Performante
După cum am menționat mai sus, Cupra Leon ar trebui să reprezinte un hot-hatch, doar că în altă versiune. Cea de față, cu motorizarea de bază, nu este tocmai "fierbinte", nici măcar încălzită la cuptorul cu microunde. Este o mâncare comandată pe care ți-a adus-o curierul după două ore. Partea de sus a rămas călduță, în timp ce restul este rece.
Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 8.7 secunde, iar viteza maximă este de 215 km/h. Aruncăm un ochi la rivali, iar Volkswagen Golf are tot 150 de cai putere. Totuși, ajunge la 100 de km/h mai rapid cu 0.3 secunde, iar viteza maximă este de 224 km/h.
În această bătălie, Hyundai i30 N-Line are cea mai mare putere, adică 160 de cai putere. Cei 10 cai în plus nu se traduc într-o accelerație mult mai bună, pentru că modelului coreean îi ia 8.6 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Viteza maximă este de 210 km/h.
Ford Focus ST-Line are cel mai mic motor, dar vine în luptă cu 155 de cai putere. Timpul de la 0 la 100 de km/h este de 8.4 secunde, iar viteza maximă este cea mai mică dintre cele 4 mașini, de 208 km/h.
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.