Motor / Transmisie
Gama lui BMW Seria 8 Gran Coupe este destul de limitată. Dacă excludem modelele M (M8 Gran Coupe și M8 Competition) rămânem cu trei alternative mari și late. Gama începe cu două motorizări cu șase cilindri în linie, una pe benzină, una diesel. BMW 840i Gran Coupe are 333 CP la dispoziție, în timp ce BMW 840d Gran Coupe se „descurcă” cu 340 CP. Interesant este că, dacă vrei o versiune pur-sânge bavareză, adică cu propulsie pur spate, doar 840i va fi pentru tine. Restul modelelor sunt toate dotate cu tracțiune integrală. Iarăși: asta se cere.
Așadar, și modelul nostru de test a fost dotat cu xDrive, sistemul inteligent al celor de la BMW, care trimite puterea către toate cele 4 roți ale mașinii. Numai că noi am avut doi cilindri în plus, motorizarea V8 de sub capotă, ajutată de două turbine, fiind capabilă să dezvolte 530 de cai putere și până la 750 Nm cuplu.
Partea cea mai distractivă aici este faptul că acest moment motor este livrat de la 1.800 RPM. Combină asta cu tracțiunea integrală și ajungi să te „scalzi” pur și simplu într-o mare de Nm, aproape oricând. Iar asta se traduce și într-un răspuns impecabil al pedalei de accelerație, mai ales în modul Sport.
Faptul că turbinele sunt poziționate în interiorul V-ului motorului asigură un răspuns mai bun al pedalei de accelerație, iar asta se simte din plin. Chiar și în modul Normal, cutia de viteze ZF cu 8 rapoarte răspunde la apel instantaneu și te menține în gama optimă de turații, fără ca tu să faci vreun efort special în acest sens.
Dacă nu ești atent, poți să te și accidentezi la volanul lui M850i. Fără glumă, acest nivel de cuplu îți poate lipi capul de tetieră cu destul de multă putere, astfel încât să vezi stele verzi. Ocazional. Și dacă ești mai slab de înger.
Astea nu-s articole pentru consumatorul roman! Nu avem nici infrastructura,avem legi proaste care apara bombardierii,drogatii,vip urile,,,De starea materiala reala al romanilor,e alta poveste!