Motor / Transmisie

4.0

Câteva rânduri mai sus am spus că acest facelift a adus o diferențiere mai mare între cele două entități. Dar mai mult pe parte estetică, pentru că sub capotă avem aceeași rețetă de Paella. Mașina testată de mine avea motorizarea de bază, iar asta înseamnă un propulsor de 1.5 litri benzină, în 4 cilindri, asistat de un sistem mild-hybrid la 48V, care dezvoltă 150 de cai putere și un cuplu motor de 250 Nm.

Este adevărat că acest propulsor vine împreună cu o cutie automată DSG cu 7 rapoarte. În general când lumea aude de DSG, are impresia că există niște performanțe dinamice „cel puțin interesante”. Așa ar fi fost cazul dacă vorbeam de versiunea VZ, care este cu adevărat un hot-hatch, un segment care aproape a dispărut de tot din vocabularul industriei auto.

Din momentul în care apeși accelerația, trebuie să aștepți câteva momente bune pentru a primi un răspuns din partea trenului de rulare. Acest lucru este și mai accentuat la plecările de pe loc. Din păcate, în această configurare, motorul și transmisia nu sunt niște parteneri potriviți pentru clasicul dans spaniol Flamenco.

Propulsorul nu este gălăgios în marea parte a timpului. Totuși, este unul cu 4 cilindri și cu o capacitate cilindrică mică, iar asta înseamnă că devine gălăgios la turații înalte, acolo unde trebuie să ajungi pentru a simți niște performanțe decente.

Ai la dispoziție și 4 moduri de rulare, Comfort, Sport, Cupra și Individual. În modul Sport, lucrurile devin ceva mai dinamice, iar mașina se mișcă bine. În modul Cupra, mașina devine puțin și mai răspunzătoare. Totuși diferența este atât de infimă, încât nu înțeleg nevoia de a avea și modul Sport și Cupra, pe o mașină cu 150 de cai putere.

Ca în cazul oricărei alte mașini mild-hybrid, sistemul este acolo pentru un nivel redus de emisii și pentru a menține în funcțiune sistemele mașinii atunci când motorul este oprit.

  • oricine, joi, 21.11.2024 15:04

    Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.

  • MarS, joi, 21.11.2024 15:26

    Civic bate orice la aceasta clasa de ICE/Hybrid

  • ds, joi, 21.11.2024 19:35

    Spatele este un amestec de Hyundai i20 și Hyndai Bayon, și ca să fie treaba treabă mai are și evacuări false. Îmi pare o mășină banală și anostă. Nu are nimic care să ma atragă, bine, nici nu am fost fan Seat și derivatele vreodată. Dacă ar fi să aleg, m-aș orienta mai degrabă către fratele Golf 8.

  • Nutu, joi, 21.11.2024 22:17

    Aspect 10 Daca o pornesti ai tendinta sa ii dai foc... detin una de noua din 07.2024 am facut 10000km in 4 luni si toti martorii la.bord aprinsi... dupa primii 200km sa aprins ledul de ulei si am completat 1L. De noua troncane amortizoarele ca la o masina cu 200mii km. Dupa mai multe întrebări la alti detinatori am aflat ca sunt probleme generale, de cand a dat frigul sau aprins si beculetele mai multe in bord, ba nu merge lane asist, ba nu vede semnele de pe strada, ca camera fata nu funcționează ba se blochează ecranul..

  • Andi, joi, 21.11.2024 22:35

    Moleșeala generală care a început, de mai mulți ani, să copleșească Europa, apare si-n motoarele europene. Motoare de 1.0 ( 950 cmc), cu 3 cilindri, de unică folosință, de 1.2, (Duster) ,3 cilindri, 4×4, etc. Am mers puțin cu noul Passat, cu motorul 1.5 etsi, 150cp. Este ok la viteze mici, în oraș, dar dacă accelerezi și vrei să ajungi la viteze de autostradă, începe să țipe de-ți trece chefu' de viteză! Concluzia este: Europa este condusă de băbălăi, de fetițe imature, de verzi și de lgbt, care în numele salvării planetei (!?) vor distrugerea Europei!

  • @Andi, vineri, 22.11.2024 09:12

    Gata, ai tras tu concluzia că suntem conduși de băbăllăi că nu poți tu să te desfășori pe șosea. Hai, mă! Acum, pe bune, 150 cp sunt, totuși,150 și cred că sunt destul de suficienți pentru folosința zilnică. Acum ca tu vrei 3-400 de cp e altceva, găsești o grămadă de modele cu puteri din astea. Găsești și în patru cilindri și în șase și V8 biturbo. Ideea e că trebuie să te cam scobești la protofel. Aaaa, stai, cred că vrei 400 de cai la preț de 100-150, nu? Păi, bă băiatu, dacă vrei adrenalină și liniuțe și ai chef de viteză, de ce nu te duci la vreun club, ceva? Serios vorbesc.

  • DLP, vineri, 22.11.2024 10:29

    Dintre cele 4 "optiuni" mentionate, as merge pe varianta 5, recte Mazda 3. Singurul model ramas cu motoare aspirate, iar modelul 2025 are downsizing doar pe partea de putere la o cilindree de 2,5l. Testati si ne mai auzim....