BMW Seria 4 Gran Coupe facelift

2.0 Benzina Turbo (430i) 252CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

4.5

Chiar dacă dieselul a devenit tabu și în segmentul premium, nu acesta este motivul pentru care alegi un motor pe benzină în această clasă. Sunt alte rațiuni, mult mai logice. Una dintre ele ar fi rafinamentul. În cazul versiunii mele de test, adică 430i, motorul cu patru cilindri este extrem de silențios și bine calibrat. Nu știi când mașina e pornită. Are doar 2.0 litri, în ciuda indicativului 430i de pe hayon. Dar sper că toți fanii BMW s-au obișnuit deja cu asta.

Agregatul pe benzină oferă 252 de cai putere și un cuplu motor generos, de 350 Nm, disponibil foarte devreme, adică de pe la 1400 de rotații. Deci o trăsătură care te face să nu-ți mai fie dor de diesel. Un bagaj de 252 de cai putere nu pare uriaș. Nici nu se simte uriaș. Ai reprize foarte bune, ai resurse pentru depășiri și o rulare sportivă, însă nu ai explozie, artificii și bătăi accelerate ale inimii.

Comportamentul celor 252 de cai poate fi temperat sau ațâțat cu ajutorul modurilor de rulare care pleacă de la plictisitorul Eco Pro și ajung până la zbuciumatul Sport Plus.

Motorul de 2.0 litri, prietenos cu buzunarul clienților când vine vorba de impozit, este asociat unei transmisii automate cu opt rapoarte. Are o liniaritate foarte bună și un rafinament excelent. Retrogradarea este și ea bună, însă parcă nu citește gândurile ca un PDK. Așa că o să-ți placă tare mult să te joci cu padelele din spatele volanului, mai ales că răspunsul acestora este instant.

Am lăsat la final ceea ce mi-a lipsit la această motorizare: sunetul motorului cu șase cilindri în linie. Downsizing-ul are logica lui, însă cei patru cilindri, cu tot cu sunetul lor ușor metalic și ambițios, nu pot oferi vulgaritatea celor șase.

  • Kirotractor, luni, 28.01.2019 11:11

    Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.

  • Andrei, luni, 28.01.2019 11:48

    Una dintre putinele integrale care te lasa sa te joci in ronduri si iti poate pune un zambet pe fata, masina poate fi provocata sa supravireze in Sport + si/sau DSC off. Dar trebuie sa te infigi bine in acceleratie pentru asa ceva. Unul dintre cele mai frumoase modele de la BMW, ceea ce ma dezamageste este insa greutatea mare a masinii, mai ales daca e Diesel si xDrive, ultimele doua sunt total inutile pe masina asta. Politica de preturi la noi e sa ai discount mai mare la xDrive, ceea ce anuleaza diferenta initiala de pret si toti se inghesuie sa ia varianta cu tractiune integrala, ce aduce cu sine consum mai mare, greutate si inertie mai mari si ''castrarea'' spiritului masinii. In clasa asta e cea mai buna la condus, fara discutie, dar e deja model vechi si e foarte scumpa.

  • pipo, luni, 28.01.2019 17:14

    Imi pare incredibil cuplul ala de la 1400 rpm . Asta ce supraalimentare are , e twin/bi/"nspe turbo sau de care dracu de scoate tot cuplul asa instant ?

  • adi_10, luni, 28.01.2019 18:01

    aceeasi Marie cu alta palarie :)...si consum de 14% in oras:)

  • Ciprian, luni, 28.01.2019 18:31

    Ce pacaleala de display are

  • DanG, luni, 28.01.2019 22:31

    M-au distrat intotdeauna ramele acelea groase la display si la Bmw si la Mercedes in cazul in care nu iti cumperi varianta de top. Cumva sa iti aminteasca tot timpul ca te-ai zgarcit si ca puteai da si tu 1000 Euro in plus si aveai un ecran cum trebuie :-) Mi-a placut tot timpul seria 4 dar acum cu aparitia noului 3 masina va fi total depasita in materie de design in cateva luni, mai ales la interior unde seria 3/4 a ramas mult in urma concurentei.

  • VJ, marţi, 29.01.2019 03:36

    @Kirotractor "Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă." Insa ceea ce uita unii este ca, una-i sa traga 2 roti si alta-i sa traga 4 roti. Pe linie dreapta (unde majoritatea oamenilor depasesc) o masina cu tractiune integrala va fi mult mai rapida decat o masina cu tractiune doar pe o singura punte (evident daca au si puteri asemanatoare). Iar si de pe loc o masina cu tractiune integrala pleaca mult mai bine decat una cu tractiune neintegrala. Sistemul de tractiune integrala nu-s are rostul doar iarna pe zapada.

  • Kirotractor, marţi, 29.01.2019 11:20

    @VJ - for the sake of clarity: Respectiva descriere e inutilă pentru pârliți ca mine. :-) Care nu-și permit nici măcar Serii 4 second-hand. ...Și nu fiindcă sistemul xDrive ar fi inutil. De fapt nici versiunile diesel nu-s inutile - aici nu subscriu la opinia lui @Andrei (altfel c-un bun comentariu), dar tema *Moare sau nu dieselul?* e mai vastă și nu-și are locul aici/acum. Un argument pro-diesel totuși: https://www.alvolante.it/prova/bmw-serie-4-gran-coupe-420d

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:20

    De ce doar 4.3 stele? Pt consumul de 3.0 la motor de 2.0? Downsizig-ul nu ajuta deloc ecologia, chiar daca pui motor mai mic pe o caroserie mare nu vei obtine un consum prieten cu ecologia, dovada cifrele la modelul in discutie, am un consum asemanator pe 3.6, binenteles daca nu ma comport ca un nesimtit cu el