Motor / Transmisie
Câteva rânduri mai sus am spus că acest facelift a adus o diferențiere mai mare între cele două entități. Dar mai mult pe parte estetică, pentru că sub capotă avem aceeași rețetă de Paella. Mașina testată de mine avea motorizarea de bază, iar asta înseamnă un propulsor de 1.5 litri benzină, în 4 cilindri, asistat de un sistem mild-hybrid la 48V, care dezvoltă 150 de cai putere și un cuplu motor de 250 Nm.
Este adevărat că acest propulsor vine împreună cu o cutie automată DSG cu 7 rapoarte. În general când lumea aude de DSG, are impresia că există niște performanțe dinamice „cel puțin interesante”. Așa ar fi fost cazul dacă vorbeam de versiunea VZ, care este cu adevărat un hot-hatch, un segment care aproape a dispărut de tot din vocabularul industriei auto.
Din momentul în care apeși accelerația, trebuie să aștepți câteva momente bune pentru a primi un răspuns din partea trenului de rulare. Acest lucru este și mai accentuat la plecările de pe loc. Din păcate, în această configurare, motorul și transmisia nu sunt niște parteneri potriviți pentru clasicul dans spaniol Flamenco.
Propulsorul nu este gălăgios în marea parte a timpului. Totuși, este unul cu 4 cilindri și cu o capacitate cilindrică mică, iar asta înseamnă că devine gălăgios la turații înalte, acolo unde trebuie să ajungi pentru a simți niște performanțe decente.
Ai la dispoziție și 4 moduri de rulare, Comfort, Sport, Cupra și Individual. În modul Sport, lucrurile devin ceva mai dinamice, iar mașina se mișcă bine. În modul Cupra, mașina devine puțin și mai răspunzătoare. Totuși diferența este atât de infimă, încât nu înțeleg nevoia de a avea și modul Sport și Cupra, pe o mașină cu 150 de cai putere.
Ca în cazul oricărei alte mașini mild-hybrid, sistemul este acolo pentru un nivel redus de emisii și pentru a menține în funcțiune sistemele mașinii atunci când motorul este oprit.
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.