BMW Seria 3

330e plug-in hybrid 292 CP Aut8

Motor / Transmisie

4.5

BMW Seria 3 în versiunea plug-in hybrid 330e este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină și un motor electric. Unitatea cu ardere internă are 2.0 litri și dezvoltă 184 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 300 Nm între 1.350 și 4.000 rpm. Aceste resurse sunt completate de cele ale motorului electric: 113 cai putere la 3.170 rpm și 265 Nm.

În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 252 de cai putere și un maxim de 420 Nm. Odată cu lansarea lui Seria 3, BMW a introdus și funcția XtraBoost, care poate fi activată odată cu alegerea modului de rulare Sport. Funcția propusă de nemți oferă un plus de 40 de cai putere (astfel sistemul PHEV ajunge la 292 CP) timp de 10 secunde atunci când șoferul calcă cu sete pedala de accelerație. În acele momente, descoperi un Seria 3 incisiv care se înscrie perfect în rețeta clasică a bavarezilor.

Dacă în modul Sport cele două motoare sunt gata să ofere orice resursă cu care au fost înzestrate, în restul modurilor disponibile acestea sunt temperate.

Modul Adaptive pregătit de BMW îmbină cele două forme de propulsie în funcție de situația de trafic necesară. Dacă ai nevoie de performanțe, atunci sistemul PHEV le livrează (nu la fel de brutal ca în cazul modului Sport), iar dacă vrei eficiență, atunci primești eficiență la pachet cu resurse gâtuite. Reacțiile motoarelor variază în funcție de cât de tare îți vei afunda piciorul pe accelerație.

Modul Hybrid este gândit către eficiență. Aici vei descoperi cum sistemul plug-in hybrid reacționează ceva mai lent, astfel încât să consumi cât mai puțin carburant. Ultimul mod de rulare este unul pur electric. Reacția motorului electric este una agilă și reușește să livreze cu ușurință resursele de care dispune.

Altfel spus, BMW a gândit Seria 3 plug-in hybrid ca pe un model capabil să satisfacă două lumi, însă anumite plusuri pe care le aduce (eficiență sporită, posibilitatea rulării doar cu energie electrică) pot deveni minusuri în dreptul altor capitole (performanțe, comportament dinamic).

Pentru gestionarea resurselor oferite de sistemul plug-in hybrid, BMW a pregătit o cutie automată Steptronic cu opt trepte (exemplarul testat a fost echipat cu varianta Sport a transmisiei, opțional pentru 200 de euro). Pe tot parcursul utilizării nu am descoperit momente în care transmisia să fie prinsă pe picior greșit. În modurile Hybrid sau Adaptive, transmisia schimbă fluid și fără să dezvolte reacții deranjante, în timp ce în modul Sport apar și mici smucituri care îți reamintesc faptul că stai pe scaunului unui Seria 3.

  • Anonim, joi, 23.01.2020 11:41

    Consum de 8 litri in conditiile in care testul a insemnat 1100 de km inafara orasului dintr-un total de 1700 de km spune absolut totul despre pacaleala asta de plug-in-hybrid. Costa cu 12500 de euro mai mult ca un diesel de 150 cp care consuma cu 2 litri mai putin la un parcurs similar . Numai la drumul asta faci o economie de 40 de euro . Nu mai punem in discutie complexitatea unui astfel de sistem . O ardem cu marea ecologie dictata de niste smecheri care profita de naivitatea oamenilor si care se fac ca nu stiu ca pamantul are un anumit ciclu in viata lui . Epoca dinozaurilor cum a disparut ? De la gazele din excremetele lor ? Noapte buna Europa !

  • dan_grc, joi, 23.01.2020 12:04

    Hibridul scoate consumuri bune doar in oras, daca din 1700 km, 1000 erau in oras, consumul scadea considerabil, dar cand mergi extraurban pe benzina mai mult, normal ca iese 8%. Pentru distantele lungi, o hibrida cu diesel ar fi optima, doar ca nu se inghesuie producatorii sa ofere asa ceva, nu stiu de ce, atata timp cat oferi si diesel.

  • andrei, joi, 23.01.2020 12:22

    mie imi place asta cu suta aia facuta rapid. de cate ori la rand poti face asta? ca dupa prima incercare, bateria e cam goala. nicio sansa si a doua oara. daca ai de facut depasiri in lant cu talpa la podea, greu de crezut ca dupa 2-3 mai merge si a 4-a tot asa rapida. naspa ar fi sa te trezesti in mijlocul depasirii complet fara aportul electric. per ansamblu insa e ok, e un pas inainte spre electrificare. momentan asta se poate. problema e ca si asa, sunt f scumpe. daca era complet electrica era cat o tesla s probabil sau oricum sarea de 50k.

