BMW Seria 2 Cabriolet

2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8

Tinuta de drum

4.5

Derivat din coupe, cabrioletul lui BMW Seriei 2 reușește să se ridice aproape de nivelul fratelui său cu plafon dur în ceea ce privește comportamentul dinamic. Este evident că distribuția maselor este diferită și că focusul inginerilor nu a fost, în cazul cabrioletului, să imprime o ținută de drum de nota 10. E greu să faci asta când structura mașinii primește modificări substanțiale.

Dar schimbările la nivel constructiv nu au dus deloc la o scădere dramatică a comportamentului unei mașini de top în segmentul compact. Cu DSC-ul activ, 220i Cabriolet își păstrează trasa cu încăpățânare, chiar și pe șosea umedă, reușind să îți dea o senzație de "șină" extrem de pregnantă. Ruperea aderenței vine doar la manevre cu adevărat sportive, care nu sunt recomandate pe o șosea publică.

Șasiul și jantele de dimensiuni mari participă și ele activ la senzația agresivă de stabilitate, orice traseu virajat devenind în acest mod o plăcere la nivelul senzațiilor dinamice. Cu DSC-ul dezactivat, mașina își dezvăluie fața mai puțin abordabilă șoferilor de duminică: tracțiunea spate își confirmă vocația, cabrioletul pictează traiecte diferite pe viraje, iar sistemele care te țineau în lesă intervin abia la limită. 

Față de defunctul Seria 1 Cabrio, noul model plusează cu amortizoare ceva mai potrivite pentru rularea în viața de zi cu zi, ceea ce transformă mașina într-un all-rounder interesant. Poți să-ți cumperi Seria 2 Cabrio și să-l folosești fără probleme tot timpul anului. Va ține și la zăpezi, și la șine de tramvai, și la soare.

  • MAVERICK_SS, vineri, 26.08.2016 10:49

    O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 11:03

    @Maverick_SS În sudul Germaniei și nordul Italiei.

  • G4.56, vineri, 26.08.2016 11:48

    O alta manipulare marca BMW. Pretul nesimtit nu ma mai mira deja. A devenit ceva natural pentru nemtii. Sunt in stare sa ceara pret si pe staniolul la ciocolata ( o fosta vb batraneasca ) . BMW 218I 136CP cabrio basic costa 33.840 € adica putin peste 34 mii daca adaugam si una din nuantele metalizate din paletarul de culori. In acest pret ofera cateva dotari destul de penibile pt o masina absolut premium si ca target si ca imagine. Suspensia spate Multi-link vine din varianta a doua de echipare ( adica cea prezentata in test ) care costa cu vreo 7 mii mai mult. De astfel Climatizarea Automata este optionala , mai dai 600 euro pe ea + packet multifunctional ajunge la vreo 2.000 euro ( asta daca vrei clima automata, daca nu stai cu A/C manual si te roade invidia pe vecinu cu Logan Prestige ca el are clima semi-automata in 10 mii euro, iar tu care ai cheltuit o avere pe primul tau BMW nu ai ) . Dar un lucru este cert: Va fii remiza la punti rigide spate :))))))) .

  • LR, vineri, 26.08.2016 13:05

    "Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de meridianul de pe care citești aceste rânduri." Mircea, nu înțeleg, ce treabă are meridianul cu anotimpul cu meridianul? Sigur nu are treabă cu latitudinea?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 14:41

    @LR Ai dreptate. Am încercat să folosesc o deviație a expresiei "de pe alte meridiane" în sensul "din alte zone ale Pământului", dar am reformulat pentru claritate. Mulțumiri.

  • LR, vineri, 26.08.2016 14:45

    @Mircea Cu plăcere. Și altădată :)