Motor / Transmisie
BMW Seria 3 în versiunea plug-in hybrid 330e este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină și un motor electric. Unitatea cu ardere internă are 2.0 litri și dezvoltă 184 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 300 Nm între 1.350 și 4.000 rpm. Aceste resurse sunt completate de cele ale motorului electric: 113 cai putere la 3.170 rpm și 265 Nm.
În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 252 de cai putere și un maxim de 420 Nm. Odată cu lansarea lui Seria 3, BMW a introdus și funcția XtraBoost, care poate fi activată odată cu alegerea modului de rulare Sport. Funcția propusă de nemți oferă un plus de 40 de cai putere (astfel sistemul PHEV ajunge la 292 CP) timp de 10 secunde atunci când șoferul calcă cu sete pedala de accelerație. În acele momente, descoperi un Seria 3 incisiv care se înscrie perfect în rețeta clasică a bavarezilor.
Dacă în modul Sport cele două motoare sunt gata să ofere orice resursă cu care au fost înzestrate, în restul modurilor disponibile acestea sunt temperate.
Modul Adaptive pregătit de BMW îmbină cele două forme de propulsie în funcție de situația de trafic necesară. Dacă ai nevoie de performanțe, atunci sistemul PHEV le livrează (nu la fel de brutal ca în cazul modului Sport), iar dacă vrei eficiență, atunci primești eficiență la pachet cu resurse gâtuite. Reacțiile motoarelor variază în funcție de cât de tare îți vei afunda piciorul pe accelerație.
Modul Hybrid este gândit către eficiență. Aici vei descoperi cum sistemul plug-in hybrid reacționează ceva mai lent, astfel încât să consumi cât mai puțin carburant. Ultimul mod de rulare este unul pur electric. Reacția motorului electric este una agilă și reușește să livreze cu ușurință resursele de care dispune.
Altfel spus, BMW a gândit Seria 3 plug-in hybrid ca pe un model capabil să satisfacă două lumi, însă anumite plusuri pe care le aduce (eficiență sporită, posibilitatea rulării doar cu energie electrică) pot deveni minusuri în dreptul altor capitole (performanțe, comportament dinamic).
Pentru gestionarea resurselor oferite de sistemul plug-in hybrid, BMW a pregătit o cutie automată Steptronic cu opt trepte (exemplarul testat a fost echipat cu varianta Sport a transmisiei, opțional pentru 200 de euro). Pe tot parcursul utilizării nu am descoperit momente în care transmisia să fie prinsă pe picior greșit. În modurile Hybrid sau Adaptive, transmisia schimbă fluid și fără să dezvolte reacții deranjante, în timp ce în modul Sport apar și mici smucituri care îți reamintesc faptul că stai pe scaunului unui Seria 3.
Consum de 8 litri in conditiile in care testul a insemnat 1100 de km inafara orasului dintr-un total de 1700 de km spune absolut totul despre pacaleala asta de plug-in-hybrid. Costa cu 12500 de euro mai mult ca un diesel de 150 cp care consuma cu 2 litri mai putin la un parcurs similar . Numai la drumul asta faci o economie de 40 de euro . Nu mai punem in discutie complexitatea unui astfel de sistem . O ardem cu marea ecologie dictata de niste smecheri care profita de naivitatea oamenilor si care se fac ca nu stiu ca pamantul are un anumit ciclu in viata lui . Epoca dinozaurilor cum a disparut ? De la gazele din excremetele lor ? Noapte buna Europa !