Interior
Dacă ar fi să numesc un ingredient "hot hatch" în rețeta lui Cupra Leon este poziția de condus. Aceasta este excelentă, cu pedale care sunt aliniate perfect cu volanul și scaunul șoferului. Totodată, scaunul este confortabil, oferă un suport lateral bun și vine cu funcție de încălzire. Volanul se simte foarte bine în mâini, și este teșit în partea de jos. Este un volan sport, îmbrăcat în piele și are și el funcție de încălzire.
Mașina testată de noi a venit echipată cu o tapițerie mixtă, din piele și material textil. Habitaclul este destul de monoton deoarece predomină culoarea neagră. Din fericire mai găsești câteva ornamente arămii, cusături contrastante și sistemul de iluminare ambientală.
În mare parte, interiorul este calitativ, cu multe zone care au material moale. Desigur, cum îi stă bine unei mașini din acest segment, există și multe zone acoperite cu plastic tare, dar în partea de jos a portierelor și a bordului.
Sub fantele de aer centrale regăsești o zonă de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, dar și două prize USB-C. Pe lângă cotieră și torpedou, habitaclul lui Cupra Leon oferă destule spații de depozitare, de dimensiuni decente.
În spate, există destul loc la picioare și cap, chiar și pentru o persoană ca mine, cu o înălțime de 1.85 metri. Portbagajul are un volum decent, de 380 litri. Comparativ, Volkswagen Golf 8 are un portbagaj de 381 litri, deci aproape identic cu cel al lui Cupra Leon. Hyundai i30 N-Line are un portbagaj mai mare, de 395 de litri, iar Ford Focus are și el 392 de litri.
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.