Suflet iberic
În anul 2018, în fiesta spaniolilor de la Seat se întâmpla o mișcare importantă. Nu, nu mă refer că directorii fugeau de tauri în cunoscuta localitate Pamplona. Este vorba despre o despărțire, dar nu una urâtă. O despărțire asemănătoare cu momentul când îți pleacă copilul la facultate într-un alt oraș. Spun asta, pentru că brand-ul Cupra urma să iasă de sub tutela celor de la Seat.
Un brand care a reprezentat divizia sportivă a mărcii spaniole, a ajuns să fie independent. Și a fost o mișcare care, 6 ani mai târziu, s-a dovedit a fi excelentă. De fapt, Cupra are atât de mult succes încât unele guri rele spun că marca Seat s-a îngropat singură cu această mișcare.
Dacă, la început, Cupra doar a preluat modelele deja existente în gama părintelui, în 2024 Cupra are deja 4 modele de sine stătătoare: Formentor, Born, Tavascan și viitorul Terramar.
Modelul Leon a ajuns sub tutela celor de la Cupra în anul 2020. Dacă până acum, diferențele dintre Seat Leon și Cupra Leon nu erau foarte clare, iată că cei de la Cupra au adus un facelift. Acest facelift este menit să diferențieze mult mai bine cele două mașini. Același nume, dar identități diferite. Aproape ca în cazul oricărei perechi de gemeni.
Deja știți că spaniolii nu își numesc întâmplător modelele. Poartă numele anumitor locuri și zone din Peninsula Iberică. Desigur, nici Leon nu este de ici de colo. La propriu. Dacă pentru unii Leon înseamnă doar leu în spaniolă (putem merge și mai departe și să spunem că e un atac la Peugeot, dacă luăm în calcul că Leon este rival pentru 308), de fapt orașul Leon are o importanță majoră în istoria spaniolă, dar și europeană.
Orașul Leon a găzduit primul Parlament în istoria Europei, în anul 1188, sub domnia lui Alfonso al IX-lea. Drept urmare, în anul 2011, a fost proclamat de UNESCO drept Leagănul parlamentarismului. Nu vreau să o dăm în politică, dar sistemul parlamentar este definit de o trăsătură importantă, și anume: relația strânsă între Guvern și Parlament. Dar oare mai există această relație strânsă între Seat Leon și Cupra Leon?
PREZENTAREA VIDEO A LUI CUPRA LEON FACELIFT
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.