Calitate / Pret
BMW a știut să își vândă întotdeauna destul de scump pielea. Prin urmare, decizia de a păstra noua generație Seria 3 la același preț de pornire ca al vechiului model poate fi una surprinzătoare. Dacă începi să frunzărești configuratorul și să cauți alte versiuni, niveluri de echipare și opționale o să realizezi că valoarea unui Seria 3 foarte bine echipat a crescut. Și nu cu valori ușor de neglijat.
Un 318d cu transmisie manuală (da, mai există așa ceva) pornește de la 35.800 de euro, adică o valoare decentă și cât se poate de corectă. Versiunea testată de mine, adică 320d nu e cu mult mai scumpă: 38.500 de euro. Și ea este disponibilă cu transmisie manuală. Dacă începi să adaugi cutia automată Steptronic sport și tracțiunea integrală xDrive ajungi la o valoare de 43.300 de euro. În continuare un preț corect pentru acest segment.
Urmează însă nivelul de echipare, care poate costa 1400 de euro (Advantage), 3400 de euro (Sport Line, ca pe exemplarul meu), 5000 de euro (Luxury Line) sau chiar 6200 de euro (M Sport). După ce ai făcut calculele acestea și te-ai apropiat de pragul psihologic de 50.000 de euro poți să te joci cu opționalele: un volan încălzit, un rezervor mai mare (costă și acesta 174 de euro), scaune față reglabile electric și încălzite, faruri adaptive cu LED, un head-up display, încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, cel mai complex sistem multimedia (BMW Live Cockpit Professional).
Toate acestea stabilesc valoarea finală a exemplarului de test la 63.800 de euro. Derulez câțiva ani și îmi aduc aminte de testul meu cu prima generație BMW X6. SUV-ul coupe costa pe atunci 62.000 de euro. În concluzie, este fantastic cât de mult au urcat prețurile mașinilor în doar 11 ani. E drept, și tehnologia disponibilă a evoluat direct proporțional cu ele.
Să ne concentrăm asupra valorilor cerute de rivali. Un Mercedes-Benz C220d cu 4Matic și cutie automată are un preț de pornire de 44.300 de euro. Englezul Jaguar XE și versiunea sa diesel, fără tracțiune integrală, ajunge la 44.800 de euro. Hibridul Lexus IS300h ajunge la numai 42.500 de euro, dar nu dispune de tracțiune integrală. Dacă vă gândiți la un Volvo S60 cu versiunea pe benzină T4, de 190 de cai putere, fără 4x4, socotelile încep de la 45.200 de euro.
Prin urmare, dacă vorbim doar despre prețul de pornire al variantei testate, fără opționale, BMW 320d stă destul de bine în comparația cu rivalii.
Foarte frumos! Un model foarte reusit. Your move, Mercedes! :)