Interior
Comparativ cu vechea generație, noul Seria 3 este un salt uimitor. Calitatea materialelor a crescut, desgnul a fost aliniat și el la preferințele estetice ale epocii, iar tehnologia reprezintă tot ce are BMW mai bun în laboratoarele sale.
O să încep cu ergonomia, un capitol la care BMW a excelat întotdeauna. A fost modificată substanțial față de vechiul model. Comenzile pentru climatizare au fost repoziționate, iar butoanele au devenit ceva mai mici și mai înghesuite. Chiar și așa, operarea lor este facilă. La fel se întâmplă și cu butoanele de pe volan. Am însă o obiecție: mutarea butonului de start de pe planșa de bord pe consola centrală.
Pielea, aluminiul și plasticul moale sunt doar câteva detalii care te vor cuceri. Nu mai vorbesc despre magia finisajelor și a îmbinărilor. În funcție de nivelul de echipare ales, pe consola centrală o să descoperi un material texturat care o să te încânte.
Când vine vorba de spațiu, noul BMW Seria 3 a devenit ceva mai generos cu picioarele pasagerilor spate, oferind 3 centimetri în plus pe banchetă. Însă, în continuare nu te bucuri de un spațiu generos. E la limita decenței, mai ales că ai și un tunel central foarte ridicat.
BMW a ținut să repare problema spațiilor de depozitare, așa că o să găsiți loc suficient pentru sticle la nivelul portierelor. Avem și o cotieră destul de practică, precum și un spațiu pentru telefonul mobil, la baza consolei centrale. Chiar și așa, au fost păstrate și cele două suporturi pentru pahare.
În portbagaj, BMW anunță o capacitate de 480 de litri, ceea ce mă face să mă întreb dacă BMW a uitat cumva că până și un Honda Civic Sedan poate oferi mai mult spațiu. Ce rost mai are poziționarea în segmentul mediu dacă portbagajul e la nivelul unei compacte?
N-aș vrea să-l fac pe BMW Seria 3 unic vinovat pentru această tendință pentru că portbagajul său pare uriaș pe lângă ce oferă Clasa C, Lexus IS sau Jaguar XE.
Am lăsat la final antifonarea habitaclului pentru că ea este specială. Noul Seria 3 te izolează mult mai bine de zgomotele din exterior decât vechiul model. Pe exemplarul meu de test era bifată însă opțiunea unor geamuri față izolate fonic (205 euro), deci ar fi bine să țineți cont și de asta atunci când configurați mașina.
Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)