BMW Seria 7
Știință și tehnică
Fii atent pentru câteva secunde:
Faruri laser: 3005 euro.
Sistem audio surround Bowers&Wilkins Diamond: 5754 de euro.
Sistem multimedia pentru locurile din spate: 2648 de euro.
Night Vision cu recunoașterea obiectelor: 2241 de euro.
Consolă spate Executive: 3005 euro.
Scaune spate Lounge Executive: 2241 euro.
Scaune spate confort ajustabile electric: 2277 de euro.
Plafon panoramic din sticlă Sky Lounge: 2139 de euro.
Pachet M Sport: 4390 euro.
Jante din aliaj M de 20 de inch: 1324 euro.
Scaune ventilate față-spate: 2424 de euro.
Pachet Driving Assistant Plus: 1945 euro.
Direcție integrală activă: 1477 euro.
Mai sus e o parte din lista de opțiuni disponibile pe noua generație Seria 7. Chestii montate pe mașina noastră de test, un 750d în versiune cu ampatament lung. Adică 750 Ld. Doar această spicuire costă în total peste 35.000 de euro, deci - ca să te scutesc de căutări și paralele inutile - cât un Seria 3 de bază sau un X1 echipat acceptabil.
La 170.000 de euro, cât costă mașina testată de noi cu tot cu opționalele ei în valoare totală de 50.000 de euro, nu ar trebui să existe multe de vorbit și de analizat. De fapt, o mașină de genul ăsta nici măcar n-ar trebui să aibă un test clasic dedicat. Pentru că achiziția unui astfel de model este realizată în mod sigur de personajul care-și va petrece majoritatea timpului pe locul din dreapta spate, acolo unde are la dispoziție tot ceea ce-și dorește pentru a ajunge relaxat și fără stres la birou, la întâlniri sau acasă.
Iată de ce, în cazul lui Seria 7, banii nu prea mai contează. Oamenii care își cumpără mașina asta nu-și completează bugetul adunând cu greu câte 1000 de euro în plus și au încredere în propriul contabil care-i asigură că leasing-ul - eventual operațional, să scăpăm de orice grijă - vine cu condiții financiare corecte. Ne aflăm în zona dintre 100 și 200 de mii de euro, acolo unde mașinile se aleg după preferințe estetice, confort și tehnologie, nu după cât consumă și după comparații cu prețul aceluiași element opțional pe un Renault Megane.
Da, un Seria 7 și tot ceea ce ține de mașina asta este scump. Pentru că ceea ce oferă BMW pe acest model nu e nici ieftin de produs, nici accesibil pe alte modele de pe piață.
Cu Audi A8 în contratimp, Seria 7 vine să se lupte cu Mercedes-Benz Clasa S pentru titlul neoficial de cea mai vândută limuzină din lume. Iar pentru a face asta, totul s-a transformat. De la construcția mașinii la modul în care sunt construite motoarele. De la display-uri la modul în care le controlezi. De la nivelul de confort pe care-l oferă la interacțiunea pe care mașina o are cu șoferul.
Nu e greu să vorbești în termeni laudativi despre Seria 7. Când BMW e o marcă aspirațională și Seria 7 este vârful tehnologic al acestei mărci, nu e greu de dedus că vorbim despre o mașină cu puține defecte. În aceste condiții, voi încerca o strategie diferită în acest test: la fiecare capitol dintre cele de mai jos voi face tot posibilul să găsesc un minus, o mică problemă, un neajuns, o "bubă" care să ne arate că Seria 7 este, înainte de toate, o mașină. Și abia apoi o declarație de status.
Am crezut ca e o gluma 170 de mii de euro. Pai nene cu banii aia intri pe teritorii mult mai interesante gen Bentley Continental Flying Spur. De ce ai mai alege seria 7 cand ai 170 de mii sa dai pe o limuzina atata timp cat exista B,C.F.S sau Mercedes S 600 Maybach ?