Performante
BMW a stat întotdeauna foarte bine la capitolul performanțe. Până când a revenit Alfa Romeo în anumite segmente și a început să tulbure puțin statisticile. Spre exemplu în acest segment, Alfa Romeo are tupeul să se ia de gât cu BMW Seria 4 Gran Coupe, chiar dacă Giulia nu e un coupe cu patru uși. Arată însă destul de bine, are un benzinar de 280 de cai și se laudă cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.2 secunde. Este mult mai bine decât cele 5.9 secunde ale mașinii mele de test. E drept, italianul are și cu 28 de cai în plus și e mai ușor cu aproape 100 de kilograme. Contează foarte mult detaliile astea.
Revenind la 430i xDrive, dacă ne uităm la ceilalți rivali germani clasici, vedem că Audi A5 Sportback este insesizabil mai lent, iar Mercedes Clasa C oferă aceeași valoare de 5.9 secunde (deși are 6 cai și 20 Nm în plus). Jaguar XE promite 6.5 secunde, iar Lexus IS este undeva departe cu 8.4 secunde. La capitolul viteză maximă, toată lumea se oprește la 250 de km/h. Mai puțin Alfa Romeo Giulia. Surprinzător.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.