Tehnologie
Mașina asta este o expoziție tehnologică pe roți. Un salon mobil de tehnologie. Chiar dacă are forma unei limuzine opulente al cărei nume e ușor strident în cultura socială românească, cariată de personaje absurde, trebuie să învățăm că în lumea civilizată a industriei auto, acolo unde mașinile sunt apreciate pentru ceea ce sunt, nu pentru ceea ce vor fi peste 5 ani, când se cumpără mai ieftin din Germania, Seria 7 impune respect. Așa se întâmplă când trăiești într-o lume care știe să pună preț pe tehnologie și pe eforturile financiare și umane pe care le face un constructor auto ca să scoată pe masă arsenalul maxim de care dispune.
Pe Seria 7, întâlnirea cu tehnologia începe la câțiva metri înainte să urci în mașină, atunci când pui mâna pe cheia care seamănă cu un telefon mobil și care-ți oferă un display pe care verifici statusul mașinii (uși, poziție, autonomie) indiferent de locul în care te afli.
Tot cu ajutorul acestei chei poți parca mașina în spații înguste, pentru că BMW Seria 7 se mișcă față-spate de unul singur cu o simplu gest pe touchscreen-ul cheii. După ce-ți trece senzația de umezeală în pantaloni văzând cum animalul de două tone poate fi pornit și mișcat fără ca cineva să se afle la volan, intri în habitaclu, lași cheia să se încarce wireless în spațiul special dedicat din cotieră și, dacă ai noroc să fie seară, privești în jurul tău la spectacolul liniștitor pe are-l fac luminile de ambianță.
Apoi pornești, auzi motorul diesel cu patru turbine cum boloborosește sub capotă și te apuci să desenezi cercuri prin aer cu degetul arătător pentru a modifica volumul sistemului audio. E unul dintre gesturile pe care le poți face pentru a controla pachetul multimedia, pentru că fără să apeși vreun buton și învățând mișcările poți să răspunzi la telefon, să schimbi postul de radio sau să asculți melodia următoare din playlist.
Deși atunci când am citit pentru prima dată despre noua inovație apărută în premieră în industria auto pe Seria 7 mi s-a părut că vorbim despre un moft (până la urmă gesturile ar fi utile dacă ești departe de sistemul comandat, cum ar fi atunci când te afli în fața televizorului și nu găsești telecomanda), m-am obișnuit atât de repede și de natural cu modul în care schimbi volumul, încât acum aștept ca tehnologia să se mute pe mașinile mici și (mult) mai ieftine pentru ca toată lumea să se bucure de fericirea simplă de a-și controla mașina fără să atingă vreun buton.
La minusuri: sistemul este însă perfectibil, pentru că unele gesturi nu sunt recunoscute decât dacă le execuți perfect, pentru ca senzorii să-l recunoască imediat ca atare.
Una peste alta, merită notate la acest capitol și farurile Laser care transformă noaptea în zi fără să-i deranjeze pe ceilalți participanți la trafic, dar și Head-up Display-ul color cu navigație 3D de dimensiuni apreciabile care nu face decât să îmbunătățească un sistem HUD la care BMW stătea oricum cel mai bine de pe piață. Dacă te obișnuiești câteva zile cu pachetul ăsta, o să cauți inutil culori și cifre pe parbrizul propriei mașini.
Pachetul audio superior de pe Seria 7 este semnat de britanicii de la Bowers&Wilkins și vă va satisface indiferent de pretențiile melomane pe care le aveți de la o mașină și nu numai. Personalizabil și reglabil în funcție de preferințe, pachetul audio vine și cu câteva artificii estetice, pentru că boxele aflate în uși și cea care asigură împrăștierea corectă a sunetului în zona bordului sunt luminate spectaculos pe timp de noapte. Lumini care pot fi mai puternice sau mai moi, chestiuni care pot fi și ele reglate din iDrive.
Nu mai vorbesc despre elemente absolut normale pe acest tip de mașină, cum ar fi ușile soft close, masajul, aerisirea și încălzirea în scaune sau despre pachetul multimedia de care dispun locurile din spate, acolo unde Seria 7 e mașină sau cinematograf în funcție de situație.
Am crezut ca e o gluma 170 de mii de euro. Pai nene cu banii aia intri pe teritorii mult mai interesante gen Bentley Continental Flying Spur. De ce ai mai alege seria 7 cand ai 170 de mii sa dai pe o limuzina atata timp cat exista B,C.F.S sau Mercedes S 600 Maybach ?