Motor / Transmisie
Nu este pentru prima dată când BMW oferă pe Seria 7 un sistem plug-in hybrid de propulsie. Versiunea ante-facelift a vârfului de gamă bavarez putea fi comandată în varianta 740e iPerformance. Cu un motor de 2.0 litri și un motor electric, sistemul hibrid propunea un total de 326 CP și 500 Nm.
Dar noul plug-in hybrid Seria 7 își schimbă atât indicativul, cât și motorizarea. Începând cu actuala generație, clienții vor putea identifica hibridul german sub denumirea de 745e.
Motorul pe benzină are acum 3.0 litri și șase cilindri și este asistat de un motor electric. Unitatea cu combustie internă furnizează 286 de cai putere între 5.000 rpm și 6.000 rpm și 450 Nm între 1.500 rpm și 3.500 rpm. Motorul electric este capabil să dezvolte 113 CP și 265 Nm. În total, sistemul plug-in hybrid benzină+electric pregătit de germani oferă un vârf de 394 CP și 600 Nm.
Sistemul de propulsie pregătit de inginerii constructorului german este unul extrem de interesant. Indiferent de modul de rulare ales, acesta reușește să se achite cu brio de orice situație îi iese în cale.
Cel aflat în spatele volanului va putea opta pentru următoarele moduri de rulare: Hybrid (Standard, EcoPro, Comfort), Electric, Adaptive și Sport (cu posibilitatea personalizării setărilor).
În modul Electric, cele două tone ale lui Seria 7 sunt puse în mișcare doar cu ajutorul motorului electric susținut de energia bateriilor care acum au o capacitate de 12 kWh (+2.8 kWh comparativ cu vechea versiune). În acest mod, vei descoperi un Seria 7 ușor anemic, dar cu puseuri de personalitate atunci când apeși pedala de accelerație până la capătul cursei. Pentru acest mod de rulare, BMW a pregătit și un meniu special în sistemul de infotainment, denumit Battery Control. Cu ajutorul setărilor de aici vei putea cere sistemului să păstreze tot timpul o anumită valoare a nivelului energiei din baterii, energie pe care o vei putea utiliza în viitoarele drumuri urbane. La fel ca în cazul vechiului 740e, actualul Seria 7 plug-in hybrid are o viteză maximă în modul electric de 140 km/h.
Modul Hybrid este cel mai complex. Acesta va încerca să îmbine într-un mod armonios atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În funcție alegerile conexe ale acestui mod (Standard, EcoPro, Confort), vei observa fie un Seria 7 agil și plin de viață, fie o limuzină ușor anesteziată. Spre deosebire de vechiul Seria 7 plug-in hybrid, noua versiune va putea rula doar în modul electric până la o viteză de 110 km/h. Imediat ce treci de această valoare, motorul pe benzină își intră în rol, însă reușește să o facă fără să-i simți intervenția.
Despre modul Sport nu sunt foarte multe de zis: nemții îți vor oferi puțină brutalitate din partea vârfului lor de gamă, însă nu te aștepta la incisivitatea unui Grand Tourer.
Resursele sistemului PHEV sunt livrate de o transmisie automată cu opt rapoarte. Aceasta funcționează fluent, fără să ofere momente de nesiguranță. Pentru această versiune a lui Seria 7, BMW nu oferă padele pentru schimbarea treptelor de viteză.
la cat de mare e ar trebui ca cel care o cumpara sa plateasca 2 impozite in loc de unul. iar pretul este o aberatie. si nici ca design nu imi place in mod deosebit.