Consum
În cele 3 zile petrecute împreună cu Leon, am parcurs aproximativ 400 de kilometri, atât în traficul aglomerat din oraș, cât și în mediul extra-urban. În București, Cupra Leon mi-a arătat un consum mediu de 8 l/100 km, în timp ce pe drumurile naționale consumul a scăzut la 6.1 l/100 km. Desigur, am dat și o tură pe autostradă, unde consumul a urcat la aproape 6.8 l/100 km.
Dacă cei de la Cupra au declarat că noul Leon facelift are un consum mediu de 5.6 l/100 km, pe cei 400 de kilometri eu am scos un consum de 6.9 litri. Cel puțin în afara orașului am mers cât de dinamic s-a putut cu mașina, iar asta înseamnă că aș fi putut scoate un consum și mai bun. Prin urmare, cifrele afișate de spanioli nu sunt departe de realitate.
Acum, haideți să aruncăm o privire și la rivali. Desigur, cel mai apropiat rival este chiar fratele lui Leon, adică Volkswagen Golf 8. Dacă ar fi să ne uităm peste mări și țări, putem lua în considerare și Hyundai i30 N-Line, cât și Ford Focus ST-Line. Desigur, cu motorizări asemănătoare și relevante pentru o comparație corectă.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI aduce la masă un consum de 5.3 l/100 km, în timp ce Hyundai i30 N-Line, tot cu un motor de 1.5 litri, are un consum de 5.4 litri. Ford Focus este singurul cu un motor mai mic, deoarece are un agregat de un litru. Consumul se situează undeva în intervalul 5.2 și 6.3 l/100 km.
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.