BMW Seria 4 Gran Coupe facelift
Altruism
Sigur ți s-a întâmplat să ajungi singur într-o destinație de neuitat și să vrei să împărtășești experiența cu cineva apropiat. Sigur ai gustat dintr-o mâncare fabuloasă și ți-ai fi dorit să poți să o împarți cu cineva drag. Sigur ai urcat într-o mașină uimitoare și ți-ai fi dorit să existe loc și pentru persoanele apropiate.
Din dorința asta de a împărtăși bucuria unor mașini rare cu oamenii la care ții, s-au născut produse exclusiviste, dar cu ceva mai multe locuri: Porsche a creat Panamera, Lamborghini a crea Urus și BMW a creat Seria 4 Gran Coupe.
Ar fi un scenariu plauzibil, frumos, altruist, dacă în spatele acestor mașini nu s-ar fi aflat de fapt niște cifre seci, strategii de marketing și dorința de a vinde mai mult. Dar eu sunt o fire ușor influențabilă de povești frumoase, așa că o să vă spun vouă că BMW a creat Seria 4 Gran Coupe din dorința de a oferi ținuta de drum sportivă a unui Seria 4 Coupe unui număr cât mai mare de pasageri. Gran Coupe nu vine cu mai multe locuri, ci doar cu mai multe portiere. Ceea ce crește practicalitatea și dorința de a te afla la bordul modelului german.
Știu că nu v-am convins cu asta, așa că o să detaliez imediat plăcerile, dar și neplăcerile oferite de Seria 4 Gran Coupe.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.