BMW Seria 8

4.4 Benzina Biturbo (M850i) 530CP 4x4 Aut8

Motor / Transmisie

4.5

Aș fi puțin ipocrit să spun că n-am așteptat întâlnirea cu Seria 8. Ba din contră. Am avut emoții mari și m-am simțit ca în clasele primare atunci când, cu o noapte înaintea excursiei la Antipa, abia dacă puneam geană pe geană până la răsărit.

Idila avea să se-nfiripe rapid, însă știam de la bun început că povestea aceasta de iubire, oricât de scurtă urma să fie, trebuia să se bazeze pe respect reciproc. Eu trebuia să am grijă ce cuvinte amoroase îi șoptesc, iar el (Seria 8) să mă bucure la fiecare apasare aprigă a pedalei de accelerație sau la fiecare viraj atacat cu multă energie.

Imediat ce deschizi portiera, vei vedea scris cu litere de-o șchioapă textul "M850i", semn că sub capota lungă a lui Seria 8 Coupe se află o adevărată uzină de putere. Un motor V8 care are o capacitate de 4.4 litri, mai exact. Apăs butonul "îmbrăcat" în sticlă și poziționat pe tunelul median, iar astfel trezesc cei 530 de cai putere ai coupe-ului bavarez.

Puterea maximă este disponibilă între 5.500 și 6.000 rpm, iar cuplul motor oferit de unitatea V8 este de 750 Nm, valoare livrată între 1.800 rpm și 4.600 rpm.

BMW știe că Seria 8 nu va fi exploatat la maxim de fiecare dată când pornești motorul, motiv pentru care propune mai multe setări care au efecte directe asupra modului în care unitatea pe benzină livrează resursele. În modul Adaptive, software-ul pregătit de bavarezi va efectua o serie de calcule bazate pe modul de conducere și va pregăti resurse suficiente indiferent de situația de trafic. Pe lista pregătită de nemți există modul Eco Pro, care anesteziază din plin răspunsul motorului. De cealaltă parte a baricadei se află modurile Sport și Sport Plus, care dezlănțuie cei 530 CP într-un mod mai brutal și plin de efecte chimice la nivel molecular.

Cu toate acestea, indiferent de modul de rulare selectat, motorul pregătit de nemți nu-ți dă senzația că "obosește" sau că se fâstâcește, resursele fiind livrate rapid și consistent în funcție de cerințele solicitate de șofer.

Pentru gestionarea resurselor, BMW propune o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte Steptronic Sport. Indiferent de modul de rulare selectat, transmisia își face din plin treaba și fără ezitări, fie că ataci viraje închise pe coborâri abrupte, fie că rulezi pe autostradă și te apropii de viteza de croazieră. Pentru ca resursele generoase să fie exploatate cât mai bine, BMW propune și un sistem de tracțiune integrală inteligent xDrive. Acesta promite să te ajute în situații limită atunci când, din greșeală, încerci să sfidezi anumite legi ale fizicii.

Deși unitatea V8 pare că nu poate rămâne fără suflu indiferent de situația în care ai adus-o, voi puncta acest capitol cu 9 din 10 puncte posibile. Răspunsul este simplu: în scurt timp vom cunoaște un M autentic: noul M8 Coupe.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 12.03.2019 19:37

    Bijuterie masina nimic de zis. Cred ca se ridica la nivelul numelui pe care il poarta si impactul primei generatii. Dar asa ceva nu are ce cauta in Romania. E pur si simplu de o inutilitate desavarsita. Iti bati joc de masina pe aici si de banii tai.

  • adi_10, miercuri, 13.03.2019 10:33

    @Corocsenie Adrian - total de acord cu tine, din multe puncte de vedere masina aceasta nu se incadreaza pe tiparul romanilor/ Romaniei. asta nu inseamna ca nu se vor vinde si la noi o gramada. As mai adauga faptul ca nu pot pricepe de ce ti-ai dori un motor de 4.4, poti face exact acelasi lucru si cu un motor de 3.0.

  • FAD, miercuri, 13.03.2019 21:26

    Sunt sigur ca e ceva extraordinar nu sa o detii , macar sa o conduci doar ca pentru mine exista un DAR ....Nu pot spune nimic rau de ea doar ca...nu o vad deloc la nivelul S coupe ului si nici al Lexului LC . Pur si simplu are interior de seria 3- seria 5 ca si nivel nu stiu. Cand dai 100 de mii pe asa ceva te astepti sa fie ceva foarte wow si nu cred ca e cazul aici . E pentru condus si pentru cei care vor chiar sport dar cand zici lux in 2 usi, s coupe imi vine primul in minte., sa nu mai zic de Bentley Gt sau Lexus care au acel grad de exclusivitate rar in ziua de azi.

  • Kirotractor, joi, 14.03.2019 13:59

    Eu mă întreb ce eforturi supraomenești au depus designerii bavarezi ca să obțină la balena asta de aproape 5 m un spațiu pe banchetă egal cu al TT-ului. Serios acu, e greu explicabilă nu doar masa proprie cu 110 kg peste cea a M5-ului - mai ieftin, deși mai spațios/puternic (tot cu V8 BiTurbat 4.4 și tot 4x4) x, ci și designul... straniu pentru un BMW sportiv zic eu. ...Iar un stil original ȘI reușit ar fi fost unicul argument pro-8. Consolele-s deci prea lungi - nu doar cea anterioară, contrar trade-mark-ului scurtimii BMW - iar plafonul aplatizat gen muscle-car strică și mai mult dinamica vizuală a ansamblului. Dinamica rulării sînt convins că-i de top, însă *ambalajul* tehnicii nu m-ar convinge în veci - clar că doar dacă, prin absurd, aș avea un portofel cât sacul lui Moș Crăciun.:-)