  • ~, joi, 23.01.2020 12:31

    Interesant test. Intr-adevar, mi se pare ca un hybrid face treaba foarte buna in oras, atata timp cat il poti incarca (seara sau in timpul zilei la work). Problema, in special la 330e, este faptul ca rezervorul este cu 19l mai mic (40l), decat in varianta pe benzina sau diesel (59l). Spre exemplu daca vreau sa fac vara un roadtrip pana in Grecia (2200km dus intors, sa zicem) si o sa am un consum de aproximativ 10%, mers decent 130 - 140 km/h pe autostrada + carat 300kg de baterii --> o autonomie, cu un plin, de 400km. Ca sa fac drumul asta trebuie sa ma opresc de 6 ori pentru benzina, ceea ce mi se pare un pic cam aiurea. La polul opus fiind un diesel de 3l, care cred ca scoate un 8% cosnum si cu rezervor de 60l --> autonomie de aprox 750 de km si 3 plinuri necesare pentru parcurgerea distantei. Poate sunt aiurea calculele mele, dar 330e nu este la momentul de fata acea masina pe care o poti numi "singura masina de care ai nevoie in familie".

  • Andrei, joi, 23.01.2020 15:14

    Deci, pot lua un Golf GTI, care e mai rapid, mai ieftin, mai placut de condus, are portbagaj cu 5 litri mai mare si consuma mai putin sau acest hibrid :)))))

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 23.01.2020 16:16

    Legat de accelerația 0-100, bateria nu se golește niciodată la un nivel să nu permită reprize rapide de acceleratie, chiar și atunci când mergi în regim de circuit. Asta pentru că după un anumit nivel, sistemul începe să încarce bateria constant, în afara accelerărilor serioase. În situațiile acestea, de fiecare dată când nu este solicitată toată puterea sistemului, motorul pe benzină dă mai multă putere și electricul funcționează ca generator și transformă surplusul de putere în energie. Asta fără ca utilizatorul să sesizeze o schimbare de comportament al motorului sau o pierdere de putere. Cât despre comporația cu 320d, nu cred că este potrivită. Performanțele sunt apropiate la toate capitole de 330d și acolo prețul e chiar mai mic la 330e. In final, discutia se face în legătură cu modul în care a fost folosită zilinic mașina. Recomandarea BMW este să o încarci în fiecare noapte, când mașina oricum staționează. În situația asta și în condițiile în care folosesc mașina în special în oraș, eficiența este foarte bună. La drum lung și eu am convingerea că dieselul rămâne imbatabil. Nu exista mașina perfectă pentru oricine. Trebuie să știi cum folosești mașina (poti încarcă sau nu, câte drumuri lungi faci) și poti așa găsești mașina potrivită pentru tine. Legat de asta și de articol, ar fi fost interesant de câte ori a fost alimentată de la priză mașina pe parcursul folosirii acestor 1700 km.

  • ~, joi, 23.01.2020 17:00

    @Alex.Seremet.BMW Apreciez raspunsul tau. Din start eu am facut comparatia cu 330d, iar "masina perfecta" in real life este un allrounder care satisface mai multe nevoi in mintea mea. Pot sa iti dau un exemplu fix din curtea BMW, 330d Touring (Break) sau chiar si noul X5 3.0d pentru bugete mai mari. Sunt genul de masini care au consumuri decente, autonomie mai mare de 400 de Km, si suficient de mult spatiu pentru 3 - 4 adulti (copii) + bagaje si care arata si foarte bine din punct de vedere al design-ului. Din comparatia precedenta, eu doar voiam sa scot in evidenta autonomia scazuta pentru modelul in cauza. Criticam atat de mult masinile electrice care vin cu autonomie de 350 - 400km, dar acceptam fara nici o problema cand vine vorba de o masina pe combustie cu 450 de km autonomie. Clar imi dau seama ca e o diferenta maxima de timp intre alimentari si incarcari, dar cred ca intelegi foarte bine ce vreau sa spun. PS: Eu conduc un 3l benzina, aspirat si tot obtin 650km autonomie.

