4.3
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, joi, 21 noiembrie

Suflet iberic

În anul 2018, în fiesta spaniolilor de la Seat se întâmpla o mișcare importantă. Nu, nu mă refer că directorii fugeau de tauri în cunoscuta localitate Pamplona. Este vorba despre o despărțire, dar nu una urâtă. O despărțire asemănătoare cu momentul când îți pleacă copilul la facultate într-un alt oraș. Spun asta, pentru că brand-ul Cupra urma să iasă de sub tutela celor de la Seat.

Un brand care a reprezentat divizia sportivă a mărcii spaniole, a ajuns să fie independent. Și a fost o mișcare care, 6 ani mai târziu, s-a dovedit a fi excelentă. De fapt, Cupra are atât de mult succes încât unele guri rele spun că marca Seat s-a îngropat singură cu această mișcare.

Dacă, la început, Cupra doar a preluat modelele deja existente în gama părintelui, în 2024 Cupra are deja 4 modele de sine stătătoare: Formentor, Born, Tavascan și viitorul Terramar.

Modelul Leon a ajuns sub tutela celor de la Cupra în anul 2020. Dacă până acum, diferențele dintre Seat Leon și Cupra Leon nu erau foarte clare, iată că cei de la Cupra au adus un facelift. Acest facelift este menit să diferențieze mult mai bine cele două mașini. Același nume, dar identități diferite. Aproape ca în cazul oricărei perechi de gemeni.

Deja știți că spaniolii nu își numesc întâmplător modelele. Poartă numele anumitor locuri și zone din Peninsula Iberică. Desigur, nici Leon nu este de ici de colo. La propriu. Dacă pentru unii Leon înseamnă doar leu în spaniolă (putem merge și mai departe și să spunem că e un atac la Peugeot, dacă luăm în calcul că Leon este rival pentru 308), de fapt orașul Leon are o importanță majoră în istoria spaniolă, dar și europeană.

Orașul Leon a găzduit primul Parlament în istoria Europei, în anul 1188, sub domnia lui Alfonso al IX-lea. Drept urmare, în anul 2011, a fost proclamat de UNESCO drept Leagănul parlamentarismului. Nu vreau să o dăm în politică, dar sistemul parlamentar este definit de o trăsătură importantă, și anume: relația strânsă între Guvern și Parlament. Dar oare mai există această relație strânsă între Seat Leon și Cupra Leon?

PREZENTAREA VIDEO A LUI CUPRA LEON FACELIFT

  • oricine, joi, 21.11.2024 15:04

    Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.

  • MarS, joi, 21.11.2024 15:26

    Civic bate orice la aceasta clasa de ICE/Hybrid

  • ds, joi, 21.11.2024 19:35

    Spatele este un amestec de Hyundai i20 și Hyndai Bayon, și ca să fie treaba treabă mai are și evacuări false. Îmi pare o mășină banală și anostă. Nu are nimic care să ma atragă, bine, nici nu am fost fan Seat și derivatele vreodată. Dacă ar fi să aleg, m-aș orienta mai degrabă către fratele Golf 8.

  • Nutu, joi, 21.11.2024 22:17

    Aspect 10 Daca o pornesti ai tendinta sa ii dai foc... detin una de noua din 07.2024 am facut 10000km in 4 luni si toti martorii la.bord aprinsi... dupa primii 200km sa aprins ledul de ulei si am completat 1L. De noua troncane amortizoarele ca la o masina cu 200mii km. Dupa mai multe întrebări la alti detinatori am aflat ca sunt probleme generale, de cand a dat frigul sau aprins si beculetele mai multe in bord, ba nu merge lane asist, ba nu vede semnele de pe strada, ca camera fata nu funcționează ba se blochează ecranul..

  • Andi, joi, 21.11.2024 22:35

    Moleșeala generală care a început, de mai mulți ani, să copleșească Europa, apare si-n motoarele europene. Motoare de 1.0 ( 950 cmc), cu 3 cilindri, de unică folosință, de 1.2, (Duster) ,3 cilindri, 4×4, etc. Am mers puțin cu noul Passat, cu motorul 1.5 etsi, 150cp. Este ok la viteze mici, în oraș, dar dacă accelerezi și vrei să ajungi la viteze de autostradă, începe să țipe de-ți trece chefu' de viteză! Concluzia este: Europa este condusă de băbălăi, de fetițe imature, de verzi și de lgbt, care în numele salvării planetei (!?) vor distrugerea Europei!

  • @Andi, vineri, 22.11.2024 09:12

    Gata, ai tras tu concluzia că suntem conduși de băbăllăi că nu poți tu să te desfășori pe șosea. Hai, mă! Acum, pe bune, 150 cp sunt, totuși,150 și cred că sunt destul de suficienți pentru folosința zilnică. Acum ca tu vrei 3-400 de cp e altceva, găsești o grămadă de modele cu puteri din astea. Găsești și în patru cilindri și în șase și V8 biturbo. Ideea e că trebuie să te cam scobești la protofel. Aaaa, stai, cred că vrei 400 de cai la preț de 100-150, nu? Păi, bă băiatu, dacă vrei adrenalină și liniuțe și ai chef de viteză, de ce nu te duci la vreun club, ceva? Serios vorbesc.

  • DLP, vineri, 22.11.2024 10:29

    Dintre cele 4 "optiuni" mentionate, as merge pe varianta 5, recte Mazda 3. Singurul model ramas cu motoare aspirate, iar modelul 2025 are downsizing doar pe partea de putere la o cilindree de 2,5l. Testati si ne mai auzim....