Consum
Nu trebuie să fi făcut cursuri dedicate de matematici avansate pentru a înțelege că dacă te vei orienta spre 540i, scopul tău în viață nu va fi să privești constant și pe alocuri panicat spre indicatorul nivelului de benzină. Până la urmă, cei care se orientează spre acest tip de motor înțeleg contextul în care se poziționează și nu vor tresări la fiecare litru/100 km în plus pe care computerul de bord îl indică pe display-urile din interior.
În fișa tehnică, BMW ne promite o medie mixtă de 6.9 litri/100 km, cifre absolut decente pentru ceea ce poate mașina în timpul ei liber. Evident, așa cum era normal, consumul este penalizat mai ales de rezultatul mixt din oraș, acolo unde BMW anunță o medie de 9.3 litri/100 km.
În comparație cu principalii concurenți, însă, Seria 5 în versiunea 540i cu integrală este cât se poate de econom. Atât de frugal la capitolul consum, încât reușește să bată pe cifre oficiale, deci în teste realizate în aceleași condiții, singurul model care oferă patru cilindri în această zonă de putere a segmentului: Volvo S90 T6, cu motor 2.0 Turbo și supraalimentat (7.2 litri/100 km).
În rest, în comparație cu celelalte modele comparabile, Seria 5 e cu adevărat performant. Mercedes-Benz E400 consumă cu 0.7 litri/100 km în plus, Jaguar XF e mai sus cu 1.4 litri, iar Maserati Ghibli consumă cu aproape 2.0 litri în plus. Audi A6 nu mai are o versiune comparabilă în România, modelul german fiind în așteptarea noii generații.
În viața reală, 540i nu se înțelege foarte bine cu cifrele din fișa tehnică. Rularea extraurbană în ritm normal îți va afișa în jur de 9-10 litri/100 km, iar apăsarea pedalei de accelerație pe porțiuni virajate va crește proporțional aceste cifre. În sfârșit, Seria 5 consumă în regim urban în jur de 12-13 litri/100 km în compania acestei motorizări.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).