decât cea a roadsterelor clasice (150-200 de kilograme e o diferență notabilă), iar asta face ca o comparație directă la nivel de consum și la performanțe să nu fie foarte fair.
BMW anunță un consum mediu de 6.2 litri/100 km pentru versiunea 220i cu transmisie automată, o valoare care, fiind singurul reper din segment, pare una decentă.
În traseele bătute de noi, formate din șosele și drumuri expres, am măsurat o medie extraurbană cu 30-40% mai mare, de 8.5 litri/100 km, în condițiile în care am rulat într-un ritm normal și am forțat de câteva ori acolo unde ne-a permis contextul. Cifrele cresc pe autostradă spre 9.0-9.5 litri/100 km, iar în regim urban vorbim de consumuri medii care bat 10 litri/100 km la utilizarea de zi cu zi a mașinii.
O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?