BMW Seria 5
Mixt
Înainte de a începe să discutăm pe larg despre noua generație a lui BMW Seria 5, trebuie să ne lămurim împreună cu privire la lucrurile pe care la caută clienții acestui tip de mașină. Sedanurile premium de clasă mare reprezintă o specie aparte în peisajul auto mondial pentru că, oricât de ciudat ar suna, sunt un compromis. Sau, în terminologia cu care ne-a obișnuit industria în ultimii ani, un soi de crossover.
Seria 5 nu este nici Seria 3, nici Seria 7. Nu e un sedan al cărui principal argument este sportivitatea, dar nici nu pare a fi mașina perfectă pentru executivii al căror loc preferat este cel din dreapta spate. E undeva între două lumi de sine stătătoare. Seria 5 este - la fel ca toate modelele din acest segment, de altfel - verdele secundar derivat din principalele albastru și galben.
Cel puțin în teorie.
Practic, tocmai acest amestec de caractere reprezintă punctul forte al mașinii. Iar în cazul noii generații Seria 5, putem vorbi despre o mașină care profită la maximum de momentul în care este lansată. Asta pentru că modelul bavarez vine pe lume de sus în jos, urmându-l în lista de premiere pe Seria 7.
Rezultatul: cu motorizări ceva mai sportive dictate de evoluția tehnologică și de faptul că se pare că în grajdul bavarez rămân întotdeauna cai ascunși care sunt gata să sară în ajutorul clienților, Seria 5 împrumută majoritatea elementelor tehnologice și de confort pe care le oferă fratele său mai mare și mai stilat.
Știi cum e: una e să pari un Seria 3 mai piperat, alta e să pari un fel de Seria 7 mai sportiv și mai accesibil.
În testul Automarket am avut în față versiunea 540i a modelului german, o noutate interesantă pe care o disecăm în continuare.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).