Consum
Ai crede că downsizing-ul va avea ceva mai multă grijă de buzunarul tău, însă pentru asta ar trebui să te uiți la un diesel. Nu e cazul aici. Ai 252 de cai putere care cer de mâncare, mai ales atunci când apeși serios pedala de accelerație.
În mediul urban, pe o vreme geroasă de iarnă, cu un trafic aglomerat de sărbători, BMW Seria 4 Gran Coupe și motorul său de 2.0 litri au cerut 12.5 litri la 100 de kilometri. Cu modul Eco Pro activat. Imediat ce am renunțat la el, consumul s-a apropiat de 14 litri/100 de kilometri.
În afara orașului, consumul depinde din nou de folosirea modurilor de rulare. Poți obține un 6.5 cu Eco Pro și o rulare cuminte sau poți ajunge la 10 litri/100 de km imediat ce te dezlănțui pe un drum de munte.
În fișa oficială, BMW promite pentru această versiune o medie de 5.9 litri/100 de kilometri. E o himeră frumoasă pentru clienți și o statistică bună prin raportarea la ceilalți rivali din segment. Un Audi A5 Sportback cu fix aceeași putere sub capotă promite o medie de 6.5 litri/100 de km. La fel și în cazul lui Mercede Clasa C și al lui Jaguar XE. Doar Lexus IS are o valoare ceva mai mică, dar vorbim despre un hibrid de numai 218 cai putere.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.