Asul din mânecă
Atunci când a fost lansat inițial, BMW Seria 4 Gran Coupe a fost primit cu foarte mult scepticism. Asta dacă vrem să fim diplomați, bineînțeles. A fost o reacție de așteptat de altfel, pentru că mulți fani și clienți ai brandului abia reușiseră să se obișnuiască cu un model complet nou în gamă, BMW Seria 4 Coupe.
Adus pe lume pentru a-l înlocui pe BMW Seria 3 Coupe și pentru a oferi BMW șansa să diferențieze mai mult modelele între ele, versiunea în două uși a lui Seria 3 a ridicat multe sprâncene atunci când a fost dezvăluită. Acum clienții erau nevoiți să înțeleagă necesitatea unui model cu patru uși al unei versiuni în două uși a unui sedan clasic cu 4 uși. Ca și cum te-ai scărpina cu degetul mare de la piciorul drept în spatele urechii stângi.
Complicat sau nu, de-a lungul timpului cifrele au vorbit, și, deși unii încă se uită consternați la „struțocămila” Seria 4 Gran Coupe, modelul cu patru uși s-a dovedit cea mai populară versiune de Seria 4 de până acum. Cât de populară? Ei bine, 50% din totalul vânzărilor de BMW Seria 4 s-au dus către varianta cu 4 uși, restul de 50% fiind împărțite între versiunea Coupe și cea Cabriolet.
Vorbim aici de undeva la 800,000 de unități. Pentru a pune puțin lucrurile în perspectivă, țineți cont de faptul că în România se vând anual în jur de 120,000 de mașini noi în total. Ne place sau nu, Seria 4 Gran Coupe s-a dovedit a fi un fel de as din mânecă. Astfel, BMW nu a avut practic de ales atunci când a doua generație Seria 4 a fost dezvoltată iar versiunea Gran Coupe a fost păstrată în gamă.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?