4.2
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, luni, 14 martie

Asul din mânecă

Atunci când a fost lansat inițial, BMW Seria 4 Gran Coupe a fost primit cu foarte mult scepticism. Asta dacă vrem să fim diplomați, bineînțeles. A fost o reacție de așteptat de altfel, pentru că mulți fani și clienți ai brandului abia reușiseră să se obișnuiască cu un model complet nou în gamă, BMW Seria 4 Coupe.

Adus pe lume pentru a-l înlocui pe BMW Seria 3 Coupe și pentru a oferi BMW șansa să diferențieze mai mult modelele între ele, versiunea în două uși a lui Seria 3 a ridicat multe sprâncene atunci când a fost dezvăluită. Acum clienții erau nevoiți să înțeleagă necesitatea unui model cu patru uși al unei versiuni în două uși a unui sedan clasic cu 4 uși. Ca și cum te-ai scărpina cu degetul mare de la piciorul drept în spatele urechii stângi.

Complicat sau nu, de-a lungul timpului cifrele au vorbit, și, deși unii încă se uită consternați la „struțocămila” Seria 4 Gran Coupe, modelul cu patru uși s-a dovedit cea mai populară versiune de Seria 4 de până acum. Cât de populară? Ei bine, 50% din totalul vânzărilor de BMW Seria 4 s-au dus către varianta cu 4 uși, restul de 50% fiind împărțite între versiunea Coupe și cea Cabriolet.

Vorbim aici de undeva la 800,000 de unități. Pentru a pune puțin lucrurile în perspectivă, țineți cont de faptul că în România se vând anual în jur de 120,000 de mașini noi în total. Ne place sau nu, Seria 4 Gran Coupe s-a dovedit a fi un fel de as din mânecă. Astfel, BMW nu a avut practic de ales atunci când a doua generație Seria 4 a fost dezvoltată iar versiunea Gran Coupe a fost păstrată în gamă.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE 

  • Seriff, luni, 14.03.2022 09:02

    Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?

  • ds, luni, 14.03.2022 11:19

    Înțeleg să ai opționale ca faruri cu tehnologie laser, head-up display și controlul prin gesturi, suspensie mai rigidă și mai joasă cu un centimetru, un sistem de frânare mai potent, dar pe gama de top, să dai 2.000 de euro în plus, pentru acces fără cheie în mașină, scaune reglabile cu memorie și încălzire sau suport lombar? Adică dotările astea, care fie vorba între noi, pe un Logan le pui cu 600 de euro, iar la multe alte modele le ai în dotarea imediat următoare după standard, se găsesc pe pachetul Business Class? Vai! Nu este departe momentul în care vor fi considerate opționale centurile pe locurile din spate sau două ștergătoare pebtru parbriz.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 12:00

    @ds vrei premium? scoti banu. Cand dai 7-10 mii euro pe o vopsea la masini de peste 100 mii euro, cum e? Pretul nu e corelat cu costul, ci cu cat e dispuns omul care isi doreste ceva sa dea. Daca vrei sa primesti cat mai mult pentru banul dat, nu bmw e marca spre care sa te indrepti.

  • ds, luni, 14.03.2022 12:13

    @Liviu, n-ai înțeles. Mirarea mea este că bagă niște opționale care, la pretențiile mărcii, ar trebui să fie standard, nu la pachetul de top. Adică acces mașină fără cheie sau reglaj scaun cu memorie bagi doar la Business class? La o mașină ce pleacă de la 50.000? La Dacia opțiunea de acces fără cheie, adică cu cardul în buzunar, la pachet cu frâna de parcare asistată electric și încă câteva chestii este 450 euro. Sau poate că cei mai bătrâni dintre noi își amintesc că Oltcit-ul avea scaun cu reglaj cu memorie.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 15:23

    @ds da, asa fac marcile premium, nu doar bmw. Ti o dau cheala si te parlesc la pachete si optiuni.

  • Andrei, luni, 14.03.2022 18:47

    @ds: le pot baga in standard, dar pretul ar creste corespunzator. Si atunci ai avea o noua problema, pentru ca sunt clienti care nu vor keyless sau scaune cu memorie (astea la ce sunt bune, cat timp in 99% din cazuri e un singur sofer?). Mi-a placut mult vechiul 4, l-am condus cu eterna motorizare 20xd, foarte stabil, motor decent, consum mic, putea rupe aderenta in Sport+ sau DSC OFF, l-am dus si pe Transfagarasan. Dar daca tot arunci atatia bani, nu are nicun sens sa nu iei un motor pe benzina cu 6 cilindrii si tractiune spate, ca doar nu e masina de deszapezit. Nota de 4.2 in spiritul site-ului. Pacat de uratenia frontala a masinii.

  • PMC, marţi, 15.03.2022 13:02

    Masina e f ok. Eu nu-s mare fan BMW, dar asta nu inseamna ca nu recunosc valoarea lor si nu inteleg de ce au asa multi fani. Dieselul? :) Bine-nteles, cel mai bun motor ce a fost nascocit de mintea umana pana la ora asta. Dar ca de fiecare data in istorie, nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. Indata ce apare ceva bun, corect ca pret/performanta, imediat apar cretinetzii isterici si vor sa-l distruga/interzica. Un alt exemplu e carnea. Am ajuns sa producem destul de multa carne ca scada pretul. Tot mai multi au carne pe masa. Urmarea? Apar istericii mediului, pepenii verzi la exterior si rosii ca steagurile sovietice la interior, si se bat sa fie scumpita, sa o inlocuim cu carne sintetica. Vitele omoara planeta cu flatulentza. De fapt flatulentza mintilor lor bolnave face mult mai mult rau decat basinile vitelor.

  • Seriff, marţi, 15.03.2022 14:12

    @PMC, cel mai bun comentariu, daca ar gandi toti oamenii, asa am fi departe acum.

  • Moshu, sâmbătă, 26.03.2022 21:14

    Astept sa se faca 123.000 euro masina asta si numai daca am servetele umede cu haloe de vera in torpedo(climatizat, da ?!) Numai dupa asta , o cumpar. Nu le-ar fi rusine. Poti spune ca esti obligat sa asimilezi total orice iti arunca in fata, deorece este un salt(jump pentru cei care folosesc romana noua), tehnologic la care trebuie sa te resemnezi si sa accezi deoarece ei au ejaculat binevoitori, ideologiile functionalitatilor "normale" si celelalte tehnologii ariene, superioare, dar, nu neaparat necesare. O masina este un obiect care trebuie sa te duca din a in b, convenabil si pentru mult timp, fiind o necesitate mondena dar si reala. Cu ce se preteaza in ziua de azi indivizii astia, ca inovatii, este echivalentul spalarii pe creier, dar cu stil.