BMW Seria 4 Gran Coupe facelift

2.0 Benzina Turbo (430i) 252CP 4x4 Aut8

Interior

4.0

Asemeni lui Seria 3, și Seria 4 a avut parte de o serie de schimbări cu ocazia faceliftului. Ele sunt minore și țin mai mult de partea tehnologică a mașinii. Interiorul a rămas în mare parte la fel, cu o ergonomie exemplară, cu materiale destul de tari în partea inferioară a planșei de bord, cu materiale bune în partea superioară și cu finisaje nemțești.

Ca să vă țină de urât în habitaclul acesta ușor monoton, BMW oferă aluminiu, alcantara, piele de calitate și cusături contrastante. Au apărut și spații de depozitare pentru telefonul mobil pe consola centrală și o cotieră care are acum și o utilitate: vine cu spațiu de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. În portiere avem, de asemenea, un spațiu decent pentru depozitare.

O să vorbesc puțin și despre scaune. Poziția la volan este ceva mai sportivă decât pe Seria 3, fiind mai aproape de sol. Scaunele nu sunt foarte confortabile, mai ales dacă ai probleme cu spatele. Au o susținere laterală bună pentru cei care își doreau să se simtă ca într-un coupe.

Și pe locurile din spate, BMW a ținut să-ți aducă aminte că mașina asta derivă dintr-un coupe. Al doilea rând de portiere este cam mic și nu favorizează un acces facil. Locul la picioare este și el destul de mic, spațiul la nivelul capului aproape decent, iar suprafața vitrată pare că nu-i favorizează pe claustrofobi. Până acum, judecând după ce am scris mai sus, Seria 3 se dovedește o mașină mult mai practică.

Nu și când vorbim despre portbagaj. Aici avem aceeași valoare de 480 de litri, dar o gură de acces diferită. În cazul lui Gran Coupe vorbim despre un hayon cu o deschidere largă, care facilitează încărcarea unor obiecte voluminoase sau dificile.

Când vine vorba despre rivalii din segment, pare că toți au avut același prag în minte: 480 de litri. Doar Jaguar XE și Lexus IS sunt ceva mai modeste.

  • Kirotractor, luni, 28.01.2019 11:11

    Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.

  • Andrei, luni, 28.01.2019 11:48

    Una dintre putinele integrale care te lasa sa te joci in ronduri si iti poate pune un zambet pe fata, masina poate fi provocata sa supravireze in Sport + si/sau DSC off. Dar trebuie sa te infigi bine in acceleratie pentru asa ceva. Unul dintre cele mai frumoase modele de la BMW, ceea ce ma dezamageste este insa greutatea mare a masinii, mai ales daca e Diesel si xDrive, ultimele doua sunt total inutile pe masina asta. Politica de preturi la noi e sa ai discount mai mare la xDrive, ceea ce anuleaza diferenta initiala de pret si toti se inghesuie sa ia varianta cu tractiune integrala, ce aduce cu sine consum mai mare, greutate si inertie mai mari si ''castrarea'' spiritului masinii. In clasa asta e cea mai buna la condus, fara discutie, dar e deja model vechi si e foarte scumpa.

  • pipo, luni, 28.01.2019 17:14

    Imi pare incredibil cuplul ala de la 1400 rpm . Asta ce supraalimentare are , e twin/bi/"nspe turbo sau de care dracu de scoate tot cuplul asa instant ?

  • adi_10, luni, 28.01.2019 18:01

    aceeasi Marie cu alta palarie :)...si consum de 14% in oras:)

  • Ciprian, luni, 28.01.2019 18:31

    Ce pacaleala de display are

  • DanG, luni, 28.01.2019 22:31

    M-au distrat intotdeauna ramele acelea groase la display si la Bmw si la Mercedes in cazul in care nu iti cumperi varianta de top. Cumva sa iti aminteasca tot timpul ca te-ai zgarcit si ca puteai da si tu 1000 Euro in plus si aveai un ecran cum trebuie :-) Mi-a placut tot timpul seria 4 dar acum cu aparitia noului 3 masina va fi total depasita in materie de design in cateva luni, mai ales la interior unde seria 3/4 a ramas mult in urma concurentei.

  • VJ, marţi, 29.01.2019 03:36

    @Kirotractor "Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă." Insa ceea ce uita unii este ca, una-i sa traga 2 roti si alta-i sa traga 4 roti. Pe linie dreapta (unde majoritatea oamenilor depasesc) o masina cu tractiune integrala va fi mult mai rapida decat o masina cu tractiune doar pe o singura punte (evident daca au si puteri asemanatoare). Iar si de pe loc o masina cu tractiune integrala pleaca mult mai bine decat una cu tractiune neintegrala. Sistemul de tractiune integrala nu-s are rostul doar iarna pe zapada.

  • Kirotractor, marţi, 29.01.2019 11:20

    @VJ - for the sake of clarity: Respectiva descriere e inutilă pentru pârliți ca mine. :-) Care nu-și permit nici măcar Serii 4 second-hand. ...Și nu fiindcă sistemul xDrive ar fi inutil. De fapt nici versiunile diesel nu-s inutile - aici nu subscriu la opinia lui @Andrei (altfel c-un bun comentariu), dar tema *Moare sau nu dieselul?* e mai vastă și nu-și are locul aici/acum. Un argument pro-diesel totuși: https://www.alvolante.it/prova/bmw-serie-4-gran-coupe-420d

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:20

    De ce doar 4.3 stele? Pt consumul de 3.0 la motor de 2.0? Downsizig-ul nu ajuta deloc ecologia, chiar daca pui motor mai mic pe o caroserie mare nu vei obtine un consum prieten cu ecologia, dovada cifrele la modelul in discutie, am un consum asemanator pe 3.6, binenteles daca nu ma comport ca un nesimtit cu el