Consum
Este unul dintre cele mai delicate subiecte când vine vorba de un plug-in hybrid, indiferent de marcă: consumul de carburant. Într-o lume ideală și cu bateria de 12 kWh (10.8 kWh net) plină, BMW spune că versiunea 330e poate consuma chiar și 1.8 litri la suta de kilometri.
330e promite să fie aliatul bugetului tău, mai ales dacă îl poți încărca la birou sau acasa. Iar pentru reîncărcarea bateriilor sedanului german nu ai nevoie de o priză rapidă, pentru că sistemul gândit de nemți poate să "tragă" din rețea cu o putere de maxim 3.7 kW. Altfel spus, o priză rapidă nu te ajută foarte mult.
Atunci când mizezi pe o priză normală domestică (2.3 kW) vei avea de așteptat până la 5 ore și 40 de minute pentru a încărca complet bateria lui Seria 3 (3 ore și 25 de minute pentru 0-80%). În cazul în care vei utiliza o priză cu conector Type 2 și vei beneficia de puterea maximă de încărcare a lui Seria 3, atunci timpul de așteptare pentru un "plin" scade până la 4 ore (2 ore și 25 de minute pentru 0-80%).
Autonomia electrică anunțată de BMW este cuprinsă între 59 și 66 de kilometri, dar în timpul testului nostru (condiții de iarnă, încălzirea pornită în scaune și volan, și trafic extrem de alomerat) bateria a indicat o autonomie de 40 de kilometri. Altfel spus, drumurile zilnice către birou și de la birou pot fi acoperite fără nevoia "asistenței" venite din partea motorului cu ardere internă. Noi am traversat Bucureștiul pur electric de la est la vest în trafic aglomerat (15 kilometri) și acum digital al nivelului bateriei indica la final puțin peste 60% încărcare. Altfel spus, cu un plin de baterie poți traversa capitala de cel puțin două ori fără să scoți nici măcar un gram de CO2.
În afara orașului, lucrurile se schimbă rapid. Pentru că în funcție de viteza cu care rulezi și de stilul de conducere, bateria se va goli rapid. Astfel, motorul pe benzină rămâne de "unul singur" în lupta cu kilogramele în plus venite odată cu integrarea motorului electric și a bateriilor. Iar la toate acestea se adaugă și rezervorul minuscul, cu un volum de doar 40 de litri.
La finalul celor 1.700 de kilometri parcurși de mine alături de 330e, computerul de bord a indicat valoarea medie de 8 litri/100 de kilometri. Conform informațiilor furnizate, 400 dintre aceștia au fost rulați pur electric. Trebuie menționat că, din totalul kilometrilor parcurși, peste 1.100 au fost rulați în afara orașului.
Sistemul eDrive folosit în modul Hybrid va căuta întotdeauna să păstreze ceva energie în baterie, astfel încât plecările de pe loc să fie realizate în mod electric pentru un consum redus de carburant. În Hybrid Standard, ori de câte ori vei ridica piciorul de pe accelerație, sistemul va recupera energie. În modul Hybrid EcoPlus (recomandat pentru autostrăzi și drumuri naționale), în momentul în care accelerația nu mai este apăsată, Seria 3 intră în modul coasting.
Totodată, BMW propune și funcția Battery Control, utilă celor care locuiesc în afara orașului. Sistemul te îndeamnă să presetezi cât la sută din baterie să rămână încărcată, astfel încât viitoarele drumuri în oraș să fie făcute în mod electric.
Dacă în majoritatea timpului rulezi în oraș și poți încărca bateria fără a pierde ore prețioase (adică noaptea în parcarea casei sau în timpul orelor petrecute la birou), atunci un plug-in hybrid poate fi soluția optimă pentru tine. Însă, în cazul în care petreci mai mult timp pe drumurile naționale, îți recomand un Seria 3 în versiunea "simplă" 330i. Scapi astfel de tot ce înseamnă greutate suplimentară cauzată de motorul electric și de baterie, dar și de costul considerabil mai mare al PHEV-ului (care la BMW tinde să fie identic cu cel al versiunilor echivalente diesel)
În nișa din care face parte Seria 3 plug-in hybrid mai joacă Mercedes-Benz Clasa C și Volvo S60. Dacă modelul din Stuttgart poate fi comandat în varianta C300e (320 CP), suedezul este disponibil doar într-o versiune T8 Twin Engine cu 390 de cai putere și tracțiune integrală. În cazul lui Clasa C, nemții anunță un consum mediu mixt de 1.9 litri/100 de kilometri, în timp ce suedezul promite să consume până la 2.3 litri/100 de kilometri. Ambele valori pot fi însă obținute doar în laborator sau în condiții de rulare ideale.
Consum de 8 litri in conditiile in care testul a insemnat 1100 de km inafara orasului dintr-un total de 1700 de km spune absolut totul despre pacaleala asta de plug-in-hybrid. Costa cu 12500 de euro mai mult ca un diesel de 150 cp care consuma cu 2 litri mai putin la un parcurs similar . Numai la drumul asta faci o economie de 40 de euro . Nu mai punem in discutie complexitatea unui astfel de sistem . O ardem cu marea ecologie dictata de niste smecheri care profita de naivitatea oamenilor si care se fac ca nu stiu ca pamantul are un anumit ciclu in viata lui . Epoca dinozaurilor cum a disparut ? De la gazele din excremetele lor ? Noapte buna Europa !