BMW Seria 2 Cabriolet

2.0 Benzina Turbo (220i) 184CP Aut8

Tehnologie

5.0

Dacă acum câţiva ani ne uitam la Seria 7 ca la un OZN şi ne aşteptam ca odată ce-i deschidem portiera să vedem revărsându-se de acolo soluţii tehnologice scumpe şi intangibile pentru muritori, explozia smartphone şi ritmul nebun în care se desfăşoară cursa de urmărire dintre marii jucători ai pieţei de tehnologie face ca maşinile să evolueze într-un ritm incredibil de la o generaţie la alta.

De exemplu, încălzirea în scaune a fost o soluţie de confort care timp de vreo 10 ani a rămas apanajul modelelor foarte scumpe în vremurile romantice ale industriei auto. Astăzi, sistemele de monitorizare a unghiului mort sau camera video pentru marşarier sunt elemente pe care le poţi comanda pe modele de segment B la doar câţiva ani de la apariţia lor. La fel se întâmplă cu soluţiile legate de conectivitate, internet, date, muzică şi aşa mai departe.

Evident că, în acest context grăbit al cursei pentru întâietate în faţa clientului, BMW încearcă să îndese cât mai multe elemente pe modelele sale, indiferent că vorbim de segmentul compact sau de cel mare. Este la fel de adevărat că preţurile modelelor urcă simţitor din această cauză, însă nimeni nu se plânge atât timp cât vânzările mărcii au crezut la un nivel record absolut în prima jumătate a anului la nivel mondial, chit că bavarezii stau deocamdată sub rivalii de la Mercedes-Benz la acest capitol.

Mi-ar lua o veşnicie să enumăr toate elementele tehnologice de care poate să dispună un Seria 2, însă vă invit pe site-ul oficial, unde fiecare dintre acestea sunt explicate pe larg. Dacă ar fi să aleg un element tehnologic pe care să-l duc cu mine în toate celelalte mașini pe care am plăcerea să le testez, head-up display-ul color din ce în ce mai bun dezvoltat de bavarezi ar fi acela. Asta pentru că îmbină tehnologia şi confortul de care nu vrei să fii privat niciodată după ce-l experimentezi măcar pentru câteva minute

  • MAVERICK_SS, vineri, 26.08.2016 10:49

    O intrebare putin off-topic: Unde anume au fost facute pozele ?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 11:03

    @Maverick_SS În sudul Germaniei și nordul Italiei.

  • G4.56, vineri, 26.08.2016 11:48

    O alta manipulare marca BMW. Pretul nesimtit nu ma mai mira deja. A devenit ceva natural pentru nemtii. Sunt in stare sa ceara pret si pe staniolul la ciocolata ( o fosta vb batraneasca ) . BMW 218I 136CP cabrio basic costa 33.840 € adica putin peste 34 mii daca adaugam si una din nuantele metalizate din paletarul de culori. In acest pret ofera cateva dotari destul de penibile pt o masina absolut premium si ca target si ca imagine. Suspensia spate Multi-link vine din varianta a doua de echipare ( adica cea prezentata in test ) care costa cu vreo 7 mii mai mult. De astfel Climatizarea Automata este optionala , mai dai 600 euro pe ea + packet multifunctional ajunge la vreo 2.000 euro ( asta daca vrei clima automata, daca nu stai cu A/C manual si te roade invidia pe vecinu cu Logan Prestige ca el are clima semi-automata in 10 mii euro, iar tu care ai cheltuit o avere pe primul tau BMW nu ai ) . Dar un lucru este cert: Va fii remiza la punti rigide spate :))))))) .

  • LR, vineri, 26.08.2016 13:05

    "Cabrioletele sunt mașini construite pentru anotimpul cald. Sau anotimpurile calde, în funcție de meridianul de pe care citești aceste rânduri." Mircea, nu înțeleg, ce treabă are meridianul cu anotimpul cu meridianul? Sigur nu are treabă cu latitudinea?

  • mircea, vineri, 26.08.2016 14:41

    @LR Ai dreptate. Am încercat să folosesc o deviație a expresiei "de pe alte meridiane" în sensul "din alte zone ale Pământului", dar am reformulat pentru claritate. Mulțumiri.

  • LR, vineri, 26.08.2016 14:45

    @Mircea Cu plăcere. Și altădată :)