Interior
Asemeni lui Seria 3, și Seria 4 a avut parte de o serie de schimbări cu ocazia faceliftului. Ele sunt minore și țin mai mult de partea tehnologică a mașinii. Interiorul a rămas în mare parte la fel, cu o ergonomie exemplară, cu materiale destul de tari în partea inferioară a planșei de bord, cu materiale bune în partea superioară și cu finisaje nemțești.
Ca să vă țină de urât în habitaclul acesta ușor monoton, BMW oferă aluminiu, alcantara, piele de calitate și cusături contrastante. Au apărut și spații de depozitare pentru telefonul mobil pe consola centrală și o cotieră care are acum și o utilitate: vine cu spațiu de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. În portiere avem, de asemenea, un spațiu decent pentru depozitare.
O să vorbesc puțin și despre scaune. Poziția la volan este ceva mai sportivă decât pe Seria 3, fiind mai aproape de sol. Scaunele nu sunt foarte confortabile, mai ales dacă ai probleme cu spatele. Au o susținere laterală bună pentru cei care își doreau să se simtă ca într-un coupe.
Și pe locurile din spate, BMW a ținut să-ți aducă aminte că mașina asta derivă dintr-un coupe. Al doilea rând de portiere este cam mic și nu favorizează un acces facil. Locul la picioare este și el destul de mic, spațiul la nivelul capului aproape decent, iar suprafața vitrată pare că nu-i favorizează pe claustrofobi. Până acum, judecând după ce am scris mai sus, Seria 3 se dovedește o mașină mult mai practică.
Nu și când vorbim despre portbagaj. Aici avem aceeași valoare de 480 de litri, dar o gură de acces diferită. În cazul lui Gran Coupe vorbim despre un hayon cu o deschidere largă, care facilitează încărcarea unor obiecte voluminoase sau dificile.
Când vine vorba despre rivalii din segment, pare că toți au avut același prag în minte: 480 de litri. Doar Jaguar XE și Lexus IS sunt ceva mai modeste.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.