Motor / Transmisie
540i este veriga lipsă în gama Seria 5 între versiunile clasice și populare și viitoarele variante V8, adică M550i și M5, pe care pasionații brandului bavarez îl așteaptă deja de câțiva ani buni. Cei atașați de BMW vor ști deja că versiunile 40i sunt continuatoarele celebrelor 35i, care au constituit ani întregi vârful gamelor modelelor oferite de mărca din Munchen.
În variantă 540i cu integrala xDrive opțională disponibilă pe mașina de test, am avut la dispoziție un motor turbo cu șase cilindri de trei litri care se bazează pe 340 de cai putere (disponibili la 5500 rpm) și pe 450 Nm pe care motorul îi pune la dispoziție foarte jos, la turații de ralanti: 1380 rpm. Cutia este o automată cu opt trepte semnată de ZF care schimbă fulgerător în modul normal și impecabil pe modul Sport.
Cuplul scenic pe care-l formează motorul și transmisia este unul care se poate transforma radical pe lungimea celor câțiva centimetri ai cursei pedalei de accelerație. Mașina poate fi uneori exagerat de docilă în oraș, atunci când rulezi al viteze mici în traficul aglomerat, fără să-ți ofere vreun moment impresia că sub capotă se ascund aproape 350 de cai. Odată apăsată accelerația, lucrurile încep să se agite serios, turbo lag-ul e aproape inexistent, iar răspunsul e instantaneu.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).