Motor / Transmisie
BMW Seria 7 poate fi comandat în versiuni plug-in hybrid, dar și în două versiuni pur electrice. O premieră pentru acest model. Chiar și așa, germanii nu au uitat de propulsorul diesel care transformă limuzina într-un adevărat devorator de kilometri.
Așadar, clienții au la dispoziție o singură versiune diesel și anume 740d xDrive. Este cea pe care am testat-o și noi.
Sub capotă ascunde un motor emblematic pentru constructorul din Munchen: 3.0 litri diesel, cu șase cilindri în linie. Pentru a nu atrage prea multe critici din partea "verzilor", propulsorul este asistat de un sistem mild-hybrid la 48V.
În total, BMW 740d xDrive oferă 299 de cai putere, la 4.000 rpm, și 650 Nm cuplu între 1.500 și 2.500 de rotații pe minut.
Vezi tu, motorul diesel cu 6 cilindri a fost dintotdeauna una dintre specialitățile BMW. Este foarte rafinat, silențios, performant și ține cu buzunarul. Altfel spus, are un consum de combustibil mai mult decât decent.
Bun, ai la dispoziție aproape 300 de cai putere, dar aceștia sunt livrați foarte liniar. Nu mă înțelege greșit, nu sunt deloc puțini pentru cele 2.2 tone ale mașinii, dar germanii i-au calibrat astfel pentru a nu știrbi din rafinamentul unui Seria 7.
Cu o asemenea mașină nu contează dacă pleci primul de la semafor, contează să pleci și să accelerezi astfel încât ocupanții locurilor din spate să nu verse șampania.
Ai și un mod de rulare Sport, în caz că ești pus pe șotii și vrei să simți din plin cei 650 Nm oferiți de la turații reduse. La această senzație contribuie și sistemul mild-hybrid.
Motorul electric dezvoltă singur 18 CP și 200 Nm și intervine atunci când utilizezi 100% din puterea sistemului de propulsie. El își mai face simțită, din plin, prezența și atunci când activezi funcția Boost, disponibilă pentru 10 secunde.
Tragi de padela din stânga volanului timp de 3 secunde, iar bordul îți indică activarea acestei funcții. Pentru cele 10 secunde ai la dispoziție toată puterea motorului, pentru depășiri rapide, de pildă.
Sistemul mild-hybrid mai intervine la decelerări, la pornire și la oprire.
Transmisia automată cu 8 rapoarte este în asentiment cu motorul, în sensul că schimbarea treptelor este foarte lină. În plus, trecerea prin cele 8 trepte este rapidă, astfel încât motorul să nu fie niciodată supraturat și să deranjeze, câtuși de puțin, fonic.
Clar, mild hybridul ăla e ca să fie. Adică să fie bifat acolo, utilitatea tinde spre zero barat. Consumul declarat bag de seamă că e o glumiță, că în serios nu prea are cum să fie luat. În altă ordine de idei, asta este o mașină pentru ceva CEO, mari investitori, chestii din astea, adică oameni cu ștaif care de obicei stau pe locul din spate dreapta, așa că ferice și de șoferul din dotare. În rest... chiar așa: nu e cea mai atrăgătoare limuzină de pe piață, la banii ăștia, sigur, aș opta pentru cu totul altceva, iar dacă mai are și grila luminată, e clar, maneliștii cu bani vor sări la cap.