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 23.01.2020 18:16

    Potenţialul pentru reducerea consumului la un hibrid vine din mai multe perspective: - Frânare regenerativă, care transformă o parte din energia cinetică în electricitate, ce va fi folosită ulterior la deplasare. La o rulare constantă pe autostrada, de exemplu. - Rularea electrică este foarte eficientă în oraş, nu în afara lui. Pentru un electric o deplasare în ambuteiaje, trafic fragmentat nu este o problemă de eficienţă, din contră, atunci consumul este mai mic. În egală măsură, din perspectiva asta, hibirdul este un compromis, dar este şi combinaţia perfectă între două soluţii. La viteze mai mici şi în traficul de oraş, electricul este mai eficient şi atunci merg electric. La viteze mai mari, benzina este mai eficientă şi atunci merg cu ajutorul motorului cu ardere internă. În final, legat de opririle pentru realimentare - da, am mai multe opriri ca un diesel, dar mai scurte şi mai rare ca un electric. Încă o dată, hibridul nu înlocuieşte diesel-ul, din perspectiva BMW, soluţia pe motorină rămâne mai bună pentru cei care merg constant pe distanţe mari. Nu înlocuieşte nici electrica, dar este o maşină genială de oraş, care îmi asigură deplasarea electrică în majoritatea timpului, dar cu care pot să merg oricând la drum lung mult mai confortabil decât o electrică.

  • netam-nissan, vineri, 24.01.2020 10:08

    bun frumos costa cit 10 dacii dar poti sa faci roadtrip in figuri maxime sau citybreak si alte nazbitii ce aud si nu inteleg noroc cu dictionar online. la fel nu inteleg titlu fiindca mai demult cind am scapat un container de pe stivuitor facut acordeon sefu a urlat ca e compromis adica stricat. a, un bun compromis ori ideal sau si compromis bunicel era alceva da ce stiu eu ma mai distrez cu scrisu aici ca pe internet orice prost poate. drumuri bune sa aveti si beamveuri noi care puteti.

  • skoda, vineri, 24.01.2020 11:07

    Un model foarte interesant, frumos si tehnologizat @netam-nissan Titlul ''Compromis" se refera la faptul ca portbagajul a fost compromis in favoarea unor baterii pentru acest plug-in-hybrid "Odată cu apariția bateriilor, volumul portbagajului scade considerabil. Comparativ cu o versiune echipată doar cu motor convențional, portbagajul lui 330e pierde 105 litri (total de 375 de litri). Și iată unul dintre dezavantajele despre care aminteam în introducere. Primești baterii pentru rularea electrică, dar volumul portbagajului scade. Iar pentru un sedan de clasă medie, acest aspect este unul important."

  • @dan_grc, sâmbătă, 25.01.2020 13:21

    Pai eu credeam ca asta e si logica: sa scoti poluarea din orase:) Vad ca Mercedes au recunoscut ca unii se mai lumineaza cand vine vorba de hibridizare...unii care nu sunt romanasi cu dieselul in cap:)

  • skoda, sâmbătă, 25.01.2020 17:06

    Ce nu inteleg eu este de ce BMW Seria 3 este in segmentul mediu din moment ce are portbagaj de subcompacta. Cum poti sa faci asa ceva? Cum poti sa oferi pe un BMW Premium un portbagaj atat de mic?

  • r, luni, 27.01.2020 09:56

    La capitolul consum nu s-a specificat și cu câți kw a fost încărcat în ăștia 1700 km. Că și ăia costă (în occident 0,8 euro/kw la stații de încărcare). Și ca să fim ecologiști adevărați mai bine s-ar specifica și cât oxigen/100 km din aerul nostru mănâncă fiecare tigaie cu patru sau mai multe roți . Chiar așa propun să fie specificat și consumul de oxigen /100 km ca să știm exact în ce an vom rămâne fără el.

  • Alex.Seremet.BMW, luni, 27.01.2020 17:24

    @R - în primul rând fecvenţa încărcării şi modul de utilizare (urban vs. extraurban) sunt importante pentru a înţelege cum variază consumul. Cu o autonomie electrică de aproximativ 40-50 km în utlizarea zlinică, înseamnă că pot să fac majoritatea drumurilor urbane electric, dacă nu să merg zilinic numai cu emisii zero. Un PHEV este gândit să îl folosesc cu încărcare peste noapte, când oricând maşina nu este utilizată (vorbesc aici de majoritatea scenariilor de utilizare). Acasă costul pe electricitate este 0,5 - 0,7 lei per kWh (atenţie lei, nu euro). Mai mult, având în vedere mixul de energie din Ro, poţi să vorbeşti de un impact de CO2 pentru fiecare kWh folosit. Din fericire România stă bine la capitolul acesta, undeva la nivelul mediei europene, mulţumită contribuţei hidro, nuclear şi, mai nou, solar şi eolian. În final, apropo de consumul de oxigen - au fost cercetători care şi-au pus problema dacă în contextul defrişărilor masive şi al schimbărilor climatice, nu scade concentraţia de oxigen din atmosferă. Se pare că suprinzător, chiar dacă avem o creştere de gaze de seră, de exemplu, concentraţia de oxigen este constant. Din perspectiva asta este încă o resursă "regenerabilă".